Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Brossan dog plötsligt och jag klarade helt enkelt inte av det så jag tog till hjälp, fuskade kan man väl kalla det men det var inte lätt, inte ens med benso.
Någon som känner igen sig i en liknande "fast i djävulens klor"-situation eller har varit där?
Oj ja många har varit i exakt samma sits dvs beroende. Benso/annan tung drog slutar fungera men slutar man ta det så kommer avtändningen från helvetet och säger tjena! Så man fortsätter ta drogen utav rädsla för avtändningen. Antingen fortsätter du att käka piller eller så slutar du (trappa ner så långt du kan), det första är lättast att göra men det tar dig bara längre ner i avgrunden och beroendet blir svårare att bryta.
Tråkigt med brorsan, jag beklagar verkligen. Många söker sig till piller efter liknande tragedier så du ska inte känna skam över att du trillat dit. Har du funderat på att söka vård, vet någon annan om att du har torskat på piller? Det kan vara bra att involvera någon i din närhet som kan hjälpa dig få rätt vård, någon som bryr sig om dig helt enkelt. Ett samtal till läkaren på din VC kan vara ett första steg, alternativt psykiatriker.
Diazepam/Valium har lång effekt vilket innebär längre avtändning tyvärr. Du kan räkna med åtminstone två veckors avtändning med fysiska besvär.
Hur länge har du tagit valium?