Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-04-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vilken utbildning var det?

Var han smart så bad han bara någon annan skriva anteckningarna åt honom, så kommer handstilen inte överensstämma med någons tenta.

Hahaha, skulle du inte kalla det 100% fusk? Det kan för tusan inte bli mer fusk än så!

Har själv tänkt på hur enkelt det vore att gömma något i taket på toan, men har faktiskt inte fuskat sen högstadiet.

Lite fusk var det. Man måste ju leva farligt lite.
Citera
2023-04-12, 03:20
Medlem
Gubb-jan.stigsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotis0821
Vad är det sjukaste, smartaste, dumaste, fiffigaste etc. sättet som ni har hört hur någon har fuskat på en tenta? Jag vill höra både lyckade och misslyckade historier

Rita\skriva på knäna, den gå på toaletten
Citera
2023-04-12, 04:27
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Brukar lära mig allt utantill så att jag har en fusklapp i huvudet.
Lite fel men det känns ändå lite coolt när man sitter där och vet att de troligtvis inte kommer att komma på en.
Det är min favoritmetod. Då behöver man inte ens tänka utan kan skriva på autopilot.

För övrigt vore det väldigt enkelt att fuska på en salstenta. Vakterna kollar ju aldrig vad man har i fickorna. Det går att ha en hel bunt hopvikta papper med sig som man kan ta fram på toaletten och läsa igenom efter att ha läst frågorna. Det kanske inte funkar om man inte kan ett piss utan måste kolla upp varenda grej, men skulle man ha råkat glömma något centralt vore det lätt att fuska på det viset. Jag har dock aldrig försökt. Tycker det verkar mer besvärligt än att lära sig allt utantill.
Citera
2023-04-12, 04:38
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Vad är det sjukaste, smartaste, dumaste, fiffigaste etc. sättet som ni har hört hur någon har fuskat på en tenta? Jag vill höra både lyckade och misslyckade historier
Ingen tenta kanske, men när jag gick i högstadiet var det en kille som skulle lämna in ett arbete i historia där man skulle skriva ett antal sidor om någon händelse under andra världskriget. Han skrev då ut allting direkt från internet så att länkarna och menyerna fanns kvar i kanterna. Sen gjorde han en framsida (som man skulle göra) där han skrev sitt namn. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på lärarens reaktion när han visade upp det inför alla elever i klassen. "Jag nämner inga namn men hur jävla dum tror ni att en lärare är?"
Citera
2023-04-12, 08:41
Medlem
När jag pluggade så var det en person som fick tag på en tenta vi skulle ha från lärarrummet 2 dagar innan tenta tillfället.
Han kopierade upp tentan till flera personer i klassen och de gjorde tentan hemma med hjälpmedel för att sedan gömma den på sig och ha med den till tenta tillfället.
De bytte sedan ut tentan de gjort hemma med den man fick under tenta tillfället och lämnade in.

En av dessa personer lämnade in tentan efter 10-15 minuter, då denna tentan skulle ta ca 2 timmar att skriva så väcktes såklart misstankar och flera utav dessa åkte fast för fusk.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-04-12 kl. 08:43.
Citera
2023-04-12, 13:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
På bänken, kyligt framför sig, vakten fattade misstanke då hon tittade mer på lapparna än själva tentamen.
Låter ju som att tentavakten var helt inkompetent, så fort första post-it lappen åkte upp borde han ju reagerat oavsett hur mycket hon tittade på den eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Lite fusk var det. Man måste ju leva farligt lite.

Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det är min favoritmetod. Då behöver man inte ens tänka utan kan skriva på autopilot.

För övrigt vore det väldigt enkelt att fuska på en salstenta. Vakterna kollar ju aldrig vad man har i fickorna. Det går att ha en hel bunt hopvikta papper med sig som man kan ta fram på toaletten och läsa igenom efter att ha läst frågorna. Det kanske inte funkar om man inte kan ett piss utan måste kolla upp varenda grej, men skulle man ha råkat glömma något centralt vore det lätt att fuska på det viset. Jag har dock aldrig försökt. Tycker det verkar mer besvärligt än att lära sig allt utantill.
Främsta nackdelen med det är väl att det är väldigt begränsat med plats i fickorna. Man får ju inte ner en lärobok, direkt, och även papper måste vikas och fipplas med så det blir inte så mycket där heller.
Citera
2023-04-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
När jag pluggade så var det en person som fick tag på en tenta vi skulle ha från lärarrummet 2 dagar innan tenta tillfället.
Han kopierade upp tentan till flera personer i klassen och de gjorde tentan hemma med hjälpmedel för att sedan gömma den på sig och ha med den till tenta tillfället.
De bytte sedan ut tentan de gjort hemma med den man fick under tenta tillfället och lämnade in.

En av dessa personer lämnade in tentan efter 10-15 minuter, då denna tentan skulle ta ca 2 timmar att skriva så väcktes såklart misstankar och flera utav dessa åkte fast för fusk.

Hur fick personen tag på den utan att bli påkommen?
Citera
2023-04-17, 21:49
Medlem
Citat:
Hur fick personen tag på den utan att bli påkommen?

Det var såpass längesen så jag har bara ett sagt minne utav det.
Har för mig att han hämtade något i lärarrummet och såg tentahögen så han tog med sig en och kopierade den och sen la han tillbaka den i högen.
Citera
2023-04-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Gömde en gammal tenta med svar i taket på högskolans toalett.

När ja kände mig osäker så gick jag på toan och friska upp mitt minne. Ingen kan ju ertappa dig inuti en toa de liksom private space.

Men efter tenta skrivningen gick jag aldrig tillbaks till toan för att hämta dessa gömda tentor då ja frukta att bli ertappad.

Skulle inte kalla de 100% fusk. Men de är inte "rättvist" mot de andra.

Under pandemin så fuskade alla studenter. Fanns ett helt gäng i min klass som stack till ett hotell för att fuska tillsammans på hem tentan, våga inte gå dit då jag vet av erfarenhet att tjejer snitchar så fort förväntningarna och resultaten inte passar dem. Hörde senare att majoriteten av denna fusk gäng fick underkänt! hur i helvete det gick till vet jag inte då de hade kurslitteraturen tillgängligt och minst 15 hjärnor som kunde kombineras.
Majoriteten av denna fuskgäng bestod av tjejer, det fanns dock 4 killar där.
'

Fast man kan ju inte gå på toa hur många gånger som helst under en tenta, det beror iofs lite på hur lång den är kanske, men jag själv hade inte vågat gå mer än max 2 gånger. Och var det ingen annan som upptäckte tentan?
Citera
2023-04-20, 18:38
Medlem
Citat:
'

Fast man kan ju inte gå på toa hur många gånger som helst under en tenta, det beror iofs lite på hur lång den är kanske, men jag själv hade inte vågat gå mer än max 2 gånger. Och var det ingen annan som upptäckte tentan?

1-2 ggr eller 1 gång.
Citera
2024-05-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej12321
Hur svårt är det att fuska på tenta egentligen.
Man kan ha mobilen i Bh avstängd och sätta på den i toan för att googla fram svar.

Ännu lättare om man har eget rum pga funktionshinder
Har ni testat ?

Hur gjorde du med problemet?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in