• 5
  • 6
2023-03-07, 07:07
Medlem
Man undrar om den där politikern haft en enda originell tanke under hela sitt liv. Det är grejen med dagens vänster. De låter som en kör av stönande zombier.
Citera
2023-03-07, 10:51
Bannlyst
Snart kommer det att finnas särskilda regnbågsfärgade filer på vägarna där bara bilister med avvikande sexualitet får köra. De kommer att kallas pridefiler men i folkmun blir det homofiler.
Citera
2023-03-07, 11:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Vad tycker Vägverket/Trafikverket om att hela vägbanan ser ut som ett trafikljus på LSD?

Den myndigheten är garanterat kuppad av aktivister också, med tanke på att man tex urvattnat den för små barn ytterst pedagogiska ordvitsen Herr Gårman/här går man-skylten.

Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Det är en puttefnask-gata. Jättekort sidogata och jag gissar det kanske kör max 10 bilar där per dag så det lär inte ske några olyckor i alla fall.

Den heter Pridesgatan och har hetat så sedan "forntiden", och har inget med nutidens pridefestivaler att göra. Men jag gissar att kommunen tyckte det var kul och passande.

Det spelar väl överhuvudtaget ingen roll.

Dessutom är det nog knappast kommunen utan en inkvoterad aktivist på kommunen.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
I stadsdelen Bö i Göteborg ligger Bögatan, https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6,_G%C3%B6teborg. Den ligger nog bra till för en omdekoration en vacker dag.

Målas bajsbrun?

Citat:
Schocker alert: det finns även konst som inte är politisk, även om Bah Kuhnke inte ser med blida någon på sådan. T ex Hundertwasserhaus.

Det offentliga rummet behöver inte vara en reklampelare för vänstern och woke-mupparna. Ni har ju fått hela SVT. Räcker inte det?

Fått? Snarare stulit.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Regnbågen kopplas i Bibeln till när Gud satte ner sin stridsbåge efter att ha översvämmat jorden. I fornnordisk mytologi står den för Bifrost-bron till Valhalla.
Samma bro som enligt en profetia Surt och eldjättarna kommer storma över den dag Heimdall ljuder Gjallarhornet, och ragnarök är här.

Så varför det idag kopplas så mycket till hbtq kan man fråga...

Kan varmt rekommendera denna intervjun. Tar upp en hel del om vänster/HBQT/historien mm. Även om de inte riiiktigt talar klarspråk så tror jag de ändå vet och säger så mycket de bra vågar. Dylika tilltag som i Höganäs, pride-festivalen i Stockholm osv är ju extremt tydliga vänsterjippon.
Varför blir man vänster och vad vill dom göra?
https://swebbtv.se/w/5fejmPDLeTtWoHEm5NLJbJ

Citat:
Att vara normal klassas numera som att vara höger.

Någon sa för en tid sedan att vara konservativ i Sverige är som att vara ende vuxen på ett barnkalas. Det tycker jag stämmer väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Är de boende tillfrågade? Det ser ju inte direkt vackert ut (jag lägger ingen politisk värdering utan en rent estetisk sådan). Dessutom är det bra ur trafiksäkerhetssynpunkt att ha en så pass målad väg. Jag tycker att det tar bort fokus från körningen med så mycket färg.

Gjort samma reflexion. Borde rejält sänka antalet intressenter på en bostadsförsäljning på gatan. Å andra sidan kanske bögar, pedofiler och övriga sexuellt och mentalt avvikande slåss om att få bo där?
Citera
2023-03-07, 18:10
Medlem
Citat:
Att vara normal klassas numera som att vara höger.

Det gör det säkert i din bubbla.
Citera
2023-03-07, 19:55
Medlem
heggeness avatar
Jag kan i mitt stilla sinne tycka att vissa personers hysteriska reaktioner i denna tråd utmärkt bevisar varför sådant här behövs!
Citera
2023-03-08, 11:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Fattar att det plockar fram ådrorna bland högerfolket men för oss som inte bryr sig om höger/vänster/homofober ses det som en trevlig sammanställning, rörelse eller vad du vill kalla det.
Hälften av de som går i pridetåget är straight folk som stöttar bögarnas rätt att vara eller bara gillar atmosfären i festivalen.
regnbågen är fin, regnbågsfärgerna är fina. Även om konsten är "politisk" symbol är det vackert och upplyftande med färger i samhället. Även om det skulle vara kartell konst ala Medellin (färger och konst över hela staden) Colombia hade jag uppskattat det.

Hur många är det egentligen som är motståndare till "bögarnas rätt att vara"?

Det är en stor skillnad mellan att vara motståndare till homosexuella människor respektive dom organisationer som säger sig repressentera dessa. Men Pride-folket vill gärna ge sken av att deras meningsmotståndare är motståndare till homosexuella människors rätt att existera.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in