2023-03-11, 11:11
Medlem
Hej har ca 1,5 års tid haft problem med yrsel/extrem trötthet, spända muskler och känselrubbingar från höften och neråt. Har även nån form av migrän nästintill varje dag runt ena ögat och bakhuvudet.Dem värsta symtomen är det här med känselrubbningarna och yttrar sig liksom som en extrem tryckkänsla eller stickande känsla tex när man bär helt vanliga byxor eller kalsonger, känns mest i benen men går även upp i könsorganet och runt höften som en lätt smärta. Detta är de skummaste och och värsta problem jag har haft under min livstid ska sägas. Alltid tänkt att problemen kan ska göra ihop men behöver ju absolut inte vara så.
Har någon nån tanke på vad det kan vara?
Har fått beställt bla MR ländrygg då det misstänks att det kan vara nån spinal stenos, då jag tidigare haft skada när jag spelade elitfotboll. är det nåt som kan vara rimligt till form av känselrubbningarna?
Går en utredning och har fått beställt röntgen på MR ländrygg men vill ändå höra då man blivit galen på det tillslut. Tack på förhand
Citera
2023-03-11, 11:13
Medlem
Masingas avatar
Tror inte du mår bättre av svaren här på FB. Visst kan va skönt att få ventilera men det är ändå läkare som ska ge dig svaren. Lycka till.
Citera
2023-03-11, 12:38
Medlem
Narutoshippchops avatar
Många konstiga symptom som dommningar, stelhet och smärta kan komma från ryggen. Hur vet jag det? Jo för jag har upplevt liknande saker från en dålig nacke/rygg.
Citera
2023-03-11, 13:09
Medlem
kanelkakas avatar
Det kan röra sig om epilepsi.
Citera
2023-03-11, 13:17
Medlem
Är du vaccinerad, och blev du vaccinerad för 1,5 år sedan?
Citera
2023-03-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Många konstiga symptom som dommningar, stelhet och smärta kan komma från ryggen. Hur vet jag det? Jo för jag har upplevt liknande saker från en dålig nacke/rygg.

Mm har gjort en röntgen redan på halsryggen men var inget större där, störigt att man ska behöva göra fler röntgen kunde lika bra tagit en röntgen på helrygg istället. Har du fått någon diagnos på ditt? Hoppas det löst sig för dig
Citera
2023-03-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Är du vaccinerad, och blev du vaccinerad för 1,5 år sedan?

Japp blev vaccinerad i augusti typ förra året men symtomen började innan det.
Dock har jag själv funderat på om det har något med covid att göra då jag aldrig haft problem med nått innan det…
Citera
2023-03-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontap123
Japp blev vaccinerad i augusti typ förra året men symtomen började innan det.
Dock har jag själv funderat på om det har något med covid att göra då jag aldrig haft problem med nått innan det…

Kanske helt enkelt är "lång COVID" som du har åkt på. Symptomen är ju i princip allt som går att diagnostisera. Sjukvården är ju inte jättebra på att bota människor, utan främst handlar det ju om att reducera symptom genom medicinering.

Spinal stenos kan säkert ligga till grund för känselrubbningar i benen. Det är nog en bra idé att se vad MRn visar då jag antar att alla värdena var normala?
Citera
2023-03-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Kanske helt enkelt är "lång COVID" som du har åkt på. Symptomen är ju i princip allt som går att diagnostisera. Sjukvården är ju inte jättebra på att bota människor, utan främst handlar det ju om att reducera symptom genom medicinering.

Spinal stenos kan säkert ligga till grund för känselrubbningar i benen. Det är nog en bra idé att se vad MRn visar då jag antar att alla värdena var normala?

Har tagit blodprover och det hade stegrat på nått värde så ska ta igen, men gjorde det även förra året och då var det normalt.

Kan ju absolut vara långtidscovid som sagt det tråkiga är väll att det inte verkar finnas nån riktig behandling för det men bara man får ett svar på det så blir det mycket lättare så man inte tror man är galen..
Citera
2023-03-11, 15:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Mm har gjort en röntgen redan på halsryggen men var inget större där, störigt att man ska behöva göra fler röntgen kunde lika bra tagit en röntgen på helrygg istället. Har du fått någon diagnos på ditt? Hoppas det löst sig för dig

För mig är det ichiasnerven. Men jag vet ej vad smärtan i nacken beror på.

"smärta i ryggslutet som strålar ner i ett eller båda benen. Oftast påverkas bara ena benet. Smärtan strålar längs nervbanan och går ned i skinka, höft och bakom låret, fortsätter nedanför knäet och kan ibland kännas ända ut i tårna. smärta som kan göra extra ont när du böjer ryggen, nyser eller hostar".
Citera
2023-03-11, 17:07
Medlem
Citat:
Har tagit blodprover och det hade stegrat på nått värde så ska ta igen, men gjorde det även förra året och då var det normalt.

Kan ju absolut vara långtidscovid som sagt det tråkiga är väll att det inte verkar finnas nån riktig behandling för det men bara man får ett svar på det så blir det mycket lättare så man inte tror man är galen..

Mja, FLCCC har ett protokoll som ser ut att ha hjälpt rn mängd människor. Lite oklart vad det är som fungerar, men intermittent fasting, proteashämmare som Ivermektin ser ut att ge effekt.

Nattokinase har visat bra effekt i in vitro studier, så är väl någonting jag hade provat om jag tagit sprutan.
Citera
2023-03-11, 17:13
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Hej har ca 1,5 års tid haft problem med yrsel/extrem trötthet, spända muskler och känselrubbingar från höften och neråt. Har även nån form av migrän nästintill varje dag runt ena ögat och bakhuvudet.Dem värsta symtomen är det här med känselrubbningarna och yttrar sig liksom som en extrem tryckkänsla eller stickande känsla tex när man bär helt vanliga byxor eller kalsonger, känns mest i benen men går även upp i könsorganet och runt höften som en lätt smärta. Detta är de skummaste och och värsta problem jag har haft under min livstid ska sägas. Alltid tänkt att problemen kan ska göra ihop men behöver ju absolut inte vara så.
Har någon nån tanke på vad det kan vara?
Har fått beställt bla MR ländrygg då det misstänks att det kan vara nån spinal stenos, då jag tidigare haft skada när jag spelade elitfotboll. är det nåt som kan vara rimligt till form av känselrubbningarna?
Går en utredning och har fått beställt röntgen på MR ländrygg men vill ändå höra då man blivit galen på det tillslut. Tack på förhand

Dina symtom på domningar kan absolut komma från en spinal stenos.
Satt din tidigare fotbollsskada i ländryggen?

Dina symtom spretar ju ganska mycket så jag tänker att det är mest sannolikt att det är frågan om olika saker som ger dina problem, men det är inte hugget i sten på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in