• 1
  • 2
2023-10-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Vill du att avgifterna för främst ethereum nätverket ska bli mindre så ska du redan nu sätta in några tusen i ethereum.

Sätter du in 3k nu kan du sälja dom när priset är 5-10x högre och så använder du det för avgifter.
Finns ju en hel del altcoins som använder ethereum nätverket och kräver att du har eth för att kunna skicka ut från plånblocken.

mår du bra?
svarar du på dig själv en månad senare? Eller är hasch pipan igång igen?
Citera
2023-10-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
mår du bra?
svarar du på dig själv en månad senare? Eller är hasch pipan igång igen?

Är nog du som får sluta knarka.
Kolla vem tråden är startad av och jämför det användarnamnet med mitt, sen kan du återkomma.
Citera
2024-01-01, 10:50
Medlem
Exodus är väl ganska bra att ha sina coins på om man inte vill växla på exchange som kan låsa dom eller kräva id.

Nackdelen är att exodus tar typ 4% för att växla men är känns värt det ändå.

4% på 1 miljon svider kanske mer än 4% på 100k men ändå
Citera
2024-01-13, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Exodus är väl ganska bra att ha sina coins på om man inte vill växla på exchange som kan låsa dom eller kräva id.

4 procent får anses helt okej ändå för att slippa KYC och eventuella problem med myndigheter.

Jag tror inte exodus är ensamma om att erbjuda detta faktiskt.

Finns väl än idag exchanges som inte kräver nåt id så dom kan man ju använda för mindre summor.
Samtidigt så varför skulle dom låsa dina krypto?
Citera
2024-01-13, 06:52
Medlem
Citat:

Om du ska casha ut 100K så är det nog garanterat att du får gå igenom KYC oavsett. Det är inte Exodus som utför din säljorder utan en exchange som MoonPay eller liknande. Dessa APIs flaggar oftast sälj över en vissa summa (ca. +10K SEK) och då ber dom om KYC innan ditt sälj bekräftas. KYCvägran = kiss your money bye bye.

Sic erat scriptum.
Citera
2024-01-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Om du ska casha ut 100K så är det nog garanterat att du får gå igenom KYC oavsett. Det är inte Exodus som utför din säljorder utan en exchange som MoonPay eller liknande. Dessa APIs flaggar oftast sälj över en vissa summa (ca. +10K SEK) och då ber dom om KYC innan ditt sälj bekräftas. KYCvägran = kiss your money bye bye.

Sic erat scriptum.

har extremt svårt att se det.
exodus skulle inte acceptera det
men jag ska fråga dom
Citera
2024-01-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Har lite krypto jag köpt senaste året.
Har användt en exhange för att sälja några gånger och totalt kanske 25k.

Nu satte jag in 5k för att sälja men då låste dom kontot och bad mig verifiera med id vilket jag inte ville så de 5k lär va borta för alltid.

Nästa år när värdet på mina tillgångar kanske ligger kring 100-200k, hur ska jag göra för att sälja så smidigt som möjligt utan stora avgifter och utan att visa id?

Sätta in små summor på flera olika exchanges som inte kräver id och sen växla till btc?
och sen växlar jag bra till kontanter för det har jag möjlighet till i princip alltid.

Eller finns det nån pålitlig sida som har låg avgift utan id krav?

Förut såg jag nån sida där man kunde växla typ 50 olika coins.
Inte ens ett konto krävdes.
Man bara valde vilka valutor man ville växla och sen skickade man till deras adress och då fick man tillbaka en annan coin.
Tyvärr tror jag avgiften var på några procent.

Förslag mottages tacksamt.

Kucoin tillåter väl uttag på x BTC /mån utan KYC ?
Var något år sen jag använde kucoin så det kan ha ändrats..
Men du vill växla direkt från crypto - fiat - ditt bankkonto? Utan kyc ? Då får du räkna med saftiga avgifter.
P2p är nog bäst bet men finns stor risk att din bank stoppar dessa överföringar.

