Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-08, 12:38
  #1
Medlem
Kanonklass avatar
Hej. Min läkare har skrivit ut fel salva till mig sade han, Canoderm heter den. Den är helt obruten, kostade 200 kr så tänkte om man kan lämna tillbaka den till Apoteket?
Citera
2023-03-08, 12:52
  #2
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Hej. Min läkare har skrivit ut fel salva till mig sade han, Canoderm heter den. Den är helt obruten, kostade 200 kr så tänkte om man kan lämna tillbaka den till Apoteket?
Några läkemedel kan du inte lämna tillbaka öppnad eller inte har ingen betydelse.
Citera
2023-03-08, 12:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Hej. Min läkare har skrivit ut fel salva till mig sade han, Canoderm heter den. Den är helt obruten, kostade 200 kr så tänkte om man kan lämna tillbaka den till Apoteket?

Normalt kan man inte reklamera en receptbelagd vara och få någon återbetalning enligt vad jag förstår.

Däremot kan man yrka att vårdgivaren skall kompensera för kostnaden.

https://vardgivarguiden.se/administr...-forskrivning/
Citat:
Vårdgivare ska granska varje enskilt fall av ersättningsanspråk och ersätta patienten när det är uppenbart att förskrivaren har gjort fel i sin yrkesutövning.
Citera
2023-03-09, 18:27
  #4
Moderator
VitKallas avatar
Hur menar du att den är felaktig och fick du den på recept?
Citera
2023-03-09, 21:46
  #5
Medlem
Det är en mjukgörande salva. Finns receptfritt. Beh0ll och använd. Grunden i hudvård.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback