2023-03-03, 20:51
Medlem
ShotsFireds avatar
Jag vill inte göra narr eller nedvärdera religiösa men vad skulle ni göra utan religion. Våldta era barn och råna banker?

Vad fan sysslar ni med? Har ni sett kor be på mattor fem gånger om dagen eller antiloper ge trosbekännelser? Är ni så psykotiska eller spelar ni bara dumma för att ni inte har nåt bättre för er?

Förklara så att alla på Flashback får mer förståelse.

Mvh.
Senast redigerad av ShotsFired 2023-03-03 kl. 20:54.
Citera
2023-03-03, 20:53
Avslutad
"Vad skulle ni religiösa göra utan er tro?" Bra fråga. Antagligen bidra till samhällsutvecklingen lite mer konstruktivt än att bara be om att det ska regna manna från himlen.
Citera
2023-03-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Jag vill inte göra narr eller nedvärdera religiösa men vad skulle ni göra utan religion. Våldta era barn och råna banker?

Vad fan sysslar ni med? Har ni sett kor be på mattor fem gånger om dagen eller antiloper ge trosbekännelser? Är ni så psykotiska eller spelar ni bara dumma för att ni inte har nåt bättre för er?

Mvh.
Det är moraliska principer som bygger upp ett ramverk för hur man bör bete sig för att ett samhälle ska fungera.

Plocka bort högre värden, så får vi västerlandet av idag. Även om ateister är väldigt präktiga med sin tro på vetenskapen (som de allt som oftast inte har en aning om, utan rapar bara "vetenskapen säger"), så är det ofta ganska troende människor som har byggt upp det välstånd vi har idag, en tro som bortskämda, yngre generationer inte har behövt.

Tro ger hopp och tröst i svåra tider, och ger tacksamhet och glädje.

Det är inte för intet, som den tyska och svenska arbetsamheten kallas för luttersk arbetsmoral, precis som Lenin citerade Bibeln, där Paulus säger att den som inte arbetar heller inte ska äta. Allt som oftast är religiösa, kristna väldigt hårt arbetande och engagerade på en massa olika håll, medan de som inte tror på högre värden inte har några problem med att leva för dagen och skita i vilket.

Sen ser jag det nog som mer produktivt att man ber om hopp och styrka, när man mår dåligt, än att man tar till flaskan eller börjar knapra antidepressiva. Men det är bara min syn på saken.
Citera
2023-03-03, 21:24
Medlem
Henselons avatar
Citat:

Mvh.

Du hade lika gärna kunna frågat mig, "Vad skulle du göra med ditt liv utan en Penis? Svar: jag vet inte, men nu är jag av manligt kön så jag får navigera livet utifrån detta faktum. Jag är inte religiös i någon egentlig mening men tror på Gud, Jesus, Utomjordingar bland annat!

Våldta barn eller råna banker ligger inte i min natur även om jag inte haft någon "Tro"
Jag har varit skyddad sen barndomen från det mesta! Varför vet jag dock inte!

Vad tror du på?
Citera
2023-03-03, 21:25
Medlem
Masingas avatar
De är lättlurade människor. De skulle bli lurade på något annat bara.
Citera
2023-03-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Du hade lika gärna kunna frågat mig, "Vad skulle du göra med ditt liv utan en Penis? Svar: jag vet inte, men nu är jag av manligt kön så jag får navigera livet utifrån detta faktum. Jag är inte religiös i någon egentlig mening men tror på Gud, Jesus, Utomjordingar bland annat!

Våldta barn eller råna banker ligger inte i min natur även om jag inte haft någon "Tro"

Vad tror du på?
De moraliska principerna vi har i vårt sekulära samhälle idag är ett resultat av kristet inflytande, så vi har en kristen grundsyn vare sig vi vill det eller ej. Så hur duktiga alla dessa indignerade ateister än känner sig, så är de en del i en kristen gemenskap ändå.
Citera
2023-03-03, 21:31
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon

Vad tror du på?
Fast ni mobbar ateister?
Jag är en hybrid som är mycket mottaglig men ni förnedrar mig genom att sprida lögner och trakassera människor som inte tycker som ni.
”Inte tycker”. Vem är du att bestämma det?
Citera
2023-03-03, 21:41
Medlem
Citat:
Fast ni mobbar ateister?
Jag är en hybrid som är mycket mottaglig men ni förnedrar mig genom att sprida lögner och trakassera människor som inte tycker som ni.
På vilket sätt "mobbar vi ateister"? Det här är det sjuhundrade tråden om en person som on the fly undrar varför troende personer är dumma i huvudet, om man läser mellan raderna. När vi lever i ett nästan helt sekulärt land, så förstår jag inte vad några tiotusentals troende gör som sticker så fruktansvärt i ögonen på er.
Citera
2023-03-03, 21:53
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Fast ni mobbar ateister?

Kan du utveckla vad du menar med Hybrid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in