2023-03-06, 10:56
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har testat massor med klienter, qBitTorrent, Vuse, Deluge, de fungerar att ladda ner med, men så fort jag startar mitt VPN så får jag errormeddelanden. Då är min ip adress redan upptäckt, eller hur?
Eller är man fortfarande skyddad om man gör så?

Nu i Deluge fick jag upp
"PermissionError: [WinError 10013] An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions"

I Vuze kommer det upp "this port i occupied " eller nåt

Om jag startar en torrent utan vpn så går den igång, sen kan jag stoppa den, starta VPN och starta torrenten och då fungerar den. Den vill helt enkelt inte ladda ner någon metadata när VPN Unlimited är på.
I Deluge så är porten satt till "random" men jag har även testat med en specifik port som rekommenderades av Unlimited vip för wireguard, 51820. samma sak.. finns det nån som har upplevt liknande och kan peka mig i rätt riktning?

Vad gör jag för fel?
Senast redigerad av carminaburana 2023-03-06 kl. 11:16.
Citera
2023-03-06, 15:19
Medlem
Testa använda ett vettigare program, t.ex. qBittorrent som har möjligheten att klippa anslutningen om VPN går ner.
Citera
2023-03-06, 23:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Testa använda ett vettigare program, t.ex. qBittorrent som har möjligheten att klippa anslutningen om VPN går ner.

Hej, jo jag har testat med det, samma resultat...
Problemet är inte att VPN går ner, det är att den inte vill släppa igenom nåt. jag hat testat alla protocol som finns, det hjälper inte.
Citera
2023-03-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hej, jo jag har testat med det, samma resultat...
Problemet är inte att VPN går ner, det är att den inte vill släppa igenom nåt. jag hat testat alla protocol som finns, det hjälper inte.
Ja du. Byt VPN?
Citera
2023-03-07, 12:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Tror den passar bättre här:

Fildelning --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera
2023-03-07, 12:59
Medlem
Låter som att de blockerar torrenting på servern du ansluter till, har de som några andra VPN-tjänster särskilda servrar du bör ansluta till för P2P?
Citera
2023-03-27, 01:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Ja du. Byt VPN?

Citat:
Ursprungligen postat av zZoooZz
Låter som att de blockerar torrenting på servern du ansluter till, har de som några andra VPN-tjänster särskilda servrar du bör ansluta till för P2P?

Visade sig att deras killswitch orsakar problem,. när jag stängde av den så fungerade allt fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in