Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
På dagen mitt under arbetstid har jag de senaste dagarna känt mig yr i huvudet av okänd anledning. Jag får ett tryck i huvudet och jag ser även floaters hyfsat mycket. Jag känner mig nästan full/onykter och jag beter mig nog lite smått tafatt (inget har hänt och ingen har sagt nåt, men jag upplever mig själv så). Detta tillstånd kommer så plötsligt och jag fattar inte varför? I helgen gjorde jag en kort fasta (åt inget på 2 dagar) så i måndags tänkte jag att det kanske berodde på lågt blodsocker, så jag åt en rejäl middag när jag kom hem igår (2000+ kalorier) men jag kände mig yr idag också så då kan det väl inte vara det? Vad kan mitt tillstånd bero på?
Go figure. Om du bara ätit 2000+ kalorier sedan igår så är det därför. Yrsel av att glykogenet tömts och kroppen börjar gå in i ketos. Det du kan göra är att vänta ut det om du nu ska in i ketos.
Ditt mål verkar varit att fasta i två dagar, så då bör du äta normalt igen. En vanlig person behöver 300 gram kolhydrater per dag. En brödskiva innehåller 14 gram kolhydrater. Ät mera mat. Kroppen får näringsbrist efter tre dagars fastande, då behöver vitaminer och mineraler fyllas på.