2023-03-03, 11:33
Bannlyst
Postar jag fel så flytta dit den ska ligga... Snor en polares konto som är i full gång med CoD.

Han har sina problem med värk jag har haft problem med benso ett tag.

Om jag säger såhär... vad gör man i en situation som denna?

Jag känner inget av min dagliga dos alltså ingenting. Det kunde likväl vara sockerpiller jag sväljer men tar jag inte min dos så börjar jag gradvis må dåligt. Min kropp tillåter inte ens mig känna av den lilla kicken valium alltid brukade göra längre.
Nästa steg om jag vill känna mer är ju att öka dos men vill inte sabba mitt liv heller.

Någon som känner igen sig? Ja så jävla roligt var ju benso... roligt när man hamnar i denna loopen.. någon annan som varit där jag är nu?
Citera
2023-03-03, 11:46
Medlem
Kanonklass avatar
Boosta med folköl.
Citera
2023-03-03, 11:48
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Boosta med folköl.
Nej det ska du inte göra om du inte vill upptäcka hur det känns att kanske vakna upp efter kroppen bestämt för att stänga ner.
Citera
2023-03-03, 11:50
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Nej det ska du inte göra om du inte vill upptäcka hur det känns att kanske vakna upp efter kroppen bestämt för att stänga ner.

Men det är väl bättre än att tex byta till Xanor eller öka dosen. Om man nu inte vill sluta.
Citera
2023-03-03, 11:52
Bannlyst
Citat:
Boosta med folköl.

Inte ute efter tips för att bli skön.
Känner mig fast i djävulens klor.
Citera
2023-03-03, 11:54
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Inte ute efter tips för att bli skön.
Känner mig fast i djävulens klor.

Jag förstår dig. Men valen är ju ganska få, Öka dosen,Boosta dosen med något, sluta igenom att trappa ner.. eller börja köpa annan benso än Valium.
Citera
2023-03-03, 11:57
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Men det är väl bättre än att tex byta till Xanor eller öka dosen. Om man nu inte vill sluta.
Slutar man inte när man har problem så kan det bli rejäla problem i slutändan av det.
Citera
2023-03-03, 12:09
Medlem
KirkLazaruss avatar
Vad var orsaken till att du började?
Citera
2023-03-03, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Vad var orsaken till att du började?

Brossan dog plötsligt och jag klarade helt enkelt inte av det så jag tog till hjälp, fuskade kan man väl kalla det men det var inte lätt, inte ens med benso.

Någon som känner igen sig i en liknande "fast i djävulens klor"-situation eller har varit där?
Citera
2023-03-03, 13:48
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Brossan dog plötsligt och jag klarade helt enkelt inte av det så jag tog till hjälp, fuskade kan man väl kalla det men det var inte lätt, inte ens med benso.

Någon som känner igen sig i en liknande "fast i djävulens klor"-situation eller har varit där?
Oj ja många har varit i exakt samma sits dvs beroende. Benso/annan tung drog slutar fungera men slutar man ta det så kommer avtändningen från helvetet och säger tjena! Så man fortsätter ta drogen utav rädsla för avtändningen. Antingen fortsätter du att käka piller eller så slutar du (trappa ner så långt du kan), det första är lättast att göra men det tar dig bara längre ner i avgrunden och beroendet blir svårare att bryta.

Tråkigt med brorsan, jag beklagar verkligen. Många söker sig till piller efter liknande tragedier så du ska inte känna skam över att du trillat dit. Har du funderat på att söka vård, vet någon annan om att du har torskat på piller? Det kan vara bra att involvera någon i din närhet som kan hjälpa dig få rätt vård, någon som bryr sig om dig helt enkelt. Ett samtal till läkaren på din VC kan vara ett första steg, alternativt psykiatriker.

Diazepam/Valium har lång effekt vilket innebär längre avtändning tyvärr. Du kan räkna med åtminstone två veckors avtändning med fysiska besvär.

Hur länge har du tagit valium?
Citera
2023-03-03, 14:01
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Droger är värdelöst. Kroppen vänjer sig snabbt och högre doser krävs hela tiden.
Citera
2023-03-03, 21:04
Medlem
Citat:
Postar jag fel så flytta dit den ska ligga... Snor en polares konto som är i full gång med CoD.

Han har sina problem med värk jag har haft problem med benso ett tag.

Om jag säger såhär... vad gör man i en situation som denna?

Jag känner inget av min dagliga dos alltså ingenting. Det kunde likväl vara sockerpiller jag sväljer men tar jag inte min dos så börjar jag gradvis må dåligt. Min kropp tillåter inte ens mig känna av den lilla kicken valium alltid brukade göra längre.
Nästa steg om jag vill känna mer är ju att öka dos men vill inte sabba mitt liv heller.

Någon som känner igen sig? Ja så jävla roligt var ju benso... roligt när man hamnar i denna loopen.. någon annan som varit där jag är nu?
Påminner om när jag stod på Oxascand 30 mg per dygn och satt där med noll effekt efter ca 3 månaders dagligt bruk.

Doktorn löste det med 4 mg Iktorivil per dygn och det har vi kört på sedan 2016
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in