Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-30, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusofaDown
Är det någon som har Bahnhof och som upplever problem med iptv på kvällarna numera? Från halv åtta ungefär och framåt blir det nästan omöjligt att titta för oss, och supporten tror det handlar om att Bahnhof sänker hastigheterna mot utländska servrar på kvällen för att spara bandbredd.

Du är inte ensam om det

Har oxå bahnhof och kvällstid går ibland knappt att se. Laggar som in i helvete.

Om man kör via vpn hjälper det?
Citera
2024-08-30, 21:35
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Kör ni med vpn när ni glor på iptv?

Gör nog max 0,5%. Väldigt få som har VPN på routern/modemet, de flesta kör med TV app/Box.
Citera
2024-08-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Du är inte ensam om det

Har oxå bahnhof och kvällstid går ibland knappt att se. Laggar som in i helvete.

Se mitt tips angående Mullvad.
Citera
2024-08-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Se mitt tips angående Mullvad.

Har en fråga där.Har skaffat Mullvad nu och kikat på inställningarna.Under Wireguard-obfuskering:
Ska den stå på Automatisk eller På(UDP över TCP) ?
Citera
2024-08-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Har en fråga där.Har skaffat Mullvad nu och kikat på inställningarna.Under Wireguard-obfuskering:
Ska den stå på Automatisk eller På(UDP över TCP) ?
Den ska vara på. Antar att Bahnhof stryper trafiken som skickas över UDP eftersom det är vad som normalt används vid streaming. För mig släppte det direkt efter att jag ändrade.
Citera
2024-08-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vad för betalsätt går det att använda för köp av iptv nuförtiden? Försökte med både Safello och betalkort men inget fungerade för mig.
Prova Revolut och gör virtuella kort som du kan förnya och ta bort sedan om du köper med credit card?
Citera
2024-08-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Den ska vara på. Antar att Bahnhof stryper trafiken som skickas över UDP eftersom det är vad som normalt används vid streaming. För mig släppte det direkt efter att jag ändrade.

Tack
Citera
2024-08-31, 21:31
Medlem
Dickassos avatar
Nån annan som försöker se på Discovery+ Sport SE på huvudsändningen av Tour Championship? Går ju inte att se, laggar var 10e sekund.
Citera
2024-09-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Du är inte ensam om det

När det kommer till Bahnhof gäller det att prova runt vad som fungerar för en själv. Men för många så verkar vpn obfuskering fungera bäst då det kommer till Wireguard.

Så om ditt nuvarande VPN inte stödjer det så kan högre bandbredd lindra detta. Annars sätt Wireguard-obfuskering (på) då iptv annars verkar strypas på grund av vissa internetleverantörer UDP NAT-beteende.
Senast redigerad av dvx1234 2024-09-01 kl. 01:43.
Citera
2024-09-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
När det kommer till Bahnhof gäller det att prova runt vad som fungerar för en själv. Men för många så verkar vpn obfuskering fungera bäst då det kommer till Wireguard.

Så om ditt nuvarande VPN inte stödjer det så kan högre bandbredd lindra detta. Annars sätt Wireguard-obfuskering (på) då iptv annars verkar strypas på grund av vissa internetleverantörer UDP NAT-beteende.
Jag kör vpnprotokoll Nordlynx genom Nord vpn , är deras egna wireguard.
Funkar klockrent.
Citera
2024-09-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234

Jag kör vpnprotokoll Nordlynx genom NordVpn och det funkar klockrent.
Deras egna wireguard
Citera
2024-09-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LunkzLunk
Jag kör vpnprotokoll Nordlynx genom NordVpn och det funkar klockrent.
Deras egna wireguard
Det kan vara bra att känna till.

Sedan har Nordvpn har sin egna variant med, dolda servrar agerar som vpn obfuskering och på så sätt ser det ut som vanlig HTTPS-trafik (dvs omvandling till TCP) fylld med meningslös information. Dock måste man betala hela summan åt gången, Mullvad stödjer månadsvis så personligen hade jag valt de testa det först i syfte om att utesluta.

Största nackdelen med Nordvpn är att de endast erbjuder config filer för manuell insättning för OpenVPN protocol. Så kan inte använda tjänsten främst av den anledningen då man har vpn router, men om det hjälper någon annan så absolut
Senast redigerad av dvx1234 2024-09-01 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in