2024-02-04, 11:17
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Är detta på gång menar du?
Jag har följt Astor i princip sedan noteringen, och vill minnas att det var snack om det för inte alltför länge sedan.
Citera
2024-02-04, 12:11
Medlem
En storinvesterare har Astor bland topaktier 2024

https://soundcloud.com/placerapodden/winstons-favoritaktier-for-2024
Citera
2024-02-04, 16:14
Medlem
grischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Såg att det inte finns en tråd om fina Astor här på fb. Ytterst intressant såväl bolag som case vilket i min mening är, och kommer bli otroligt intressant och följa. Det bådar gott för Astor som tillika har en minst sagt bra, och spännande ledning.

Avanzas beskrivning av Astor:

Personligen sitter jag på 13 000 aktier, första köpet var 5000 aktier när kursen låg på dryga 2.35kr. Hur många aktier har ni och vad tror ni om Astors framtid?
Vad jag kan se så verkar bara två fonder/pensionsförsäkringar vara investerade. Inga investmentbolag. Skulle säga luftslott och en ren pump and dump. Om fonder och investmentbolag är investerade är det ett säkert val. Men så är det inte nu. Ts: Sälj dina aktier omedelbums så att du går med vinst innan proppen dras ur och aktien faller.
Citera
2024-02-04, 16:25
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisch
Vad jag kan se så verkar bara två fonder/pensionsförsäkringar vara investerade. Inga investmentbolag. Skulle säga luftslott och en ren pump and dump. Om fonder och investmentbolag är investerade är det ett säkert val. Men så är det inte nu. Ts: Sälj dina aktier omedelbums så att du går med vinst innan proppen dras ur och aktien faller.
Vad är det som är luftslott med bolaget? Har du läst någon av deras rapporter?

Vad fondförvaltare sysslar med är helt ointressant.
Citera
2024-02-04, 16:45
Medlem
Citat:

Med ett BV på 500 MSEK är det inte många fonder som kan vara investerade.

Det gäller generellt tills ett bolag är typ 10 ggr så stort minst.

Sedan får var och en titta på företaget och se vad de försöker skapa. Du får hålla dig till large cap?
Citera
2024-02-04, 17:48
Medlem
Upphandlingen (RFI) av FMV av nya ”training radar jamming system”, verkar intressant.
Om man tex i det scenariot ska byta ut alla tidigare Astor system mot nya. (Länkade 2/2)
Tolkningen är helt fri, men läs iaf.
Citera
2024-02-05, 20:49
Medlem
Citat:
Tycker redan du fått ganska bra motargument från tidigare användare. Tyvärr så bygger ditt inlägg alltför mycket på okunskap och pessimism. Klart att man ska vara kritisk och ha realistiska förväntningar som är verklighetsförankrade, men i ditt fall, med att kalla Astor för ett pump and dump case, är bara ett löjligt påstående som genomsyras av okunskap. Läs på mer, och tillika bör du investera i det fundamentala, i "bolagets inneboende värde", och inte i aktiekursen och dess uppgång. Huruvida marknaden agerar på kort sikt är totalt ointressant, såvida man är långsiktig, vilket man bör vara med Astor, i mitt tycke det vill säga.

Generellt sätt så fungerar det enligt min uppfattning såhär, när det kommer till bolag som investerar, samt rikingar som investerar: Det finns ett ganska stort fönster mellan den tidpunkt då det nästan är helt självklart att något kommer ske, till det skede där folk börjar satsa pengar i det. I detta fall pratar vi om vad som kommer ske med Astor och dess kursuppgång. De flesta som har riktiga pengar är ganska bortskämda, det är stora organisationer, och de är livrädda, för de vet inte när marknaden kommer. Därför väntar de tills det är helt självklart, för i byråkratens sätt lägger du all tid på att undvika misstag. Detta, i kombination med att bolagets relativt låga börsvärde är några av de faktorer till varför inte ett flertal fonder, investmentbolag och dylikt är investerade.
Senast redigerad av mondayleftmebroken 2024-02-05 kl. 20:52.
Citera
2024-02-05, 23:23
Medlem
Video med nya Astors lV-system

https://youtu.be/br5TudpnpLg?si=fc4cAFuMnfbtusY_
Citera
2024-02-06, 20:37
Medlem
Vad tror vi om kommande rapport? Drygt två veckor bort...
Citera
2024-02-06, 20:44
Medlem
Citat:
Än så länge har dom inte sålt något stort och vapen affärer meddelas väl ej via PM så vi får nog vänta några bokslut till för besked. Iof har dom några flera ben att stå på så jag är optimistiskt med tanke på sista rapporten från Mikroponents.
Citera
2024-02-06, 21:21
Medlem
Citat:

Kompositdelen med Marström och JPC med fulla orderböcker har varit en ökning tillsammans med Mikroponent. Dessa bär samtidigt företaget när man inväntar radarstörningen med lV, eller tex anti-drone i förlängningen.

Video med VD

https://www.redeye.se/video/event-presentation/958530/scandinavian-astor-group-ceo-odd-werin-cfo-wictor-billstrom-presents-at-redeye-theme-defence-novembe r-9-2023?utm_source=avanza%EF%B9%A0utm_medium=RSS
Citera
2024-02-09, 13:49
Medlem
Citat:
Hoppas att den kan ta igen dagens ras..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in