2023-03-06, 13:39
Medlem
Hej,

När ngn går in på comviqs hemsida och ska tanka ex sitt kontantkort, innan var betalningsmetod, internetbank, swish och kontantkort. Sedan var bara swish och kontantkort. Nu står det-

Swish, Kontantkort och Saldo.

Jag valde Saldo och pengarna tankades direkt utan att det behövs skriva in några nummer.

Men hur ska betala den takningen? Är det en faktura vi får hem eller?
Citera
2023-03-06, 14:19
Medlem
NeoVains avatar
Bra fråga men eftersom man nu måste registrera för att få tanka på så har de din adress redan så länge de har ditt nummer och antagligen ditt kontonummer också så kan kanske t.om dra ifrån ditt bankkonto eller annan information som de har om dig.

Därifrån är det ett enkelt steg att påstå att du begått något brott om de skulle behaga.
Citera
2023-03-07, 00:20
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Hej,

När ngn går in på comviqs hemsida och ska tanka ex sitt kontantkort, innan var betalningsmetod, internetbank, swish och kontantkort. Sedan var bara swish och kontantkort. Nu står det-

Swish, Kontantkort och Saldo.

Jag valde Saldo och pengarna tankades direkt utan att det behövs skriva in några nummer.

Men hur ska betala den takningen? Är det en faktura vi får hem eller?

Menar du verkligen att du sett att det står att man kan tanka på ett kontantkort med ett kontantkort, eller har du skrivit fel och menar egentligen kontokort?
Citera
2023-03-07, 00:36
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har bara swish och kontokort att betala med.

Men jag antar att om du har massa pengar på saldo kanske man kan flytta dem till ringpott och surf?
Citera
2023-03-07, 20:28
Medlem
Mogaku-sans avatar
Inte hört talas om att man kunde ladda på Comviq kontantkort genom saldo. Går det alltså att flytta över laddning från ett annat kontantkort med högt saldo?
Citera
2023-03-07, 20:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Inte hört talas om att man kunde ladda på Comviq kontantkort genom saldo. Går det alltså att flytta över laddning från ett annat kontantkort med högt saldo?

Har googlat och förr har man kunnat skicka saldo till andra personer, står dock inget om att man kan skicka saldo till ringpott. Om man fortfarande kan skicka till andra, det verkar oklart. Man får nog fråga dem direkt.

Jag har en liten och ojämn summa på mitt saldo, har aldrig laddat saldo, så vet inte hur det hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in