Citat:
Det är nog så de flesta känner när man börjar närma sig 65,eller vad man nu är när pensionen är här.
Det gäller ju då att vara kry till både knopp och kropp för att kunna göra allt det man inte Hann med som 30-40-50åring för att man jobbade fulltid,och kanske övertid på det.
Jag personligen skulle alla dagar I veckan välja att ha jobbat halvtid och ha tid med allt det som bara blev uppskjutet eller inte alls.
Men förstår givetvis att det livet är inte alla förunnat ekonomiskt sett.
Nu har jag väl slutat jobba för pengar 20år tidigare än de flesta,och tycker ändå jag tillbringade förmycket av mina "Ungdomsår" på en arbetsplats som sett I backspegeln gav ingenting mer än pengar
Det gäller ju då att vara kry till både knopp och kropp för att kunna göra allt det man inte Hann med som 30-40-50åring för att man jobbade fulltid,och kanske övertid på det.
Jag personligen skulle alla dagar I veckan välja att ha jobbat halvtid och ha tid med allt det som bara blev uppskjutet eller inte alls.
Men förstår givetvis att det livet är inte alla förunnat ekonomiskt sett.
Nu har jag väl slutat jobba för pengar 20år tidigare än de flesta,och tycker ändå jag tillbringade förmycket av mina "Ungdomsår" på en arbetsplats som sett I backspegeln gav ingenting mer än pengar
Visst, hälsan är viktigast av allt och det gäller att inte slita på den med jobb och då kan halvtidsjobb vara okej. Problemet är bara att du inte är helt fri då heller. Bättre då att jobba heltid i perioder och sedan vara helt ledig några månader återkommande, särskilt om man inte har jobbet som sin sociala arena. Gig-arbete hade passat mig. Jag socialt utbränd på jobbet och orkade inte med så mycket umgänge på fritiden utan all tid gick då åt till mina barn. Jag tar igen det nu - när många vänner också är lediga vilket är roligt. Sedan var jag en lång period lyckligt lottad eftersom jag ändå trivdes väldigt bra med mitt arbete och hade härliga arbetskamrater.
Att vara ekonomiskt fri är ändå viktigt så du slipper vara orolig och du kan verkligen äga din tid.