2023-03-13, 11:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Nej, Det tyder på att hunden inte uppfostrats med en fast hand.
Barn är barn och kommer alltid att göra ofördelaktiga saker, Lika som hundvalpar
Du ser inte stora köttsår på en hundvalp som leker lite för hårt med en vuxen hund.

Att hondar markerar med ett nafs är normalt, Stänga käken runt valfri kroppsdel är dålig uppfostran och en ouppfostrad vuxen hund med det beteendet skall avlivas på stutts

Problemet (i detta hänseende) är att en stor majoritet av alla hundar i Sverige inte ägs av jägartyper som kan uppfostra hundar med absolut disciplin. Jag skulle ALDRIG låta mitt barn 0-7 år vara ensam med nån hund över huvud taget.

Det är oftast barnets fel om barnet blir biten men det är föräldrarnas och hundägarnas ansvar att hund och barn inte hamnar i den situationen.
Citera
2023-03-13, 11:41
Medlem
Eustaches avatar
"Prince ville absolut inte skada mig."

Din "näsa" vittnar om någonting helt annat. Varför ska dessa jävla hundägare alltid försvara sina hundar när de förstör deras eller andras liv? Jag blir så äcklad.

Nästa gång är det ett litet barn. Gissa vad den här muppen kommer att säga då?

"Han ville inte skada barnet, han blev provocerad av att barnet tog på hans nos."

Eller någon annan löjlig bortförklaring. Snacka om att vara in denial. Avliva skithunden omgående.
Citera
2023-03-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
Hundägaren uppger ju själv att hunden inte gjorde illa henne med ren illvilja utan utav en olyckshändelse.

Du tror att kvinnan kan läsa hundarnas tankar och avsikter med mental kraft? Nästa gång är det ett barn eller annan oskyldig som får en kroppsdel avbiten.
Citera
2023-03-13, 12:27
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Du tror att kvinnan kan läsa hundarnas tankar och avsikter med mental kraft? Nästa gång är det ett barn eller annan oskyldig som får en kroppsdel avbiten.
Precis det jag tänker.

Vi kan knappt gå med barnbarnen i närområdet för att det springer runt jyckar som ägarna inte har koll eller kontroll på. Både med och utan koppel.

Ena barnbarnet som är fem stod och lekte vid ett träd, när det från ingenstans dyker upp en stor schäfer som börjar nafsa. Jag såg honom inte komma och någon ägare fanns inte att se.

Så jag lyfter upp ungen från hunden, varvid hunden börjar skälla mot oss. Nu ser jag ägaren komma gående (!) och jag skriker något i stil med "ta bort hundjäveln!"

Kärringen fortsätter gå, samtidigt som hon lite tamt ropar hundens namn. Det tog någon minut innan hon kom fram och började gagga om att "han är så snäll" och "han har aldrig skadat nån".

Jag förklarade att om hunden springer fram till mitt barnbarn på lekplatsen igen, okopplad, så kommer jag köra in en nyckel i strupen eller ögat på den. Det gillade hon inte att höra.

Med tanke på att flera förbipasserande blivit bitna i närområdet de senaste 10 åren, så litar jag inte på någon hund eller hundägare. De är värre än människor med barn. Bara för att de gillar sin hund, så tror de att vi andra vill ha bakteriehärden nafsande och skällandes vid benen.

Det borde införas "hundkörkort". Om ett bra sådant infördes, skulle jag gissa på att 60% av alla hundägare skulle förlora sina jyckar.
Citera
2023-03-13, 12:34
Medlem
BayouXs avatar
En hund som biter i pressade situationer lär göra det igen och bör avlivas. Nästa gång kan det vara ett barn som blir attackerat.
Problemet är dessa tokiga hundmänniskor som tillskriver sina hundar mänskliga egenskaper och som inte fattar att djur är djur och kan flippa när som helst.
Citera
2023-03-13, 16:18
Medlem
Citat:
Han har inte de här typiska signalerna och den här kvällen gick det fel, säger hon.

Låter som det har hänt förr men då gått 'bra' denna gång gjorde det inte det.
Citera
2023-03-13, 16:19
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Den äckliga hunden bet av mattes näsa:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...av-mattes-nasa

Bör inte denna hund avlivas? visst köper att hundar kan bli rädda för raketer men en hund som biter någon är inte det en fara för samhället?

Vilken vidrig hund. Köttkvarnen nästa!
Citera
2023-03-14, 12:06
Moderator
Jultrollets avatar
Då händelsen främst fokuserar på hundens, och mattes, beteende och inte så mycket om olyckan som sådan, gör vi en flytt.

Olyckor och katastrofer --> Husdjur
/Moderator
Citera
2023-03-14, 19:55
Medlem
Hundar gillar väl inte kramar? Har för mig att man i något hundprogram förklarade att hundar bara "kramas" när de vill slåss. Det i kombination med stressen från smällare gjorde att hunden reagerade reflexmässigt?
Citera
2023-03-21, 07:48
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja det kan man tro med SVTs fotomontage. Finns ingen sådan hos ägaren men väl en SCHÄFER som passar åldersmässigt av de tre hundar som står reggade, att hålla på och krama en hund som brukar användas som polishund/vakthund då känns det som den här "vana" hundmänniskan fattat lite fel. Jag gissar att som tjänstehund tränas de att inte vara skotträdda men det här kanske var en utsorterad hund med psykiska problem.

Nej men allvarligt, om frågan om avlivning så är väl frågan helt befogad alltså av matte.
Var hunden en fd polishund / vakthund alltså?
Fast det spelar ingen roll. För man ska ha respekt för sådana hundar då de har genomgått träning som går emot alla etiska regler och har en extrem personlighet. Att håla på och gulla med hunden gör man på egen risk då. Men hur går ditt påstående ihop med att den skulle vara en fd polishund ev gentemot att den då inte skulle vara skottränad?

