• 1
  • 2
2023-03-05, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Några exempel på dessa fantastiska länder du pratar om hade varit trevligt.
Jag gissar på att denna subjektiva insikten kommer från att du har varit i åtminstone ett av alla dessa länder....
Antingen är läkemedlen framställda i länderna själva eller parallellimporterade från Frankrike. Fast det räcker ju med att du åker till Egypten och Tunisien så kan du köpa i alla fall benzo. åtminstone var det så för ungefär 10 till 15 år sedan. Turkiet säljer inget. Strängt som fan.
Bäst av allt är att Sverige inte kan göra ett skit åt saken för de är inga lydstater åt varken Sverige eller USA.
Polisen hade bara skrattat ut Socialstyrelsen och faktiskt kastat kärringarna i fängelse.

Vad hette nu sossesvinet som narkotikaklassade pregabalin?
Fast du behöver inte åka särskilt långt för Lyrica. Det är receptfritt i de flesta länder faktiskt utanför EU.
Citera
2023-03-05, 22:04
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokesTwitter
Antingen är läkemedlen framställda i länderna själva eller parallellimporterade från Frankrike. Fast det räcker ju med att du åker till Egypten och Tunisien så kan du köpa i alla fall benzo. åtminstone var det så för ungefär 10 till 15 år sedan. Turkiet säljer inget. Strängt som fan.
Bäst av allt är att Sverige inte kan göra ett skit åt saken för de är inga lydstater åt varken Sverige eller USA.
Polisen hade bara skrattat ut Socialstyrelsen och faktiskt kastat kärringarna i fängelse.

Vad hette nu sossesvinet som narkotikaklassade pregabalin?
Fast du behöver inte åka särskilt långt för Lyrica. Det är receptfritt i de flesta länder faktiskt utanför EU.

Jaha så det är i skithålorna det är tillåtet...så jävla typiskt.
Jag gillar Sverige men är evinnerligt trött på förbudsrunkandet här, kommer ihåg när man helt plötsligt kunde köpa paracetamol i kassan på ICA..något/några år senare var det någon brud som såklart försökte ta livet av sig genom att trycka i sig några packet med Alvedon, dagen efter började förbudsivrarna skrika i dagspressen -"alla barn kommer dö om vi tillåter detta!"
Citera
2023-03-05, 22:58
Medlem
khoroshos avatar
När jag var i Serbien på ett apotek fick jag receptfritt en förpackning på 30 stycken 3 mg bromazepam. Hon erbjöd först valeriana, men när jag frågade om hon hade något starkare langade hon fram bromazepam på bordet. Behövde inte ens tjata. Hänt en annan gång också, då fick jag diazepam istället. Min mormor som bor där får Ksalol (xanor) utskrivet av sin läkare för sina ”stela muskler” Xanor!!! I Sverige skiter läkarna på sig om man ber om 5 mg sobril.
Citera
2023-03-05, 23:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vilka länder pratar du om specifikt. Du är väldigt svepande. Om vi pratar om USA så har ju de ett gigantiskt problem med droger. Där många började med lättåtkomliga mediciner. Som efter flera månaders missbruk blir för dyrt. Speciellt om man är sjukskriven. De måste därför övergå till heroin och fentanyl. Och det senaste problemet nu är Tranq som är ett bedövningsmedel för hästar. Det har liknande effekt som heroin men ännu tyngre. Dock är en bieffekt att lemmar förstörs och måste amputeras efter en tids tungt missbruk.

Halva USA är ju bortknarkat.
Tandlösa, nedrökta, påtända, fluddriga.

Den stora katastrofen rullar nu in med Canabis till ungdomarna.
Man får ett recept i ena luckan. Sedan kan man gå in i apoteket o handla sin ”medicinska” cannabis.
Citera
2023-03-05, 23:50
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
I vissa länder säljs alla benzo, amfetaminpreparat och läkemedel upp till under morfin lagligt och receptfritt så länge du "sköter dig" enlig polisens subjektiva bedömning, plus att du inte får droga andra, medverka till att skicka ut, sälja, smuggla över gränser och dylikt.
Trots att apoteksvarorna är billiga och receptfria så knarkar ingen dem.
Istället ska folk ha andra grejer som de facto är olagliga och som polis ser ganska strängt på. Ett halvårs fängelse blir straffet i praktiken för några gram av något klass 1 preparat.

Det var sjukt men ingen visste vad benzo, lyrica, tramadol, kodein etc var. Någon hade provat mina grejer men absolut inte ville ha. Hur kan detta komma sig att folk inte missbrukar när apoteken säljer fritt? Istället sitter idioterna och dricker sprit. Hur går det ihop?
Av samma skäl som folk inte dricker ihjäl sig vara för att det finns vin, sprit och t.o.m. 96% i butiken.
Folk är inte korkade.
Där.
Citera
2023-03-06, 00:11
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
IIstället sitter idioterna och dricker sprit. Hur går det ihop?
Sprit är gott.
och socialt.
Om man inte är alkoholist. Då kan man dricka vad som helst och gärna ensam.
Citera
2023-03-06, 00:24
Medlem
rex144s avatar
I många länder kan man gå till en läkare privat betala honom lite och få det utskrivet på recept.
Citera
2023-03-06, 00:32
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag förstår inte, jag skulle inte knarka om dom lastade av tonvis med knark utanför min dörr gratis.
Citera
2023-03-06, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
I många länder kan man gå till en läkare privat betala honom lite och få det utskrivet på recept.

TS fattar inte det, i vissa delar av Kannada har nyligen 2 företag beviljats licens för att sälja kokain m.m. lagligt. För att det är massa skit som "langarna" blandar med som tar dö på folk. Ett "testprojekt" som först ska löpa 3år.

Sen kan TS precis som du skriver få de mesta på recept mot betalning i nästan alla EU länder, vi har haft sådana i Sverige också...
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-03-06 kl. 00:50.
Citera
2023-03-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
TS fattar inte det, i vissa delar av Kannada har nyligen 2 företag beviljats licens för att sälja kokain m.m. lagligt. För att det är massa skit som "langarna" blandar med som tar dö på folk. Ett "testprojekt" som först ska löpa 3år.

Sen kan TS precis som du skriver få de mesta på recept mot betalning i nästan alla EU länder, vi har haft sådana i Sverige också...
De är beviljade att sälja till läkemedelsföretag, sjukhus etc. inte kommersiellt bruk.
Citera
2023-03-11, 08:41
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
För att människor i de länderna har fungerande liv med en mening och ett sammanhang till skillnad från svenskar, som är livsstilsdeprimerade och aldrig kan lösa ett skit, utan lever i en konstant flykt från verkligheten?

Här är svaret. Mods kan stänga tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in