Citat:
Ursprungligen postat av
adde9400
Hej,
Vet inte hur jag ska skriva detta inlägg på ett kortare sätt. Har sedan jag var 13-14 haft problem med finnar. Nya finnar varje dag. Är idag 29 år och har provat ALLT som går mot finnar. Massa olika kosttillskott, vitaminer, krämer, olika hudvårdsrutiner och även Isotretnoin i två olika omgångar.
I ansiktet har jag knappt någon finne för tillfället men nästan varje dag så får jag nån ny liten finne och det stör mig enormt mycket. Får ibland någon djupare finne på halsen eller så. Har även en del finnar på axlar, bröst. Har haft finnar på bröstet KONSTANT sedan jag var runt 13-14. Har aldrig försvunnit och känns som jag kommer få leva med det. Mitt bröst har aldrig varit lent utan är alltid knottrigt.
Jag är nästan 30 år och borde inte ha dessa problem. Känns som att något är fel i min kropp, då jag är 100% säker på att dessa problem kommer inifrån, då jag har finnar på flera olika ställen och inte bara exempelvis ansiktet.
Ska göra prov för sköldsköteln snart för att se om jag har några problem med mer eller mindre testosteron än vanligt.
Vad mer kan jag göra? Är så fruktansvärt trött på detta och vill bara känna mig vuxen och ha en vuxen hud/hy utan att konstant behöva oroa mig för nya finnar.
Kan trösta dig med att du inte är ensam, väldigt många som har vuxenakne, däribland jag själv som är över 40 och har fortfarande finnar i ansiktet och på axlar, riktigt jävla drygt och pinsamt för den felen när man får någon riktigt stor inflammerad finne på näsan till exempel ibland. Och nej, ingenting har hjälpt för mig......