2023-03-10, 21:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Tragiskt vi måsta lyssna på kommande låt där Anders förklarar, att ingen förlåtelse finns att ge. Samtidigt som han söker efter den samma.
Citera
2023-03-10, 22:16
Avstängd
Onanikrems avatar
Trodde det var någon kändis, en okänd rappwigger Mycket skall man höra innan öronen ramlar av..
Citera
2023-03-10, 22:51
Medlem
Caputskis avatar
Morgonposten har skrivit en fin artikel om denna "kändis"
https://morgonposten.se/2023/03/07/m...nnomisshandel/
Citera
2023-03-10, 23:15
Medlem
[quote=najki|83761583]Jag *är* 50+ och har lyssnat på honom en del samt att han skrivit en rätt bra låt för LHF. https://youtu.be/IjrUlv6AtFQ

Antingen är de som aldrig hört honom lillgamla eller 60+. Dock blev jag rätt besviken över detta. Ingen jag lyssnar på ofta dock.[/QUOTE]

Instämmer till fullo. Blev också verkligen besviken och hade aldrig kunna tro detta om honom. Men man vet aldrig vad människor är kapabla till.
Citera
2023-03-11, 17:59
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caputski
Morgonposten har skrivit en fin artikel om denna "kändis"
https://morgonposten.se/2023/03/07/m...nnomisshandel/

Hon nämner längst ner i den där artikeln att det ''ryktas'' om att Jakob Hellman är mäkta förbannad på Kitok över detta. Undrar vad hon har för källa? Inte för att jag inte tror på det. Bara att det vore kul att få höra någon av hans bransch-kollegor att kommentera just detta.

Hittills har det varit väldigt tyst från Ghost Boys Instagram, Kitoks egna (såklart - sitter häktad) och även United Stage som har haft ett tätt samarbete med honom. Noterade att Mattias Alkberg som är en gammal kollega till honom har slutat att följa honom på Instagram så något är ju i görningen.
Citera
2023-03-12, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Bara att det vore kul att få höra någon av hans bransch-kollegor att kommentera just detta.

Det hon säger stämmer. Inte bara Hellman. Vad tror du själv händer inom kretsen när något sånt här händer, och bevisen är så pass starka?
Citera
2023-03-12, 14:36
Medlem
Citat:
Hon nämner längst ner i den där artikeln att det ''ryktas'' om att Jakob Hellman är mäkta förbannad på Kitok över detta. Undrar vad hon har för källa? Inte för att jag inte tror på det. Bara att det vore kul att få höra någon av hans bransch-kollegor att kommentera just detta.

Hittills har det varit väldigt tyst från Ghost Boys Instagram, Kitoks egna (såklart - sitter häktad) och även United Stage som har haft ett tätt samarbete med honom. Noterade att Mattias Alkberg som är en gammal kollega till honom har slutat att följa honom på Instagram så något är ju i görningen.

Juli* Frej, Ali Boulal*, Maxid* Mär*k, Kl*s Eriksson och Fredrik Str*ge har också avföljt vilket inte talar till Manges fördel.

Man behöver bara ta en kik på Jacob Hellmans Instagram för att misstänka att Mange styr den då han hörs bakom kameran i flera klipp. Samma gäller nog Ghostboys.
Citera
2023-03-12, 19:05
Medlem
Jag har hört att han är inte bara kvinnomisshandlare utan han kan inte hålla kuken i styr heller, gillar ladd lite för mycket och utnyttjat folk till höger och vänster för egen vinning. Tror tyvärr inte detta är första gången han misshandlar den han är tillsammans med. Väntar bara på att fler kommer träda fram.
Citera
2023-03-12, 20:53
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det hon säger stämmer. Inte bara Hellman. Vad tror du själv händer inom kretsen när något sånt här händer, och bevisen är så pass starka?

Jag förstår precis vad som händer i en social krets när sånt händer. Jag är bara smått intresserad av huruvida någon av dom kommer att kommentera det hela eller om dom kommer välja att tiga bort det.
Citera
2023-03-12, 22:25
Medlem
Citat:
Jag förstår precis vad som händer i en social krets när sånt händer. Jag är bara smått intresserad av huruvida någon av dom kommer att kommentera det hela eller om dom kommer välja att tiga bort det.

