• 2
  • 3
2023-03-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fan vad korkat. Inte ens min halvdementa pappa skulle gå på en sån scam.

Tänkte faktiskt på dig och din kompis med 5% avkastning per dag när jag läste denna tråd.
Citera
2023-03-09, 10:17
Medlem
Ghastens avatar
Låter som en person som borde omyndigförklaras på stört.

Det finns inga genvägar till klipp. Låter det för bra så är det scam. Hade företaget sagt låna ut 100.000 få 115.000 det hade iallafall låtit rimligare.

Just nu luras folk överallt. Skatten, elbidraget mm
Citera
2023-03-09, 13:36
Medlem
Soperents avatar
Tråkigt, din vän behöver en god man för hon är med mycket stor sannolikhet efterbliven.
Citera
2023-03-09, 22:34
Medlem
Enkla pengar existerar inte för arbetar och medelklass. Läxa lärd.
Citera
2023-03-09, 22:41
Medlem
mikaelss avatar
A fool and her money were lucky to get together in the first place.

-Gekko
Citera
2023-03-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Dala djupgas, nu blev jag nostalgisk!
Var det en scam? Det var väl ett gäng som faktiskt trodde det var massa naturgas där under siljansringen? Att de tog fel är ju inte nödvändigtvis en scam men ändå beklagligt för dem som gick in med sina livs besparingar.
Citera
2023-03-09, 22:52
Medlem
Haha, hade hon förtroende för att pengarna som hade på sparkontot var förvaltade så bra, alla 4000kr av dem??

Kan inte tro nåt annat än att som vissa redan påpekat, hon är en av de som scammar.

En bunt redigt korkade personer lär sig en rejält dyr livsläxa - allt är i sin ordning. Det enda tråkiga är att nån äcklig scammer drog det långa strået i denna sorgliga historia.
Citera
2023-03-09, 23:14
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Vad yrar du om? OPs beskrivning är mer eller mindre en copy paste från definitionen av en ponzi.

Vad i TS beskrivning gör det till en ponzi? Kan nämligen inte se något som tyder på det. Bara ett vanligt bedrägeri hittills utifrån den info vi har fått.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in