2023-03-13, 05:28
Medlem
Jag lider med självsmordstankar varje dag, förut har jag skadat mig själv men nu känner jag verkligen för att ta livet av mig, känner att jag inte orkar mer och vill bara att allt ska ta slut. Vad ska jag göra för att få bort alla dessa känslor. Känner ingen framtid för mig själv och orkar inte lida längre.
Citera
2023-03-13, 05:31
Medlem
Vissa människor är bara helt trasiga och värdelösa och går inte att fixa, så känner jag om mig själv. Varken medicin eller terapi kan fixa den skiten. Bättre att bara sluta vara en jobbig jävel som ställer till det hela tiden till familjen och anhöriga.
Citera
2023-03-13, 05:33
Medlem
Btw flytta gärna tråden eller skicka den till helvetet, visste ej vart jag skulle posta den.
Citera
2023-03-13, 05:33
Bannlyst
Gör som alla brudar, "avprogrammera" ditt "värderings-system". Sen lättar ångesten. Det kallas för "den enkla vägen". Dock är ju dö ännu enklare...
Citera
2023-03-13, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakarnas.Herre...
Gör som alla brudar, "avprogrammera" ditt "värderings-system". Sen lättar ångesten. Det kallas för "den enkla vägen". Dock är ju dö ännu enklare...

Vad menar du?
Citera
2023-03-13, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdyne1997
Vad menar du?

Fattar du, så fattar du...

Det handlar om att "underkänna" allt skit I livet. Dock krävs det att hypotalamus har mognat vilket e en "access-grej" brudarna ger alla män de e attraherade av. Så har du inte "fått" eller lärt dig det än, så kommer der med åldern annars.
Citera
2023-03-13, 09:51
Medlem
Hobbybondes avatar

Alkohol och dryck -> Psykisk hälsa
/Mod
Citera
2023-03-13, 10:17
Medlem
Citat:
Jag lider med självsmordstankar varje dag, förut har jag skadat mig själv men nu känner jag verkligen för att ta livet av mig, känner att jag inte orkar mer och vill bara att allt ska ta slut. Vad ska jag göra för att få bort alla dessa känslor. Känner ingen framtid för mig själv och orkar inte lida längre.

Det låter som du behöver professionell hjälp. Att gå till en hjärnskrynklare kanske är ett bättre val än att falla djupare i din depression?
Vad är den basala anledningen till att du mår så dåligt som du gör?

Livet kan bjuda på så oerhört många fantastiska saker. Allt från familj, barn, djur, natur, teknik i överflöd, spel, resor, jobb, god mat/dryck, utveckling av typ allt, AI, kläder, konst, musik, you name it.

Prova en promenad varje dag i några veckor, titta upp mot himlen/titta på omgivningen och fundera på vad som skulle kunna driva dig. Om ditt svar är ingenting, då är det svårt.
Citera
2023-03-13, 10:42
Moderator
Maviels avatar
rubrik förtydligad.

Påminner om att det är tillåtet att prata om att man mår dåligt och hur det ska hanteras. Självmordstrådar är dock inte tillåtet.

/Moderator
Citera
2023-03-13, 10:45
Avslutad
Jag var väldigt trött så jag började med blutsaft tabletter för järn till blodet, har faktiskt märkt skillnad. Orkar betydligt mer. Det finns även som dryck.
Citera
2023-03-13, 10:49
Medlem
Citat:
Vissa människor är bara helt trasiga och värdelösa och går inte att fixa, så känner jag om mig själv. Varken medicin eller terapi kan fixa den skiten. Bättre att bara sluta vara en jobbig jävel som ställer till det hela tiden till familjen och anhöriga.
Under blitzen i London lär psykisk ohälsa i princip ha försvunnit. Ingen aning huruvida det är sant. Teorin skulle vara att alla behöver känna att de tas i bruk och kämpar för överlevnad. Då puttas andra funderingar långt ner i systemet.

Har ingen lösning på hur man skulle uppnå denna situation i nuläget. Har du bil? Samla in förnödenheter och kolla med div hjälporganisationer hur du kan ta dig till Ukraina. Det kanske går konvojer.
Citera
2023-03-13, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Under blitzen i London lär psykisk ohälsa i princip ha försvunnit. Ingen aning huruvida det är sant. Teorin skulle vara att alla behöver känna att de tas i bruk och kämpar för överlevnad. Då puttas andra funderingar långt ner i systemet.

Har ingen lösning på hur man skulle uppnå denna situation i nuläget. Har du bil? Samla in förnödenheter och kolla med div hjälporganisationer hur du kan ta dig till Ukraina. Det kanske går konvojer.

Sant, när man är fattig i Filippinerna eller Venezuela har man inte tid att vara deprimerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in