2023-03-03, 18:08
Medlem
Har senaste åren mer och mer pratat för mig
själv, på jobbet händer det. Men oftast hemma,
Ska jag tex koka kaffe, så säger jag vad jag ska göra . Att prata för sig själv är det tecken på att man egentligen mår dåligt?. Har liten bekantskaps krets. Och är kanske lite inåtvänd . Är det någon fler här som ofta pratar för sig själv?
Citera
2023-03-03, 18:12
Medlem
zombie-nations avatar
När jag mått dåligt har jag haft det lättare att instruera mig själv. Jag har berättat som jag var en utanför, vad jag måste göra. Sedan gör jag vad jag sagt. Det har hjälpt mig att reda ut vad jag håller på med.

Nu för tiden mår jag bättre. Jag pratar mest med katten och hunden. Det sjuka är väl att jag tror att de förstår vad jag säger.
Citera
2023-03-03, 18:15
Medlem
SAIVONs avatar
Det är nog i många fall en respons på ensamhet. Sedan pratar vissa mer än andra med dem själva. Så länge "ingen" svarar så är det grönt.
Citera
2023-03-03, 18:18
Medlem
En störning är det helt klart, om det är dåligt eller inte har jag ingen aning om.
Citera
2023-03-03, 18:21
Medlem
Lill-Anns avatar
Att prata med sig själv kan vara ett tecken på hög intelligens.

https://indianexpress.com/article/lifestyle/life-style/talk-to-yourself-higher-intelligence-5330645/
Citera
2023-03-03, 18:23
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Har senaste åren mer och mer pratat för mig
själv, på jobbet händer det. Men oftast hemma,
Ska jag tex koka kaffe, så säger jag vad jag ska göra . Att prata för sig själv är det tecken på att man egentligen mår dåligt?. Har liten bekantskaps krets. Och är kanske lite inåtvänd . Är det någon fler här som ofta pratar för sig själv?
Det är ett tecken på högre intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av SiLJ4
En störning är det helt klart, om det är dåligt eller inte har jag ingen aning om.
Kanske om man pratar med någon som inte existerar. Det kallas för schizofreni.
Citera
2023-03-03, 18:33
Medlem
Jordgubbes avatar
https://www.sas.upenn.edu/~swingley/papers/lupyanSwingley_qjep11.pdf ... "Speaking facilitated search".
Senast redigerad av Jordgubbe 2023-03-03 kl. 18:35.
Citera
2023-03-03, 18:33
Medlem
DrVonAnkas avatar
Vem ska man annars prata med om man vill ha vettiga svar? Tror det är mycket vanligt och inget att oroa sig över.
Citera
2023-03-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Vem ska man annars prata med om man vill ha vettiga svar? Tror det är mycket vanligt och inget att oroa sig över.
Ja, det fina är att man får de svaren man önskar också..
Så rådet till alla blir att prata på bara med dig själv så blir det bra i längden.
Skulle du få för dig att prata med någon annan så blir det ju såklart fel svar du får..
Citera
2023-03-03, 18:39
Medlem
Trasigatrosors avatar
Klart du ska ha det bästa omdömet då måste du prata med dig själv
Citera
2023-03-03, 18:59
Avslutad
När jag pratar med mig själv är det för att sammanfatta läget och konstatera att det här kan styras upp.
Som ett pep-talk med mig själv.
Citera
2023-03-03, 19:11
Medlem
Ballcancers avatar
Om man pratar med sig själv men typ låtsas ha ett eget matlagningsprogram eller låtsas vara med i en film och håller dialog. Är man sjuk i huvudet då eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in