Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Har senaste åren mer och mer pratat för mig
själv, på jobbet händer det. Men oftast hemma,
Ska jag tex koka kaffe, så säger jag vad jag ska göra . Att prata för sig själv är det tecken på att man egentligen mår dåligt?. Har liten bekantskaps krets. Och är kanske lite inåtvänd . Är det någon fler här som ofta pratar för sig själv?
Det skulle jag säga.
Jag har en mycket nära bitter släkting som pratar för sig själv, och har gjort så i mer än 40 år. För den sakens skull vet man aldrig när människan säger något som det är tänkt att andra skall lyssna på, och då är det sällan i en normal samtalston.
Hen förstår inte att andra människor är några man skall umgås med på en jämlik basis och satsar nästan alltid på att tala om negativa saker; det bara frossas i mord och olyckor, och väldigt sällan handlar det om något trevligt.
Människan känner sig helt ensam, men det är inte konstigt det, för ingen orkar med den negativa storm man finner när man väl känner hen.
Men jag har bara erfarenhet av ett fåtal personer, och kanske är ditt inre samtal annorlunda. I så fall är det inte några problem.
Med den jag känner är det ett fruktansvärt stort problem där man inte kan göra något utan att det blir konflikt, för det är som att hen inte ens kan ta in att man är en annan människa med en annan uppfattning.