2023-03-10, 18:48
Medlem
OveMalms avatar
Man märker typ efter några timmar runt strax före lunch "fan, jag börjar bli abstinent, hur gör jag nu?"

Dvs ni varit fortfarande ej fulla men fortfarande lite alkohol kvar i blodet säg 0.5 promille och varit på gott humör först vid morgonen men sen känner hur du börjar svetta, kanske få påtaglig ångest och darrighet, vad gör man? Har med sig typ lite alkogel i fickan som man kan dryga ut med vatten i näven och sväljar när man tar toabesök, det är fan hemskt och undrar om andra varit med om detta och vad i så fall gjort?
Citera
2023-03-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Man märker typ efter några timmar runt strax före lunch "fan, jag börjar bli abstinent, hur gör jag nu?"

Dvs ni varit fortfarande ej fulla men fortfarande lite alkohol kvar i blodet säg 0.5 promille och varit på gott humör först vid morgonen men sen känner hur du börjar svetta, kanske få påtaglig ångest och darrighet, vad gör man? Har med sig typ lite alkogel i fickan som man kan dryga ut med vatten i näven och sväljar när man tar toabesök, det är fan hemskt och undrar om andra varit med om detta och vad i så fall gjort?

Mitt tips är att kontakta beroendecentrum och begära en avgiftning och sen börja ta dig till AA möten. Funkar inte AA prova CA och NA. Är du abstinent på jobbet är det dags att inse att man har ett problem.
Citera
2023-03-10, 18:53
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Mitt tips är att kontakta beroendecentrum och begära en avgiftning och sen börja ta dig till AA möten. Funkar inte AA prova CA och NA. Är du abstinent på jobbet är det dags att inse att man har ett problem.
Sväljar haha, jag menar sväljer. Jag stavar fan som en bebis när fredagsölen börjat kicka in.
Ja jag vet att jag är inne i ett gravt alkoholproblem men har svår att bryta det då jag vill "varva ner" efter jobbet varje dag, dricker dagligen efter arbetet för att stressa ner. Men på måndagar har jag drabbats av abstinens under arbetstid men det måste jag ju försöka dölja och enda sättet har varit som sagt var att smygdricka lite alkogel ifrån toan.

Angående AA så tror jag inte på gud så jag gav upp deras gudprat då det irriterade mig så jag vill hitta en annan väg.
Senast redigerad av OveMalm 2023-03-10 kl. 18:58.
Citera
2023-03-10, 18:57
Medlem
jewclaws avatar
Jag brukar ha med mig en tom petflaska, alcogel och apelsin-MER som jag blandar ihop. Smakar ju ungefär som en "screwdriver", inte alls fel för att vara en McGyver
Citera
2023-03-10, 19:00
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Jag brukar ha med mig en tom petflaska, alcogel och apelsin-MER som jag blandar ihop. Smakar ju ungefär som en "screwdriver", inte alls fel för att vara en McGyver
Men är du inte rädd att ta lite för mycket så det kanske märks? Hur ser du till att bara lite så det värsta släpper, svettningar och darrningar? Ångest får man acceptera men man vill ju inte sitta och skaka och svettas. Men Apelsinmer säger du, ska prova det. Tar du en sipp på toan då , du kan ju inte ha den öppet?
Citera
2023-03-10, 19:00
Medlem
BorisBalkans avatar
Trappa ner i tid under söndagen, kör varannan vatten.
Citera
2023-03-10, 19:02
Medlem
Citat:

Okej din fråga är koko lokko men ska försöka ge dig ett svar som jag hoppas går igenom..

Jag var tvungen att sluta röka.. då fick jag Chamipix. Ok står i att man kan få minnesluckor eller bli aggesiv med alkohol.. alla mediciner kan ju ha biverningar.. det blev inte jag i alla fall...

Däremot så shit.. tillslut .. på allvar.. öl? Nä kattpiss... Vin? Nä Kattpiss.... Grogg? Nä kattpiss.

Kanske bara var min erfarenhet men googla vidare och sök för dit "rökberoende" om du inte vill på alkis i jorunalen.... (om du inte har det alltså)

Go helg!
Citera
2023-03-10, 19:02
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Trappa ner i tid under söndagen, kör varannan vatten.
Den båten seglade för typ 10 år sedan, skulle nog kalla mig alkoholist.
Citera
2023-03-10, 19:05
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Okej din fråga är koko lokko men ska försöka ge dig ett svar som jag hoppas går igenom..

Jag var tvungen att sluta röka.. då fick jag Chamipix. Ok står i att man kan få minnesluckor eller bli aggesiv med alkohol.. alla mediciner kan ju ha biverningar.. det blev inte jag i alla fall...

Däremot så shit.. tillslut .. på allvar.. öl? Nä kattpiss... Vin? Nä Kattpiss.... Grogg? Nä kattpiss.

Kanske bara var min erfarenhet men googla vidare och sök för dit "rökberoende" om du inte vill på alkis i jorunalen.... (om du inte har det alltså)

Go helg!
Fattar tyvärr inget av ditt svammel, är inte rökare och kan inte relatera till det. Jag blir inte aggressiv av alkohol mest trött och somnar tidigt men vaknar mitt i natten och kan inte somna om.
Citera
2023-03-10, 19:05
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Det fins 2 olika lösningar på problemet.

Det ena är:
Att inte bli så jävla full på kvällen om man nästa dag skall jobba.

Det andra är:
Men om det hänt så ha med några öl, typ 7,2 Åbro,
det botar bakfyllan bra.
Citera
2023-03-10, 19:07
Medlem
Ha inte något jobb där du sköter fordon eller annat kan skada andra

Försök sluta. Alla märker av en alkoholist
Citera
2023-03-10, 19:07
Medlem
Citat:
Den båten seglade för typ 10 år sedan, skulle nog kalla mig alkoholist.

Börja röka! och följ mitt tips i tidigare inlägg.. bättre att det står "nikotinist" i journalen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in