Citat:
Ursprungligen postat av
HaroonCruz
Tack för alla svar!
Lite mer info,
Jag är 20 år, bor hemma fortfarande, inget jätteintresse av att flytta heller o föräldrarna har inget emot att jag bor kvar så länge jag vill. Har i princip inga andra utgifter förutom a-kassa o bensin.
Mina föräldrar har tidigare hjälpt mig att lösa lån genom att ta bättre samlingslån istället o de har nog närmare en halv miljon i lån som står på dem, men som jag betalar. De är dock förstående o fantastiskt hjälpsamma o väljer att hjälpa till att betala på lånen när möjligheten finns för dem. På dessa lån betalar jag runt 6000 i månaden.
De nya lånen som jag har tagit har som sagt en hög månadskostnad, 15 000 ca. Men hela lånesumman är ca 140 000, alltså lån på kort avbetalning med läskigt hög månadskostnad o ränta. Känns som att dessa låneföretag endast är riktade till just spelmissbrukare??
Min inkomst är runt 21 tusen efter skatt.
Går på behandling för mitt beroende, är på session 9 av 12. Ska dit i veckan o då berättar jag vad som har hänt o ser vad hon har för förslag..
Har en nödplan som är att ringa till morfar som sitter på en del pengar, o fråga om hjälp. Men då är det ju bara att berätta som det är, vetefan hur sugen han är på att låna ut pengar till någon med ett aktivt missbruk. O så är det ju inte jättekul att blanda in fler personer i denna soppa, känns som att man kommer bli hårt dömd av personer med lite mindre förståelse för missbruk.
Ska kolla på extrajobb också för att få in extrapengar.
Har tills nästa lön att hitta en lösning, för denna gång kunde jag betala allt..
Jag hade frågat föräldrarna om hjälp ännu en gång.
Förklara situationen ärligt och öppet samtidigt som du visar upp bevis på att du stängt av dig på spelpaus.se samt bett om permanent blockering från samtliga ställen du har konto ifrån (Som tidigare nämnt).
Gör upp en ny betalplan där du betalar dina föräldrar 15.000 SEK varje månad tills dess att det nya och det gamla är betalt.
Då är du skuldfri om lite mer än 3 år.
Du klarar dig definitivt på de 6.000 kr som du har kvar efter detta och ifall du tycker att det blir svårt att klara dig på de pengarna så får du tjäna mer pengar.