Citat:
Ursprungligen postat av
HMBPTOLEMAJOW
Du tror att kvinnan kan läsa hundarnas tankar och avsikter med mental kraft? Nästa gång är det ett barn eller annan oskyldig som får en kroppsdel avbiten.
Precis det jag tänker.
Vi kan knappt gå med barnbarnen i närområdet för att det springer runt jyckar som ägarna inte har koll eller kontroll på. Både med och utan koppel.
Ena barnbarnet som är fem stod och lekte vid ett träd, när det från ingenstans dyker upp en stor schäfer som börjar nafsa. Jag såg honom inte komma och någon ägare fanns inte att se.
Så jag lyfter upp ungen från hunden, varvid hunden börjar skälla mot oss. Nu ser jag ägaren komma gående (!) och jag skriker något i stil med "ta bort hundjäveln!"
Kärringen fortsätter gå, samtidigt som hon lite tamt ropar hundens namn. Det tog någon minut innan hon kom fram och började gagga om att "han är så snäll" och "han har aldrig skadat nån".
Jag förklarade att om hunden springer fram till mitt barnbarn på lekplatsen igen, okopplad, så kommer jag köra in en nyckel i strupen eller ögat på den. Det gillade hon inte att höra.
Med tanke på att flera förbipasserande blivit bitna i närområdet de senaste 10 åren, så litar jag inte på någon hund eller hundägare. De är värre än människor med barn. Bara för att de gillar sin hund, så tror de att vi andra vill ha bakteriehärden nafsande och skällandes vid benen.
Det borde införas "hundkörkort". Om ett bra sådant infördes, skulle jag gissa på att 60% av alla hundägare skulle förlora sina jyckar.