2023-03-04, 08:50
Medlem
Tardigrads avatar
Som titeln lyder! Jag söker privata hyresvärdar i Lund eller Malmö. Jag har förstås försökt med Boplats Syd (vilken de flesta hyresvärdar i Skåne är kopplade till) samt LKF:s bostadskö, men inte haft någon större lycka eftersom köerna är så långa och det är lite bråttom. Hade därför gärna mottagit tips på mindre hyresvärdar man kan kontakta.
Citera
2023-03-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardigrad
Som titeln lyder! Jag söker privata hyresvärdar i Lund eller Malmö. Jag har förstås försökt med Boplats Syd (vilken de flesta hyresvärdar i Skåne är kopplade till) samt LKF:s bostadskö, men inte haft någon större lycka eftersom köerna är så långa och det är lite bråttom. Hade därför gärna mottagit tips på mindre hyresvärdar man kan kontakta.

Lite utanför Lund, men faktiskt väldigt mysigt där.
Jakriborg
Citera
2023-03-04, 12:07
Medlem
Senast jag sökte lägenhet tog jag fram telefonkatalogen, gula sidorna, och gick igenom avdelningarna "fastighetsbolag/fastighetsförvaltare/fastighetsägare". Ja, det var så länge sedan. 2003

Numera går man väl till Eniro.se och letar efter någon motsvarande rubrik. Sedan är det väl bara att sätta att googla och ringa upp de som verkar intressanta. Bäst är förstås om man kan göra ett personligt besök.

Det finns massor av privata hyresvärdar, en del äger bara ett eller ett par hus, andra äger och förvaltar massor av fastigheter. De flesta vill inte ha direktkontakt med lägenhetssökande, så det gäller att sälja in sig.

Stena fastigheter, Stadsbostäder, Heimstaden, Trianon är några namn som dyker upp direkt. Man kan också gå runt och titta på hus där man kan tänka sig att vilja bo och se om det finns någon uppgift (på fasaden eller i trapphuset) om vem som är förvaltare.
Citera
2023-03-04, 12:43
Medlem
Blaze.s avatar
Svenska Hus.
Citera
2023-03-04, 14:41
Medlem
vadsadusadus avatar
Heimstaden ska vara bra sägs det.
Citera
2026-02-27, 07:31
Medlem
Finns lägenheter från privata hyresvärdar på Bostadscentralen i både Lund och Malmö
Senast redigerad av bratwurst79 2026-02-27 kl. 07:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in