2023-03-06, 22:05
Medlem
När man googlar på röd rumpa kommer det bara upp en massa artiklar om bebisar. Att man ska t.ex. ha Inotyol och smörja in deras rumpa efter de bajsat etc.

Men hur gör ni som vuxen, om ni har lite bubblande/dålig mage, tvingas gå på toaletten flera gånger på jobbet, tvingas använda deras billiga jättesträva toapapper om och om igen, och därmed blir röd och öm i rumpan?

Tar man vanlig random mjukgörande kräm? Tar man Inotyol som är poppis för bebisar? Gör man nåt annat? Vad gör ni?

(Att be arbetsgivaren köpa in bidétoaletter från Japan tror jag inte kommer funka)
Citera
2023-03-06, 22:08
Medlem
Jag använder lite kortisonsalva för det ändamålet. Finns receptfritt och funkar snabbt. Ska bara användas tillfälligt men lindrar omgående just sådana lokala inflammationer.
Citera
2023-03-06, 22:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss
När man googlar på röd rumpa kommer det bara upp en massa artiklar om bebisar. Att man ska t.ex. ha Inotyol och smörja in deras rumpa efter de bajsat etc.

Men hur gör ni som vuxen, om ni har lite bubblande/dålig mage, tvingas gå på toaletten flera gånger på jobbet, tvingas använda deras billiga jättesträva toapapper om och om igen, och därmed blir röd och öm i rumpan?

Tar man vanlig random mjukgörande kräm? Tar man Inotyol som är poppis för bebisar? Gör man nåt annat? Vad gör ni?

(Att be arbetsgivaren köpa in bidétoaletter från Japan tror jag inte kommer funka)
Ta med eget toalettpapper? Lyxa till det med parfymerat papper, indränkt i fuktighetslotion.
Citera
2023-03-06, 22:56
Medlem
zombie-nations avatar
Kop intimservetter, de är väl för tjejer, men de med aloe och kokos är riktigt bra.
Citera
2023-03-06, 23:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Våtservetter och inotyolsalva! Har du rännskita kan du ta två Dimor så får du stopp på eländet.
Citera
2023-03-06, 23:47
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss

Inotyol och Bepanthen är riktigt bra för röda rumpor och används även inom vården för ÄNDAmålet.😄
Skulle själv rekommendera Bepanthen i första hand då den inte är lika kladdig/klistrig som Inotyol är.
Båda finns på barnhyllan på apoteket.

Sen skulle jag även rekommendera att ta med en förpackning våtservetter att torka rumpen med på jobbet.
Strävt dåligt papper är ingen höjdare när man är sårig i stjärtamentet.
Citera
2023-03-07, 00:10
Medlem
NewDawnFadess avatar
Köp Jukon-salva på Ö&B. Den är billig och fungerar utmärkt för aktuellt ändamål. Brukar ta en liten klick i rumpan efter dusch, ifall det av någon anledning svider där. Dagen efter är det fixat. Jukon har funnits i massor av år och den kan användas till en rad olika sår, torr hud etc. Förr fanns den alltid på apoteken, men jag tror inte originalet säljs där längre och jag brukar köpa någon tub på Ö&B nu för tiden. Testa, den funkar i rumpan.

https://www.öob.se/skonhet-halsa/kroppsvard/bodylotion-salva/salva-jukon-1600176
Citera
2023-03-07, 03:27
Medlem
Silltunnas avatar
Själv gillar jag att ha röd rumpa. Jag tycker att det är tjusigt och uppiggande.
Men om man inte vill ha det kan man ta lite vatten på toapappret innan man torkar sig.
Citera
2023-03-07, 11:17
Medlem
goofers avatar
Blöt pappret innan du drar det i baken.

Svårare än så är det inte..
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto