• 2
  • 3
2023-04-10, 14:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Kan man köpa någon dator som har detta i affären???Eller måste man göra det själv???

Göra själv. Finns ingen som säljer datorer med så dåligt Os förinstallerat.
Citera
2023-04-10, 19:20
Bannlyst
Citat:
Kan man köpa någon dator som har detta i affären???Eller måste man göra det själv???

Nettop försvan ifrån marknaden för ca 10 år sedan.. Men ubuntu bör du kan köra på det mer kraftigfullare modellerna som har 64 bitars cpu.
Citera
2023-04-10, 22:16
Medlem
HemligaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Nettop försvan ifrån marknaden för ca 10 år sedan.. Men ubuntu bör du kan köra på det mer kraftigfullare modellerna som har 64 bitars cpu.

Tack det ska jag tänka på. Finns ubuto på svenska?

Vad är egenrligen slilnad på linux och ubunto---det r samma sak eller samma kärna?
Citera
2023-04-11, 05:58
Bannlyst
Citat:
Tack det ska jag tänka på. Finns ubuto på svenska?

Vad är egenrligen slilnad på linux och ubunto---det r samma sak eller samma kärna?

Linux och andra tillhörande kompotenter är som legeobitar, vem som helst få ta dessa legobitar och bygga distrubtioner av. Då får finns de ett antal att väja på t.ex Slackware, Ubuntu, Fedora, Debian , Suse och mfl.
Citera
2023-05-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ubuntu på gamla mac:ar fungera perfekt.
Kan man köra det som enda os eller måste man ha dualboot o bootcamp och sån skit installerat?
Citera
2023-05-17, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Kan man köra det som enda os eller måste man ha dualboot o bootcamp och sån skit installerat?

Jag kör rent på datorn. Dualboot är oftast ett jävla meck.
Citera
2023-05-17, 18:00
Medlem
Citat:
Jag kör rent på datorn. Dualboot är oftast ett jävla meck.
Det går alltså?
Citera
2023-05-19, 01:24
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Ååå dessa fina små laptops. Hade en sådan för väldigt många år sedan. Klarade tom. en del universitetsstudier med bara en sådan.
Finns det någon motsvarighet till dem idag? Trist att de inte tillverkas längre.
Citera
2023-05-19, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Ååå dessa fina små laptops. Hade en sådan för väldigt många år sedan. Klarade tom. en del universitetsstudier med bara en sådan.
Finns det någon motsvarighet till dem idag? Trist att de inte tillverkas längre.

Macbook air 11" byggs tyvärr inte längre, men är en underbar kamrat att med sej. Fungera bra med linux.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in