2025-01-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fungerar era iptv? Varit svart sen igår.

Fick meddelande från min iptv support:

Hello
Yes if you have some problem because we are updating our servers that is why there is a problem
This update is for you customers! Do not worry everything will work soon
Thanks for asking but please do not write too much in the chat so we can fix it faster
Enjoy

Verkar ta en jävla tid att uppdatera servrarna

Funkar fint. Skaffade en ny variant för en månad sedan då vår tidigare hade lagt ner. Inte haft ett enda problem alls, skönt.
Citera
2025-01-14, 14:37
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxsix
Funkar fint. Skaffade en ny variant för en månad sedan då vår tidigare hade lagt ner. Inte haft ett enda problem alls, skönt.

Jag hade iptvbolaget som funkat fint i många år men nu har dom blivit hackade av Islamiska Staten så nu fungerar ingenting.

Får byta iptvleverantör har du något bra tips?
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-01-14 kl. 15:30.
Citera
2025-01-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Knäppt. Jag har 1000 kanaler och betalar 199kr månaden. Tänk vad bra livet är.

Och jag har 6000+ kanaler och 50000+ VOD för 1200kr/året.
Citera
2025-01-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Kanske varit uppe innan men jag skulle vilja ha lite förtydligande krong riskerna med IPTV och VPN.
Jag läser lite varstans att IPTV inte är olagligt för konsumenten och hörde tom det på ett P1-program där media diskuterades, dock varnade man att man möjligen kan göda kriminella, men olagligt var det inte.

Så, om man köper en IPTV-tjänst, betalar via BTC och ansluter via VPN, vad är då risken?

Lika med NOLL, dom jagar resellers, ägare m.m inte slutkunder.
Citera
2025-01-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Har en Z10.
Är det dags att uppgradera då eller?

Nej det finns ingen anledning till det, om du inte vill lägga pengarna på
att bara få det senaste
Citera
2025-01-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Tror inte någon köpare av tjänsten blivit lagförd än, iaf... Problemet nu efter nyår är att även krypto omfattas av "travel rule" lagen. Det innebär att banken (som de gjort tidigare) enbart godkänner betalningar av krypto till vissa plånböcker, typ safello och btcx har funkat. Man har kunnat skicka till tex safello och sedan kunnat betala återförsäljare eller vidare till ett annat företag som tex atomic som mellanhand för att därefter betala åf.
Nu har tex safello också börjat tillämpa travel rule. Så de betalar i sin tur bara vidare till godkända plånböcker, vilket tex atomic inte är, det är inte heller återförsäljares plånbok. Så vet faktiskt inte om det går att göra så längre?
Nu har en del åf börjat att ta kort som betalningsmedel, vilket jag antar är pga den här regeln. Men vill man ge sina kortuppgifter till åf?
Vet faktiskt inte... Men om du ändå tänkt betala nu, testa med krypto som du själv beskriver, svara gärna här hur det gick, jag är nyfiken på om det funkar. Om inte så är det ju upp till dig om du vill betala direkt med kort?

Att betala med kort skulle jag personligen inte göra. Vem som sitter å plockar kortnummer kan man ju inte veta. Angående TRUST, så fungerar det bra med Safello precis som tidigare (bara välja till egen plånbok). Har du haft problem att din bank inte låter dig köpa BTC så kommer du fortfarande ha det.
Kan vara bra att skaffa en egen wallet som ligger utanför TRUST eller varför inte en hårdvaruwallet? Vidare så sägs det bara vara problem med Safello med överförningar över 1000€.
Citera
2025-01-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Hur gör jag för att lägga in online text på filmer som saknar? Har Formuler Z11 pro max.
Varför inte skaffa en leverantör som har mycket/allt i nordisk kategori?
Citera
2025-01-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finlirarn1
Finns det IPTV där dom har svenskt tal för filmer från tex Netflix?

Är det vod rippat från Netflix som har svenskt tal så finns det en del leverantörer som har detta.
Citera
2025-01-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Kör som tidigare nämnt N1 men jag upplever visst problem med visst vod-material. När man kollat typ 10 minuter behöver den buffra. Stoppar man och spelar upp igen så går det ytterligare 10 minuter. Oftast löses problemet genom att välja en annan fil men i vissa fall finns bara en att välja på och då är det jävligt irriterande. Bandbredd eller dylikt är inte problemet.

Vad är problemet egentligen och hur löser man det?

Prova att lägga in dina uppgifter i en app i mobilen för IPTV, stäng av wifi i mobilen.
Fungerar det då, så ska du nog se dig om efter en VPN tjänst.
Citera
2025-01-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Licencetokill
Har kört IP tv via min appleTV och det har fungerat klockrent . (Appen iPlayTV)
Sen 1 vecka tillbaka funkar det inte ..
När jag skall uppdatera min IP-TV länk kommer följande upp : server is not availble.
Har även provat andra IP-TV appar.
Bredband: Tele2
Funkar på mobilen ,DOCK bara när jag kör utan WIFI (Comviq)

Alltså , kan Tele 2 har spärrat servern ??
Och ,,, hur kommer jag runt det ?

Sjukt dålig på detta så tacksam för hjälp !

Prova att installera en VPN som döljer din trafik, så kommer det med all säkerhet fungera bättre.
Citera
2025-01-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
De 2 största laggar en del då och då. Även med superstabilt 1gb/s fiber och med eller utan vpn. Är absolut ett problem hos deras servrar.... Men det medger de aldrig. Försök sätta buffer högt, men känner inte att det blir nån större skillnad.
Det lustiga är att ibland laggar SD och HD, men FHD versionen av samma kanal kan funka bra trots att den kräver mer bandbredd. De kan ju iofs ligga på olika servrar...

Det har ju inte med deras servrar att göra.
Det är du som har dålig routing mot deras servrarna.
Spelar ingen roll om du har 10Gbit så kommer det att lagga.
Skaffa en VPN så döljer du trafiken/ip samt att du kan tvinga fram en annan routing som gör att det blir bättre.
Citera
2025-01-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shawcross
Det har ju inte med deras servrar att göra.
Det är du som har dålig routing mot deras servrarna.
Spelar ingen roll om du har 10Gbit så kommer det att lagga.
Skaffa en VPN så döljer du trafiken/ip samt att du kan tvinga fram en annan routing som gör att det blir bättre.
Jodå, kör med det redan... Har testat en massa och detta är en mycket bra vpn i Sverige som funkar hur bra som helst med bra fart. Tror inte det är det som är problemet...
Med det sagt så funkar även iptv bra oftast, då och då laggar det men inte jämt och ständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in