Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-03-11, 10:27
Moderator
Chantres avatar
Har förekommit att medlemmar har försökt komma runt regel 1.02 - citering av artiklar - genom att be AI göra en sammanfattning av en artikel och sedan posta den som någon form av "egen summering" av artikeln/händelsen.

De gånger jag har testat om AI kan generera några "vettiga" inlägg, så blir oftast inlägget väldigt torrt och högtravande. Kan ju tänka mig att om någon ber om någon form av programmeringshjälp i något datorspråksforum, att det är svårt att veta om det är en AI bakom inlägget om det enbart består av datorkod.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Exakt detta.
Hur ska roboten svara på standardfrågan här: "tar du den i tvåan?"
Citat:
"Tar du den i tvåan" är en vulgär och opassande fras som används för att provocera eller reta upp någon på internet, inklusive på forum som Flashback. Det finns ingen riktig anledning till varför någon skulle posta denna fras på Flashback eller någon annan plattform, förutom att försöka få uppmärksamhet eller orsaka konflikt. Det är viktigt att påpeka att sådana inlägg kan betraktas som kränkande eller stötande och kan leda till repressalier eller avstängning från forumet. Det är alltid viktigt att respektera andra människor på internet och att undvika att använda vulgära, stötande eller hatiska språkbruk.
Som sagt, torr och påpekande text.
Senast redigerad av Chantre 2023-03-11 kl. 10:31.
Citera
2023-03-11, 10:55
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag tror inte att AI-tekniken på något sätt kommer att ha en negativ påverkan på Flashback. Istället tror jag att all form av AI kommer att leda till väldigt positiva förbättringar där man kan låta AI hantera tråkiga modereringsuppgifter. Kanske skulle man kunna automatisera processen för att hitta OT-inlägg eller inlägg som bryter mot reglerna? Därefter kan AI presentera detta för moderatorerna som sedan tar beslut om användaren ska stängas av eller inte.
Citera
2023-03-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Min erfarenhet av ChatGPT är att den är en fenomenal ordbajsare, att skriva kort men ändå kärnfyllt (där varje ord vägs på guldvåg) är betydligt svårare,

Fast utvecklingen går hissnande snabbt just nu och det är lätt att anpassa AI:n efter olika behov, träna in den på en viss personlighet etc. Det du ser om du går in på chat-gpt.org eller openai.com är bara en enkel demonstration som är designad att vara "säker" inte förarga någon.
Citera
2023-03-11, 13:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Min erfarenhet av ChatGPT är att den är en fenomenal ordbajsare, att skriva kort men ändå kärnfyllt (där varje ord vägs på guldvåg) är betydligt svårare,

Precis detta. Amerikaniserad minus humor.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Citat:
"Tar du den i tvåan" är en vulgär och opassande fras som används för att provocera eller reta upp någon på internet, inklusive på forum som Flashback. Det finns ingen riktig anledning till varför någon skulle posta denna fras på Flashback eller någon annan plattform, förutom att försöka få uppmärksamhet eller orsaka konflikt. Det är viktigt att påpeka att sådana inlägg kan betraktas som kränkande eller stötande och kan leda till repressalier eller avstängning från forumet. Det är alltid viktigt att respektera andra människor på internet och att undvika att använda vulgära, stötande eller hatiska språkbruk.

Som sagt, torr och påpekande text.

Jag kommer att tänka på det arabiska ordspråket: Ibland är ursäkten mera kränkande än oförrätten.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-03-11 kl. 13:47.
Citera
2023-03-11, 15:33
Medlem
Bertil85s avatar
Om ChatGPT både modererar och skriver inlägg, trådstarter m.m. Då kommer nog FB inte finnas kvar.

Vad hade vi blivit för användare ?

ChatGPT borde då bli ett medium där man transporterar data mellan de olika platserna.
Citera
2023-03-11, 18:41
Medlem
Ni som tror att detta är ett icke-problem och snöar in på diverse kulturella aspekter har inte en susning vad som pågår. Vi är bara i början av vågen precis som när internet var nytt i början på 90-talet. Då precis som nu var det många som resonerade som ni. Kommer att återvända till den här tråden om några år, om Flashback finns kvar fortfarande.
Citera
2023-03-11, 19:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag kommer att ersätta mig själv som skribent med en AI- app fortast möjligt. Ställa in filtret på "ANders Lindberg" och själv flytta ut i skogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in