Citat:
Ursprungligen postat av
p00nino
Oberoende av var man står ideologiskt, och vilka myndigheter man anser bör finnas, så måste man även fråga sig: vilka myndigheter fungerar?
En myndighets existensberättigande grundar sig inte bara i huruvida man anser det bör skötas offentligt/privat, utan också på dess funktionella värde.
T.ex. tror jag de allra flesta vill ha kvar Polismyndigheten. Men bara under förutsättningen att den fungerar. Annars tror jag ingen vill ha dem, utan hellre skulle skydda sig själva.
Och det kryllar av dysfunktionella myndigheter i Sverige. Överallt kombinerar man det värsta från både privat/offentlig sektor så att det missgynnar medborgare.
Rätt så när det gäller Polisen kan man även expandera problemställningen
från Fungerar till Förövar.
Det finns ingen i den Polisledningen och inte heller lokalt där jag bor som hade behållit jobbet om valmanskåren kunde rösta väck Dom .Lata och Stora i Käften muckar bråk Slipper dom göra något .Tyvärr har buset numera räknat ut det som Stats TV inte berättat och ännu mindre fetknoppen till Justitieminister Mycket snack och lite verkstad.
Lappar med in bakom det gröna skynket en röd en grön Vil ni se detta Puckot / Svinet fortsätta schabbla ett tag till stoppar ni in den gröna narrars de röda
En kvalitativ Skillnad mellan talesättet att vara en del av Lösningen en del del av Problemet
Det kallas demokrati det har nog de flesta hört talas om
4 --ord Swimsuit Picture Pinuppa tack
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...okratiminister
kolla den laguppställningen i bilderna negrar och rastaflätor Toblerone tjuvar
Lätt Uppdrag ..Ordna med vi kan rösta väck den Cancersjuke Underpresteraren så kan Fettsot ha kvar sitt förtroende för Nollan
Kräv tillbaks lönen av den som Organiserade om Snuten
FATTA VINKEN
https://www.expressen.se/kvallsposte...-klappat-ihop/
tacka fan för at knarkligorna hittar ett arbitrage som det heter När ..Snuten sover ..Lätta pengar
Soft on Crime Skicka ut fettot i Joggingspåret Dör han i som dom säger själva " Arbetslinjen "