Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Så jag måste hålla mig till någon som både tråkar ut mig djupt men inte provocerar mig djupt.
Jag tänker att Stefan vid något tillfälle ska få lägga ut sina tankar kring politik.
Stefan känner att det saknas ett starkt
alternativ i mitten. Han tycker att det både är viktigt att vårt gemensamma funkar, välfärden, skolan, vården. Men det måste också finnas utrymme för innovation och företagsanda.
Sossarna känns lite för byråkratiska numera. Men han tycker högerblocket är lite för pigga på privatiseringar och skattereduktion.
Det är också synd att SD vunnit mark. Men samtidigt tycker Stefan att det är synd att det är lite av ett tabu att diskutera de problem som faktiskt finns kring hederskultur och integration. Det har inte varit hållbart att Sverige ensamt tog emot större flyktingströmmar än andra länder. Har vi ett EU måste vi ju hjälpas åt tillsammans och dela på uppgifterna! Vad är annars meningen med det paneuropeiska samarbetet?
Självklart är renodlad rasism och diskriminering obehagligt. Sånt skall motarbetas ! Men vi måste ändå vara ärliga och sätta en ram kring kostnaderna för flyktingmottagande. Så att vi kan hjälpa den som redan kommit hit! Det viktiga är att vi kan ha ett välfungerande rättvist samhälle med trygghet och gemensamt ansvar och respekt.