Jag förstår. Jag läste ditt förra inlägg igen och insåg att jag missförstod andemeningen. My bad.

Jag tror personligen att de bara kommer frysa ut honom. Ingen av hans vänner har en aura av att gå ut med någon offentlig kommentar.
Citera
2023-03-13, 07:29
Medlem
Men varför ska dom gå ut och säga något? Är det för din nyfikenhet? För att du måste ha en tvångstanke att få veta?
Alla här sitter ju bara och tror en massa saker och är nyfiken! Spekulerar som om man inte har nåt liv
När något händer och hur människor beter sig så måste man alltid ta i akt och förstå längre än näsan räcker. Många människor har problem! Och deras handlingar när något händer är inte ett friskt beteende. Folk har trasiga barndomar, alkoholproblem som dom är omedveten om i vuxen ålder. Dom ser inte sitt eget problem. Förrän nånting händer som måste skaka om deras tillvaro. Kanske tur i oturen att detta var tvungen att hända, för att han ska få chansen att rätta till ett beteende som har pågått för länge, där han själv har levt i en bubbla helt omedveten om hur ostabilt det är motför när man har en grund att stå på med rätta verktygen att ta tag i sitt liv och bli hel igen som människa. Folk här som kommenterar ska man ju också tänka på att det är inte ett friskt beteende att sitta och prata illa om nån annan! Det är ju att prata illa om sig själv. Men det ser man ju inte själv. Det är andra som ser det. Allt som händer inte bara i detta fall är ju olyckligt! För alla drabbade. Hur man festar och nästa dag vaknar man upp nykter till nåt som måste vara fruktansvärt i den stunden. Det är nu man förhoppningsvis vaknar och startar sin nya resa mot att ta tag i sin situation och startar en nykter resa och tar tag i sitt liv och får hjälp och redskapen att dra i alla sina trådar mot ett helande inom sig själv! Han har varit på en ytlig resa och alla har rätten att hamna på rätt väg. Han kommer få sin dom! Och jag hoppas på rätt hjälp än fängelse. Det var nu det behövde hända för att han ska få den hjälpen han behöver.
Citera
2023-03-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil70
Men varför ska dom gå ut och säga något? Är det för din nyfikenhet? För att du måste ha en tvångstanke att få veta?
Alla här sitter ju bara och tror en massa saker och är nyfiken! Spekulerar som om man inte har nåt liv
När något händer och hur människor beter sig så måste man alltid ta i akt och förstå längre än näsan räcker. Många människor har problem! Och deras handlingar när något händer är inte ett friskt beteende. Folk har trasiga barndomar, alkoholproblem som dom är omedveten om i vuxen ålder. Dom ser inte sitt eget problem. Förrän nånting händer som måste skaka om deras tillvaro. Kanske tur i oturen att detta var tvungen att hända, för att han ska få chansen att rätta till ett beteende som har pågått för länge, där han själv har levt i en bubbla helt omedveten om hur ostabilt det är motför när man har en grund att stå på med rätta verktygen att ta tag i sitt liv och bli hel igen som människa. Folk här som kommenterar ska man ju också tänka på att det är inte ett friskt beteende att sitta och prata illa om nån annan! Det är ju att prata illa om sig själv. Men det ser man ju inte själv. Det är andra som ser det. Allt som händer inte bara i detta fall är ju olyckligt! För alla drabbade. Hur man festar och nästa dag vaknar man upp nykter till nåt som måste vara fruktansvärt i den stunden. Det är nu man förhoppningsvis vaknar och startar sin nya resa mot att ta tag i sin situation och startar en nykter resa och tar tag i sitt liv och får hjälp och redskapen att dra i alla sina trådar mot ett helande inom sig själv! Han har varit på en ytlig resa och alla har rätten att hamna på rätt väg. Han kommer få sin dom! Och jag hoppas på rätt hjälp än fängelse. Det var nu det behövde hända för att han ska få den hjälpen han behöver.

Ett tips ifall du vill att folk ska lyssna och ta in det du säger:

- använd styckesindelning
- använd inte utropstecken i varenda mening
- prata inte i en diskurs som antyder att du sitter på sanningen om hur man ska bete sig, att du har rätt och alla andra har fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in