E: avgifterna lär nästan landa på samma summa som vinstskatt så varför inte bara kyca och använda dig av en av de större exchanges som finns ?
Citera
2024-01-13, 12:10
Medlem
Citat:
har extremt svårt att se det.
exodus skulle inte acceptera det
men jag ska fråga dom

Vad menar du med att Exodus inte skulle acceptera det? Som sagt, det är inte Exodus som sköter ditt sälj. Det gör Moonpay, Sardine eller Ramp. Du får kolla deras maximum genom att googla. Att det automatiskt blir KYC över en vissa säljsumma är skrivet i sten. MoonPay måste precis som alla andra numera strikt följa AML och KYC regelverk.

Exodus använder MoonPay API vid köp och sälj med fiat.
https://www.exodus.com/support/artic...crypto-moonpay
Citera
2024-01-13, 12:51
Medlem
Citat:
Vad menar du med att Exodus inte skulle acceptera det? Som sagt, det är inte Exodus som sköter ditt sälj. Det gör Moonpay, Sardine eller Ramp. Du får kolla deras maximum genom att googla. Att det automatiskt blir KYC över en vissa säljsumma är skrivet i sten. MoonPay måste precis som alla andra numera strikt följa AML och KYC regelverk.

Exodus använder MoonPay API vid köp och sälj med fiat.
https://www.exodus.com/support/artic...crypto-moonpay

eftersom exodus är en wallet där man äger sin egna nycklar så ska man inte kunna få sina krypto låsta även när man använder exodus för att sälja.

Du kan mycket väl ha rätt att det är så att exodus måste följa moonpays regler men jag ska fråga exodus och återkommer med svar.

Eftersom exodus marknadsfört sig som en wallet där kunden har full kontroll över sina tillgångar så blir det rätt motsägelsefullt.
Citera
2024-01-13, 13:02
Medlem
Citat:
eftersom exodus är en wallet där man äger sin egna nycklar så ska man inte kunna få sina krypto låsta även när man använder exodus för att sälja.

Du kan mycket väl ha rätt att det är så att exodus måste följa moonpays regler men jag ska fråga exodus och återkommer med svar.

Eftersom exodus marknadsfört sig som en wallet där kunden har full kontroll över sina tillgångar så blir det rätt motsägelsefullt.

När du väl bestämt dig för att sälja, bekräftat genom att klicka dig igenom Exodus(/MetaMask/valfri self custody wallet) och dess UI, då påbörjas en transaktion. Denna transaktion står MoonPay för och dina coins har då lämnat din wallet. Finns inget som Exodus kan göra åt detta. Har du däremot inte utfört någon transaktion, ja då finns såklart dina mynt kvar on-chain.

Exodus ger dig kontroll över dina tillgångar, och dina nycklar, men givetvis, så snart du påbörjar en säljtransaktion, då överlåter du din asset till MoonPay för att få fiat i utbyte. MoonPay kan hålla dina coins av diverse anledningar (t ex hög summa) och be dig utföra KYC.
Citera
2024-01-13, 14:46
Medlem
Citat:
När du väl bestämt dig för att sälja, bekräftat genom att klicka dig igenom Exodus(/MetaMask/valfri self custody wallet) och dess UI, då påbörjas en transaktion. Denna transaktion står MoonPay för och dina coins har då lämnat din wallet. Finns inget som Exodus kan göra åt detta. Har du däremot inte utfört någon transaktion, ja då finns såklart dina mynt kvar on-chain.

Exodus ger dig kontroll över dina tillgångar, och dina nycklar, men givetvis, så snart du påbörjar en säljtransaktion, då överlåter du din asset till MoonPay för att få fiat i utbyte. MoonPay kan hålla dina coins av diverse anledningar (t ex hög summa) och be dig utföra KYC.

fy fan, du hade rätt.

Då vet man att exodus inte är bra att använda för att sälja.
Citera
2024-03-02, 00:32
Medlem
Är det någon som har insyn i hur den svarta marknaden för krypto ser ut? Var säljer och köper man p-p? Vad kostar det och hur går transaktionerna till?
Jag har inte några sociala medier, så om det handlas där, var vänlig beskriv hur det går till🙏🏻
Tack på förhand gott folk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in