2023-03-13, 19:17
Medlem
Rektor slutar på skola efter sexanklagelserna mot lärare
13 mars 2023 18:41

Rektorn på den i skola i Jönköping som under den senaste tiden varit i fokus på grund av sexanklagelser mot lärare, har fått kicken.

https://sverigesradio.se/artikel/eft...tar-sin-tjanst

Dumpen:

Citat:
Skolan (i Nässjö) har alltså inte anmält ärendet till skolinspektion och Nelson har därmed kunnat byta arbetsplats till Ljungarumsskolan.

Torsdagen den 2/2 fick rektor för Ljungarumsskolan information om Nelsons historik i Nässjö. När vi ringde upp Ljungarumsskolan för att höra hur de resonerar så uppgav de att saken helt enkelt är utagerad. Därmed var Nelson kvar på arbetsplatsen igår, måndagen den 6/2 för att undervisa barnen.
Telefonsamtal med Ljungarumsskolans rektor finns på Dumpen

Jönköpings kommuns notis: https://www.jonkoping.se/notiser/akt...eaba1fabd.html

Citat:
Det har varit en turbulent tid på skolan och vi har behövt agera på den händelseutveckling vi haft och hur rektorn hanterat ärenden längre tillbaka i tiden, säger Göran Isberg, utbildningsdirektör i Jönköpings kommun.

I början av året framkom att en tidigare lärarvikarie (blatten) i Jönköpings kommun skickat bilder och filmer med sexuellt innehåll till flera elever. Lärarvikarien polisanmäldes och ett internt arbete för att kartlägga vad som hänt påbörjades inom utbildningsförvaltningen.

Under det interna arbetet framkom nya uppgifter om att ytterligare en lärare, (tatuerade pilska damen) som varit anställd en längre tid i kommunen, under förra året skickat bilder och filmer med sexuellt innehåll till elever. Läraren har valt att säga upp sin anställning och har polisanmälts av kommunen. Ett större internt arbete kring det som hänt pågår fortfarande.

Film när blatten ruskar tupp finns på Dumpen
Senast redigerad av UndrarEnbart 2023-03-13 kl. 19:54.
Citera
2023-03-13, 19:55
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Och som vanligt är allt svart eller vitt…

Ja, det hon gjort är fel.
Ja, jag hade uppskattat att vara i de grabbarnas sits.
Citera
2023-03-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag misstänker att nån utomstående gjort anmälan. Nån förälder som fått nys om saken kanske. Sånt där sprids extremt fort numera.

Jag hade några snygga lärarinnor i skolan men tyvärr ingen så kåt. En musiklärarinna och en mattelärarinna som man fantiserade om. I lumpen hade jag ett kvinnligt befäl som var kåt. Men hon hade redan legat med halva regementet så det kändes inte lockande.
Om du går på krogen i en större stad så är det många som legat med varandra med typ buksvågrar samt buk systrar med det är sådant som pågår men jag antar hon hade en deo som ej var i din smak typ. När du blir äldre ser du förbi sådant . Var hon snygg eller halvsnygg är det värt det varje dag. Tro på kärleken och följ Jesus .
Citera
2023-03-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Och som vanligt är allt svart eller vitt…

Ja, det hon gjort är fel.
Ja, jag hade uppskattat att vara i de grabbarnas sits.

Finns mängder med tatuerade 45+ peddos som horar runt på nätet och stan, onödigt att bedriva hor i skolan av dem som ska "lära ut" vett och sans till elever.

Det är ju skolplikt enligt lag, du kan inte skydda och hålla hemma minderåriga från skoleländet, då får väl det här sjuka jävla samhället hålla slöddret borta från lärarkåren.
Senast redigerad av UndrarEnbart 2023-03-13 kl. 20:22.
Citera
2023-03-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ska vi vara 100 % ärliga här så är det så de flesta i samhället tänker. Dvs är det en fet och ful gubbe som skickar bilder till 15-åriga brudar så är vi alla överens om att det är lås och bom som gäller. Är det en snygg kvinna som skickar bilder till 15-åriga killar går åsikterna isär. Jag kan personligen tycka att det inte är några problem att hon skickar dessa bilder, trots att hon är deras lärare (det är ju en del av spänningen). Jag ställer mig starkt frågande till att detta skulle vara traumatiserande för mottagaren på något sätt.

Alla med ett IQ över 10 förstår att det är beroendeställningen som ställer till det. Gör man inte det så är det bara att beklaga. Använd gärna kondom. Resten av livet.
Citera
2023-03-13, 21:38
Moderator
Carlboms avatar
Upphör aldrig förvånas över vuxna människor som tror man kan ha massa hemligheter ihop med ett gäng barn. Förstår inte en lärare att sånt här kommer spridas som en löpeld på nolltid så bör hon omyndigförklaras.
Citera
2023-03-13, 22:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Upphör aldrig förvånas över vuxna människor som tror man kan ha massa hemligheter ihop med ett gäng barn. Förstår inte en lärare att sånt här kommer spridas som en löpeld på nolltid så bör hon omyndigförklaras.
Tror hon levde som i ett drogrus, med en kåthet hon aldrig tidigare upplevt - njöt så länge hon kunde.
Citera
2023-03-13, 22:01
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
Rektor slutar på skola efter sexanklagelserna mot lärare
13 mars 2023 18:41

Rektorn på den i skola i Jönköping som under den senaste tiden varit i fokus på grund av sexanklagelser mot lärare, har fått kicken.

https://sverigesradio.se/artikel/eft...tar-sin-tjanst

Dumpen:

Telefonsamtal med Ljungarumsskolans rektor finns på Dumpen

Jönköpings kommuns notis: https://www.jonkoping.se/notiser/akt...eaba1fabd.html

Film när blatten ruskar tupp finns på Dumpen
Vad har detta med kvinnan i tråden att göra?
Citera
2023-03-13, 22:01
Medlem
carminaburanas avatar
De där grabbarna kommer runka till detta minnet resten av livet, garanterat.
Citera
2023-03-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Vad har detta med kvinnan i tråden att göra?

Även rektorn fick sparken för dessa två peddos gärningar, du har visst svårt att lista ut det själv?
Citera
2023-03-13, 22:27
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
Rektorn fick sparken för dessa två peddos gärningar, du har visst svårt att lista ut det själv?
Japp, jag är ganska korkad.
Citera
2023-03-14, 01:23
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Jag är varken pedofil eller hebefil, samt försvarar inte dessa beteenden. Men kan verkligen förstå hur de resonerar för stunden när de upplever sig vara som mest upphetsade. Tiden är nu, allt eller inget. I det läget är det allra viktigaste att få utlopp för sina känslor, att nå orgasm. Vad som händer sedan löses efteråt. Njutningen upplevs som livets höjdpunkt varenda jävla gång det inträffar, och för stunden är det det enda som betyder något.

Jag har gjort många saker jag har ångrat efter sprut. Vet att jag är inte det friskaste bäret i klasen. Kanske kräver någon personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in