2023-03-04, 11:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Jag brukade tanka min Stutz Bearcat på Krooks Petrolium. T-Forden fick nöja sig med Pratts Oil. Känns som igår.

Skämt å sidor Koppartrans, Mobiloil, IC och Carltex minns man ju. Svängde in ibland på trampcykeln och tiggde klistermärken.

Ja, just det där med att tigga klistermärken på mackarna var ju något man höll på med. Förutom själva mackloggorna var STP av någon anlednining en favorit.
Citera
2023-03-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det kommer bara att bli färre och färre när det blir allt fler bilar som drivs av el.

Eller kommer de bara ha fler laddstolpar. Folk vill fortfarande pausa och käka en korv och sträcka på benen.
Citera
2023-03-04, 11:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Eller kommer de bara ha fler laddstolpar. Folk vill fortfarande pausa och käka en korv och sträcka på benen.

Jo men man måste sälja många korvar för att få ihop en sådan verksamhet ekonomiskt.
Citera
2023-03-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jo men man måste sälja många korvar för att få ihop en sådan verksamhet ekonomiskt.

Kryllar av kunder längs med motorvägarna.
Citera
2023-03-04, 12:47
Medlem
Saknar de här små reklamgrejerna man fick på mackarna när man följde med pappa som betalade för bensinen på kontoret. Klisterlappar, nyckelringsgrejer som små märkesloggor inbäddade i genomskinlig plast eller små servicegubbar i halvmjuk plast.
Citera
2023-03-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
Skriv ett argt meddelande till Ingo så kanske de byter namn till Jet igen. Du tycker ju att namnet låter bra så de måste ju lyssna på dig.

Fungerar nog inte då namnbytet skedde för att mackarna bytte ägare från Statoil (som hade licens från ConocoPhillips att använda varumärket Jet) till Couche-Tard som äger varumärket Ingo.
Citera
2023-03-04, 13:21
Medlem
Nynäs är den äldsta macken jag minns från min bardom.

När man fick åka med dagmammans gubbe och tanka. I en safarigul Volvo 140. Helt fantastiska grejer man fått uppleva ändå.

Minns även när jag fick åka med in i min första automattvätt, antagligen i samma Volvo. Den skräckblandade förtjusningen alltså.
Citera
2023-03-04, 13:23
Medlem
trickydicks avatar
Fina och MACK är det nog få som minns idag.
Citera
2023-03-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fina och MACK är det nog få som minns idag.

Men MACK var väl ingen bensinmack utan ett företag som tillverkade bensinpumpar?
Citera
2023-03-04, 13:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Men MACK var väl ingen bensinmack utan ett företag som tillverkade bensinpumpar?

MACK hade en mack bredvid skolan där jag gick i lågstadiet, Vi brukade gå dit och handla smågodis.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mack_Petroleum
Senast redigerad av trickydick 2023-03-04 kl. 13:39.
Citera
2023-03-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Statoil och OK finns ju kvar fast i annan skrud. Texaco tror jag det fanns en mack som hette också.
Statoil hette Esso innan.
OK hette IC innan.
Texaco hette Caltex innan.

Andra gamla svenska namn var Nynäs, Koppartrans, och BP.
Citera
2023-03-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Saknar de här små reklamgrejerna man fick på mackarna när man följde med pappa som betalade för bensinen på kontoret. Klisterlappar, nyckelringsgrejer som små märkesloggor inbäddade i genomskinlig plast eller små servicegubbar i halvmjuk plast.
Ja det var tider det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in