• 2
  • 3
2023-12-03, 00:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Har jag sagt vad det leder till? Jag har sagt att Moldaverna till stor del är proryska, inget annat. Och det försöker väst ändra på med diverse påverkansoperationer.

Jag vet inte vem du menar inom väst som försöker driva påverkansoperationer.

Jag tror snarare att Moldavier inte vill vara ett slaviskt land, utan romanskt då moldaviska är Rumänskt språk och rumänska är släkt med franska, spanska, italienska och portugisiska.

Att vara slavisk i detta århundrade rimmar på förlust och låg energi. Framtiden heter något annat än auktoritär stat.
Citera
2023-12-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag vet inte vem du menar inom väst som försöker driva påverkansoperationer.

Jag tror snarare att Moldavier inte vill vara ett slaviskt land, utan romanskt då moldaviska är Rumänskt språk och rumänska är släkt med franska, spanska, italienska och portugisiska.

Att vara slavisk i detta århundrade rimmar på förlust och låg energi. Framtiden heter något annat än auktoritär stat.

Det är väl påverkansoperationer när västledare vill påverka Moldaverna att vilja gå med i vårat lag speciellt som en majoritet av Moldaverna INTE vill det. Ni kallar det ju påverkansoperationer när samma sak sker åt andra hållet. Och att de inte är en majoritet för att gå med i väst skyller ni på ryska påverkansoperationer.
Citera
2023-12-05, 14:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det är väl påverkansoperationer när västledare vill påverka Moldaverna att vilja gå med i vårat lag speciellt som en majoritet av Moldaverna INTE vill det. Ni kallar det ju påverkansoperationer när samma sak sker åt andra hållet. Och att de inte är en majoritet för att gå med i väst skyller ni på ryska påverkansoperationer.

Jo, dom vill gå med NATO. Ryssland är rädd för NATO. Problemet löst.
Citera
2023-12-05, 15:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Moldaviens befolkning är till stor del prorysk. Det försöker nuvarande ledningen tillsammans med EU/NATO bekämpa genom att gå mot väst. Det är alltså inte ryssarna som går emot folkviljan.

Ren lögn och som med alla lögner från era stinkande proryska munnar så är lögnerna lätt genomskådade. Moldaverna röstade fram ett parlament så pass sent som sommaren 2021 som till 70% av mandaten utgörs av ledamöter från ett uttalat västligt orienterat, EU och NATO-vänligt parti.

Detta var alltså ett halvår innan Rysslands illegala invasion av Ukraina dvs Ryssland och Putin lär inte vara mer populära nu än de var då givet de ryska svinens pågående brott mot mänskligheten i Ukraina.
Citera
2023-12-05, 17:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det är en viss skillnad på om en representant för EU besöker landet eller om ett annat land i strid med ledningen för landet skickar dit trupper och ockuperar en del, vilket ryssarna har gjort.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in