Citat:
Ursprungligen postat av
grisch
Vad jag kan se så verkar bara två fonder/pensionsförsäkringar vara investerade. Inga investmentbolag. Skulle säga luftslott och en ren pump and dump. Om fonder och investmentbolag är investerade är det ett säkert val. Men så är det inte nu. Ts: Sälj dina aktier omedelbums så att du går med vinst innan proppen dras ur och aktien faller.
Tycker redan du fått ganska bra motargument från tidigare användare. Tyvärr så bygger ditt inlägg alltför mycket på okunskap och pessimism. Klart att man ska vara kritisk och ha realistiska förväntningar som är verklighetsförankrade, men i ditt fall, med att kalla Astor för ett pump and dump case, är bara ett löjligt påstående som genomsyras av okunskap. Läs på mer, och tillika bör du investera i det fundamentala, i "bolagets inneboende värde", och inte i aktiekursen och dess uppgång. Huruvida marknaden agerar på kort sikt är totalt ointressant, såvida man är långsiktig, vilket man bör vara med Astor, i mitt tycke det vill säga.
Generellt sätt så fungerar det enligt min uppfattning såhär, när det kommer till bolag som investerar, samt rikingar som investerar: Det finns ett ganska stort fönster mellan den tidpunkt då det nästan är helt självklart att något kommer ske, till det skede där folk börjar satsa pengar i det. I detta fall pratar vi om vad som kommer ske med Astor och dess kursuppgång. De flesta som har riktiga pengar är ganska bortskämda, det är stora organisationer, och de är livrädda, för de vet inte när marknaden kommer. Därför väntar de tills det är helt självklart, för i byråkratens sätt lägger du all tid på att undvika misstag. Detta, i kombination med att bolagets relativt låga börsvärde är några av de faktorer till varför inte ett flertal fonder, investmentbolag och dylikt är investerade.