2023-03-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
På vilket sätt hatas svenskar i egenskap av svenskar, i jämförelse med t.ex. norrmän eller danskar? Finns det ett hat mot just svenskar, där tyskar och holländare går fria? Är svenskar mer hatade än något annat folk, menar du?
Det är bara löjligt att låtsas att inte förstå. Majoritetsbefolkningen (eller den största minoriteten, i de städer som saknar majoritetsbefolkning) i Sverige är svenskar. Att implicera att MENA-folket skulle ha någon större kontakt med den lilla andelen västerländska expats som finns här, är bara tramsigt.
Citera
2023-03-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ni är 20 %, vi är 80 %, och har demografin på vår sida.

För varje sd-väljare som åberopar invandrares brottslighet som bevekelsegrund, finns 10 icke-sd-väljare som prioriterar sjukvården, skolan, arbetsmarknaden och antirasism.
Jag tror inte att det ser ut som du beskriver.
Det är inte 80% som är eniga om att vi ska fortsätta med stor invandring.

Många sossar ser inget värde i att ha en stor arbetskrafts reserv som slukar resurser från det du nämner. Samma sak ser borgare som vill ha lägre skatter, inget värde i att betala social bidrag till arbetslösa migranter.
Citera
2023-03-05, 11:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Varför inte flytta från Sverige? Läget kommer knappast bli bättre.

Jag vill inte bo i något annat land, jag är i min naturliga miljö här. Mardröm att ens resa till nåt annat land på semester.
Problemet är att det kommit hit folkslag som inte alls är i sitt naturliga habitat, som vidare inte passar in i det samhälle som vi byggt upp och begår grova brott mot oss svenskar och mot välanpassade invandrare. De förstör och sjuklövern borde ta tag i det problemet.
Citera
2023-03-05, 11:48
Medlem
Citat:
På vilket sätt hatas svenskar i egenskap av svenskar, i jämförelse med t.ex. norrmän eller danskar? Finns det ett hat mot just svenskar, där tyskar och holländare går fria? Är svenskar mer hatade än något annat folk, menar du?
Varför uppviglar du mot svenskar?. Svenskar
har inte åkt till Sydafrika för att plåga svarta.
Eller åkt till USA för att förtrycka indianer.
Varför anser du att svenskar är det jävligaste och rasistiska folket som finns?.
Om vi vore det så är det väl konstigt om det kommer hit människor från världens alla hörn.
Tycker du inte?
Citera
2023-03-05, 11:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Det är märkligt att den här subversiva, förtryckande terrorismen inte har ett större nyhetsvärde. Svenskar älskar verkligen att ta stryk och stoppa näven i fickan.

Ja, det blir endast en liten notis i någon lokaltidning. Att förövarna själva filmar och lägger ut sina äckliga gärningar på tex Snapchat verkar gå dem helt förbi.

Var är Uppdrag granskning? De borde begära ut samtliga misshandelsdomar och därefter begära ut FUP och verkligen läsa sig till hur verkligheten ser ut. Då menar jag alla, där förövarna är flera mot ett ensamt offer, även vuxna offer.
Citera
2023-03-05, 12:10
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Själv hatar jag er som har vaknat först nu. Under alla decennier som arbetarklassen har utsatts för våldtäkter, övergrepp, misshandel, förnedring och hot så har ni predikat för oss om hur trångsynta vi är. Nu när ni själva utsätts för det så förväntar ni er beröm för att ha upptäckt verkligheten 40 år för sent och ba "hur kan sjuklövern inte fatta hur illa det har blivit?"

Ja ni, små medelklassmongon. Hur kunde ni själva inte fatta hur illa det hade blivit?

Visst är det jobbigt att känna på konsekvenserna av ens handlingar?

Jag hör dig och förstår dig. Jag, och hela min familj/släkt, har varit vänster i generationer (var själv en av de sista att överge sjuklövern i förra valet). Varit extremt naiv, faktiskt en ovetande lycklig idiot, och totalt ointresserad av omvärlden för bara fem år sedan.
Så uppvaknandet var hårt. Kritiken mot mig välbefogad och välförtjänt.
Jag hatar mig själv ska du veta, som varit en del av sjuklövern och en indirekt anledning till att mitt eget barn blev ett offer för dessa misshandlande fittiga äckelråttor till kriminella invandrarungar.
Citera
2023-03-05, 12:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

För varje sd-väljare som åberopar invandrares brottslighet som bevekelsegrund, finns 10 icke-sd-väljare som prioriterar sjukvården, skolan, arbetsmarknaden och antirasism.

Nej, de flesta är en del av de 80%. Jag var det fram till förra valet.
Vidare har du inte ens läst TS ordentligt eller så är du totalt empatilös och då kan jag personligen bortse från ditt svar eftersom den förmågan är väsentlig i frågan.
Citera
2023-03-05, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Med radikala medborgare krävs radikal lagstiftning. Det är inte för intet som mellanöstern har tortyrkamrar och offentliga spöstraff. I afrika eldar de upp förövarna utan rättegång.

Det är en rent operativ åtgärd. Inget att tvista om.

Eller släpar efter bilar tills de dör.
Citera
2023-03-05, 12:28
Medlem
Rösta hjälper inte. SD startades för att FÖRHINDRA att massinvandringen stoppas, inte för att stoppa den.
Citera
2023-03-05, 12:45
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Varför uppviglar du mot svenskar?. Svenskar
har inte åkt till Sydafrika för att plåga svarta.
Eller åkt till USA för att förtrycka indianer.
Varför anser du att svenskar är det jävligaste och rasistiska folket som finns?.
Om vi vore det så är det väl konstigt om det kommer hit människor från världens alla hörn.
Tycker du inte?

Din definition av svenskar känns väldigt snäv. Vem är svensk? Den som är adopterad från Ryssland? Den personens barn? Barnbarn? När blir man svensk?
Citera
2023-03-05, 12:52
Medlem
Knegares avatar
Citat:

För det första går din matematik inte ihop. Förhållandet 20-80 ger att för varje sd-väljare finns 4 icke sd-väljare, inte 10.

Sedan får man vara bra naiv om man tror att alla icke sd-väljare är positivt inställda till invandrare och invandring.
Citera
2023-03-05, 12:53
Medlem
Citat:
Din definition av svenskar känns väldigt snäv. Vem är svensk? Den som är adopterad från Ryssland? Den personens barn? Barnbarn? När blir man svensk?
Antagligen den som har bott här hela livet, oavsett var deras föräldrar kommer i från.
Just adopterade är hur svenska som helst.
Det är hur folk uppför sig som avgör om den
är svensk, inte hur den ser ut.

Ett bra exempel är Shekarabi, han uppför sig svensk och är således det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in