Som sagt det går inte ihop någonstans.

Oavsett så är det väl offret i fråga som får utkräva ansvar och när det kommer till djur så har den möjlighet till att åberopa det du så lättvindigt gapar om (att döda ett liv). Vilket ägarinnan i detta fall inte gjorde ! En riktigt fin människa med andra ord! Vilket man inte kan säga om dig som ska tycka o tänka om saker som du inte har det minsta med att göra. Ej heller har hunden huggit någon annan eller utgjort någon fara förutom mot ägarinnan som fanns där när den var utom sig utav skräck. Ska du då döma den till avlivning så hoppas jag att det samma sker med dig dagen någon / några anfaller din familj i din extrema rädsla och du råkar göra ett övertramp. Fast ioförsig så går det faktiskt inte att jämföra, för du kan ringa 112. Det kan inte hunden göra.

Nej det är bara att välja vem som har skulden i det hela, Kommunen som inte erbjuder djurägare (oavsett djur) att vara på en trygg plats när den äckliga människan ska "LEKA" eller beskylla idioterna till människan som utan förståelse skrämmer slag på annat liv än just människor utan någon som helst hänsyn till att MÄNNISKAN INTE ÄR EN FUCKING JÄVLA GUD ! Och går ensamma på jorden!

Vill ni skjuta och inte respektera någpon, varför gör ni inte sånt då på reningsverken bland bajs.. där ni hör hemma? Eller på soptippen bland smuts där ni också hör hemma? Eller varför inte på Mars Där ni inte kan störa livet på JORDEN?!!!?
Citera
2023-03-21, 08:01
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Du är en såkallad hundmupp, Got it.

Hundar med ett stabilt psyke biter inte av en näsjävel fuckface, Möjligtvis markerar den via en nafts men sluter inte käkarna runt sin ledares näsa.

Skotträdda hundar är resultatet av en dålig ledare och ägare.
Stabilt psyke har absolut noll med äkta rädsla med att göra!

När Tsumanin i Thailand skedde så drog alla djuren upp till bergen redan INNAN människan med sitt Guda-komplex samt stabila psyke upp i bergen!

Varför ? Jo, för att de känner av vibrationer något så extremt. Långt mycket mer och innan en människa känner det. Därav blir skräcken än påtagligare.

nej, jag är ingen hundmupp, jag är en djurmupp som skulle kunna döda människor för djurens skull, oavsett djur framför människor !

Det är du som människa som är avtrubbad, tror att du är gud för att du förstår teknik, samtidigt så har du 0 kontakt med den verkliga naturen eller jorden. Det är du som lever i en falsk tillvaro och har förlorat din kontakt med jorden och marken på riktigt. Att stå på en egen oplanterad gräsmatta, eller asfalt eller sätta sig i sin elbil eller bil överhuvudtaget gör dig inte till en riktig existerande varelse på jorden. Utan snarare ett bihang till livet på jorden. För ja, oturligt nog så existerar du ju här och inte i ditt riktiga klimat som på exempelvis på Mars! Far o flyg med dig ! Du som är en egen utnämnd "Gud" Där du helt plötsligt ska ha rätten att få bestämma över liv och död bland annat levande på jorden... varför drar du inte bara för ?? Försvinn med dig ärligt talat !

Hunden gjorde ett misstag i sin största skräck. Det är förlåtligt. Även den som blev drabbad (alltså inte ens i närheten av DIG / DU) förlät den för hon förstod det. Vem fan är du att döma då?

Dra från jorden eller håll käften! (OJ MEN VÄNTSA NU ? BLEV DET FÖR KOMPLICERAT FÖR DU HELT PLÖTSLIGT INTE ÄR ÖVERMÄKTIG??? NEJ MEN HÅLL DÅ KÄFTEN OM SÅNT SOM INTE RÖR DIG!)
Citera
2023-03-21, 08:10
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Bullcrap..
Hade hunden levt i flock hade alpha hannen aldrig tillåtit något liknande.

Projicera inte dina empati problem och vrickade logik på hundar.

OT
Du är förövrigt den första jag hört som argumenterar om att "Scar" i lejon kungen är oskyldig

Jag har själv husdjur.
Med det sagt så är inte husdjur en del av samhället. Människor är en del av samhället husdjur är det INTE!
Fråga 1. Var bor dina djur om inte i samhället ?
Fråga 2. Var har jag nämnt Scar ?
Fråga 3. ... ge mig svar på fråga 2 så ska jag skriva resten. Citerat då i mitt ursprungliga inlägg.

Svar på övrigt. Nej, hade hunden levt i flock så hade inte människan (ägarinnan) ens existerat idag.

Även ledar hundar blir rädda när marken skakar under dom. Precis som människan blir, men det behövs mer då vi först o främst inte har 4 ben i marken, samt har lika nära kontakt med rörelskillnader i jorden.

Att du har egna husdjur gör dig nr 1 inte berättigad till att ha det, nr 2, någon större allvetare när du uppenbarlige inte förstår dom likt, nr 3 ser dom på ett annat sätt än förståelse utefter deras preferenser utan endast fördsa, och kontroll. Det gör dig inte i närheten någon som nr 4 har någon kontrll. Nr 5. Att begränsa innebär inte kontroll ej heller förståelse. Nr 6. att ta avstånd med begränsning gör dig defenitivt inte till någon som är en "Allvetare eller gud eller smartare på något sätt. Tvärtom så har du utgjort nr 7 där du endast begränsar för att slippa lära dig förstå dom på ett djupare plan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in