• 1
  • 2
2023-03-11, 04:08
Medlem
Därför att SVT är ingen myndighet. Jämför med SAS. Det skulle ju vara olyckligt om konkurrenterna kunde ha full insyn i bolaget.
Citera
2023-03-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Därför att SVT är ingen myndighet. Jämför med SAS. Det skulle ju vara olyckligt om konkurrenterna kunde ha full insyn i bolaget.
nej men eftersom skattemedel nu används så borde man få insyn
Citera
2023-03-12, 13:33
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
När du blivit lite äldre kommer du uppskatta mer än ”mellon”, Hollywoodfruarna, Bianca Ingrossos talkshow, Robinson, Tunnelbanan och allt vad skiten heter och uppskatta den enorma kvalitet SVT har att erbjuda i jämförelse.

Nu vet jag visserligen inte vad du kollar på men jag har alltid undrat vad de som tycker SVT sänder dåliga program tittar på?

Mestadels läser jag böcker, TV är överlag ett väldigt dåligt förmat för att förmedla något annat än pajkastning. Den begränsade sändningstiden som styr hur långt ett program kan vara försäkrar att det bara blir smörja. Men det finns väldigt bra akademiska debatter man kan se på Youtube, som varar runt två timmar där man faktiskt får se vuxna människor argumentera och bemöta varandras argument utan paj-kastning.

Jag vet faktiskt inte varför man skulle vilja bry sig om SVT när man kan höra på Fukuyama, som får tala till punkt utan att bli avbryten av någon idiotisk fråga, som har motståndare som lyssnar och bemöter det han faktiskt säger, där moderatorerna kan ställa intelligenta frågor till debattörerna. Det finns inget i deras utbud på denna nivån.

https://www.youtube.com/watch?v=lzqkXhdo0qc

SVT när det är som bäst är ett gammalt slitet VHS-band i jämförelse med 4K streaming.
Citera
2023-03-12, 13:45
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Mestadels läser jag böcker, TV är överlag ett väldigt dåligt förmat för att förmedla något annat än pajkastning. Den begränsade sändningstiden som styr hur långt ett program kan vara försäkrar att det bara blir smörja. Men det finns väldigt bra akademiska debatter man kan se på Youtube, som varar runt två timmar där man faktiskt får se vuxna människor argumentera och bemöta varandras argument utan paj-kastning.

Jag vet faktiskt inte varför man skulle vilja bry sig om SVT när man kan höra på Fukuyama, som får tala till punkt utan att bli avbryten av någon idiotisk fråga, som har motståndare som lyssnar och bemöter det han faktiskt säger, där moderatorerna kan ställa intelligenta frågor till debattörerna. Det finns inget i deras utbud på denna nivån.

https://www.youtube.com/watch?v=lzqkXhdo0qc

SVT när det är som bäst är ett gammalt slitet VHS-band i jämförelse med 4K streaming.

Ditt länkade klipp känns som något Kunskapskanalen mycket väl skulle kunna sända. Vad SVT sänder i för kvalitet vet jag inte men den är tveklöst bättre än vad VHS var på sin tid.
Citera
2023-03-12, 14:10
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ditt länkade klipp känns som något Kunskapskanalen mycket väl skulle kunna sända. Vad SVT sänder i för kvalitet vet jag inte men den är tveklöst bättre än vad VHS var på sin tid.

Det handlar inte om kvaliten bildmässigt utan att SVTs innehålls nivå är så låg att det är som att kolla på VHS när det finns bättre alternativ.

Apropå Kunskapskanalen, jag tvivlar på att de någonsin har producerat något i klass med Cornell University.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in