2023-03-08, 01:47
Medlem
kompjuters avatar
Det känns skönt att inte ha rädslan, ångesten och depressionerna blir för jobbiga helt enkelt.
Psyket använder mig som en försökskanin med ssri som lika gärna kunde vara sockerpiller.
Läkarna skrämmer mig med "beroendeframkallande mediciner".....inte är bra.

Visst,jag förstår att de inte vill skriva ut sånt direkt men vart går gränsen?
Hjälper sådan medicin på traven, med det menar jag....att ta dig över tröskeln som är så svårt i detta läge?

Jag känner att jag nått gränsen för att vara normal, det här går inte längre....3 år på ssri, inget händer.

Hur ska jag gå till väga med läkaren?
Jag måste ju uppenbarligen få mer hjälp, kan han neka om jag säger att medicinen inte hjälper...som den uppenbarligen inte gör?
Känner mig helt låst mellan lärare som vägrar skriva ut medicin som kanske fungerar eller att att fortsätta vara försökskanin efter 3 jobbiga år.
Citera
2023-03-08, 01:57
Avslutad
Släpp din inbillade agens som du tror att du förfogar över. Vakna!
Kasta alla mediciner som du inte kan tänka dig äta med sked. Sådana är nämligen inte värda besväret att syssla med.
Medicinerna med de gamla Varningstrianglarna är de enda som fungerar. Resten är bara business - bra för någon annan men inte för dig. Ta livet om du känner för det. Inget särskilt med det mer än att du dör.
Citera
2023-03-08, 02:03
Medlem
StudiumValors avatar
1. gör exakt som läkaren säger
2. Använd inga droger
3. förändra din livsstil så att den inte skadar dig (sömn, stress, aktiv fritid, personlig utveckling mm)
4. Tala om för läkaren att du gör pkt1. 2, 3 men trots detta lider av X Y Z vilket får följande konsekvenser för dig och de nära
5. Säg att det vi gör nu inte löser problemen och fråga
6. vad gör vi nu? Vet du hur man hanterar en sådan situation? har du några bra förslag?
--------------------------------------------
Får du inga bra förslag så byt läkare
Citera
2023-03-08, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Det känns skönt att inte ha rädslan, ångesten och depressionerna blir för jobbiga helt enkelt.
Psyket använder mig som en försökskanin med ssri som lika gärna kunde vara sockerpiller.

Hjälper sådan medicin på traven, med det menar jag....att ta dig över tröskeln som är så svårt i detta läge?

Jag känner att jag nått gränsen för att vara normal, det här går inte längre....3 år på ssri, inget händer.

Jag måste ju uppenbarligen få mer hjälp, kan han neka om jag säger att medicinen inte hjälper...som den uppenbarligen inte gör?
Känner mig helt låst mellan lärare som vägrar skriva ut medicin som kanske fungerar eller att att fortsätta vara försökskanin efter 3 jobbiga år.

Du bör berätta det här för läkaren. Berätta hur du känner och att medicineringen du har nu inte ger önskvärd effekt. Det finns olika antidepressiva och du kanske behöver en annan. Alt korrigerad dos.
Citera
2023-03-08, 02:24
Avslutad
https://www.dailymail.co.uk/health/article-10734869/Antidepressants-DONT-make-people-happier-major-study-claims.html
Citat:
20 April 2022 Major study: Antidepressants DON'T make people any happier.
Researchers looked 17.5million US adults with depression over 10 years, with around half on medication and half not.
Results showed a slight improvement in mental health in both groups, regardless of whether they were on antidepressants.
For those taking the medication, mental health scores increased 2.9 per cent from an average of 40.32 to 41.50. Their physical health scores fell 1.5 per cent from 42.5 to 41.85.
Meanwhile, those not receiving antidepressants saw their mental health scores increase 2.2 per cent from 42.99 to 43.92. Their physical scores dropped from 43.86 to 43.31 (1.3 per cent).
Var vänlig att inte lyssna på andra gällande DIN mentala hälsa.
Citera
2023-03-08, 02:28
Medlem
Citat:

Är du man?

Jag var själv mycket deprimerad, jag gick och tog ett hormonprov.

Detta visade att jag hade lågt testosteron.

Började injicera testosteron enligt trt modellen.

Började träna och depressionen försvann successivt, de vände till ilska istället för allt man missat.

Ge inte upp ta i alla fall testet, om de skulle visa lågt testo, så vet du.

Då är de bara att njuta och köra testo och gymma, du kommer få en fin resa, du kan iaf testa om du ändå ska dö broder.
Citera
2023-03-08, 03:13
Avslutad
Omega-3 Fatty Acids, Resistant Starch. Magnesium, Lithium Orotate (tiny amount), N-Acetyl-Cysteine, Zinc, Coffee and Caffeine, Exercise HIIT, Vitamin D/Sunlight, Deep Sleep, Lose Fat
Citat:
Regardless, if you’re holding onto extra weight, it’d be best to lose it. Your BDNF will increase as a result, which will lead to improved brain and mental health. Weight loss in obese men improved depressive symptoms by increasing BDNF levels, and females with higher levels of BDNF are in better shape and perform better on cognitive tests.
Läkare som ger dig medicin har ingen aning. Depression kan bero på en hel uppsjö olika saker.
Vad det dock inte beror på är för låg serotoninnivå: "recent study concluded that an imbalance of serotonin in the brain is not the cause of depression."
Harvard Psychology Professor Steven Pinker

"27 Smartest People In The World With Highest IQ" Du hittar honom på andra plats tillsammans med personer såsom Christopher Hirata, Nikola Tesla, Stephen Hawking, Edward Witten, Marilyn Vos Savant, Terence Tao, Garry Kasparov, Noam Chomsky, Christopher Langan m.fl.

Vet dina psykiater ens vad medvetande är och var nånstans det befinner sig? Det tror jag inte för då hade de inte varit inom psykiatrin.
Senast redigerad av Jantejuristen 2023-03-08 kl. 03:17.
Citera
2023-03-08, 03:25
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmjl86
Du bör berätta det här för läkaren. Berätta hur du känner och att medicineringen du har nu inte ger önskvärd effekt. Det finns olika antidepressiva och du kanske behöver en annan. Alt korrigerad dos.

Citat:
Ursprungligen postat av Jantejuristen
https://www.dailymail.co.uk/health/article-10734869/Antidepressants-DONT-make-people-happier-major-study-claims.html Var vänlig att inte lyssna på andra gällande DIN mentala hälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Är du man?

Jag var själv mycket deprimerad, jag gick och tog ett hormonprov.

Detta visade att jag hade lågt testosteron.

Började injicera testosteron enligt trt modellen.

Började träna och depressionen försvann successivt, de vände till ilska istället för allt man missat.

Ge inte upp ta i alla fall testet, om de skulle visa lågt testo, så vet du.

Då är de bara att njuta och köra testo och gymma, du kommer få en fin resa, du kan iaf testa om du ändå ska dö broder.

Jag har redan gått 3 år på ssri, känns som läkaren inte tar mig på allvar?
Är jag värd att försöka 4-5 med fortsatta depressioner, ökade doser hit och dit för ingen skillnad... måste vara fel medicin?

Anledningen till att jag frågar är att min läkarer tydlig motståndare mot beroendeframkallande läkemedel.
Men alternativet är kanske självmord?

Man undrar ju var gränsen går, självmord eller beroendeframkallande mediciner?

Vem har ansvaret?
Citera
2023-03-08, 03:29
Medlem
Citat:
Är jag värd att försöka 4-5 med fortsatta depressioner, ökade doser hit och dit för ingen skillnad... måste vara fel medicin?

Anledningen till att jag frågar är att min läkarer tydlig motståndare mot beroendeframkallande läkemedel.

Vem har ansvaret?

Deras mediciner är skit, som jag sa kolla dina hormon nivåer.

Lovar dig har du lågt testo, och börjar injecera lär du bli en helt ny människa.

Motion, bra kost, sömn.

Släpp alla dina tankar, och trappa ner din ssri och lägg alla piller på hyllan, dom hjälper inte dig, tvärtom dom gör dig till en zombie med humör svängningar.

Allt är inom din kontroll, första steget hormon test.

Är det inte det, så måste du bita i de sura äpplet och börja motionera, äta rätt, komma i form.

När du ändå känner att allt är fuckt, varför inte testa, du är redan på botten, vad kan hända som är värre än ditt nuvarande mående.

Lycka till, o kom ihåg det är själva resan som är fantastisk.
Citera
2023-03-08, 04:00
Avslutad
Citat:

Vem har ansvaret?
Min kompis lillebrorsa var AT-läkare inom psykiatrin. Läkare är bara puppets för andras intressen. De har ett litet eget manövreringsutrymme men det är inte stort.

"motståndare mot beroendeframkallande läkemedel." Såklart så slipper han/hon den bördan och ansvaret. Enklare för honom/henne att inte skriva ut.

Men vad beror depressioner på då... Man måste liksom först veta orsaken innan man kan behandla sjukdomen.
Asså dessa sinnessjuka psykiatrer... De borde fan komma ut ur sina psykoser. De lever inte i verkligheten, utan i bubblor. Psykiatrer har ingen sjukdomsinsikt.

Du har både friheten och ansvaret. Självmord är hypat. Kom igen när du har köpt geväret och det ligger bredvid dig.
Citera
2023-03-08, 04:20
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Deras mediciner är skit, som jag sa kolla dina hormon nivåer.

Lovar dig har du lågt testo, och börjar injecera lär du bli en helt ny människa.

Motion, bra kost, sömn.

Släpp alla dina tankar, och trappa ner din ssri och lägg alla piller på hyllan, dom hjälper inte dig, tvärtom dom gör dig till en zombie med humör svängningar.

Allt är inom din kontroll, första steget hormon test.

Är det inte det, så måste du bita i de sura äpplet och börja motionera, äta rätt, komma i form.

När du ändå känner att allt är fuckt, varför inte testa, du är redan på botten, vad kan hända som är värre än ditt nuvarande mående.

Lycka till, o kom ihåg det är själva resan som är fantastisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Jantejuristen
Min kompis lillebrorsa var AT-läkare inom psykiatrin. Läkare är bara puppets för andras intressen. De har ett litet eget manövreringsutrymme men det är inte stort.

"motståndare mot beroendeframkallande läkemedel." Såklart så slipper han/hon den bördan och ansvaret. Enklare för honom/henne att inte skriva ut.

Men vad beror depressioner på då... Man måste liksom först veta orsaken innan man kan behandla sjukdomen.
Asså dessa sinnessjuka psykiatrer... De borde fan komma ut ur sina psykoser. De lever inte i verkligheten, utan i bubblor. Psykiatrer har ingen sjukdomsinsikt.

Du har både friheten och ansvaret. Självmord är hypat. Kom igen när du har köpt geväret och det ligger bredvid dig.

Tack ändå, flashback är ju inte första alternativet men era svar ger mig ändå lite insikt. Tack
Citera
2023-03-08, 04:37
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto