2023-10-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Ja

låter väldigt märkligt att du får gratis boxar bara sådär skickar du tillbaka dem om du inte vill ha dem? och när betalar du i såfall?
Citera
2023-10-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudolf23
låter väldigt märkligt att du får gratis boxar bara sådär skickar du tillbaka dem om du inte vill ha dem? och när betalar du i såfall?

Jag har varit nöjd med dem så jag har betalat när jag testat dem. Annars hade jag skickat tillbaka dem.

Vi har haft kontakt i flera år så kanske därför han litar på mig
Citera
2023-10-24, 09:19
Medlem
BitGirls avatar
Tänk på att de där billiga kinaboxar kan vara en säkerhetsrisk. Något att tänka på.
Citera
2023-10-24, 12:03
Medlem
Har precis skaffat IP-tv, kör med Smarters Player både på mobilen och Apple TV som fungerar helt ok. Dock så lyckas jag inte casta från mobilen varken till Cromecast eller Apple TV, någon som har nåt tips där? Anledningen till att jag vill casta till Apple TV är att i mobilappen så finns det en sökfunktion vilket jag inte lyckas hitta i Apple TV-appen.

Ser att många rekommenderar Tivimate, finns det sökfunktion i den för Apple TV? Är helt omöjligt att hitta filmer som man vill se om man ska bläddra och leta.
Citera
2023-10-24, 12:09
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Har precis skaffat IP-tv, kör med Smarters Player både på mobilen och Apple TV som fungerar helt ok. Dock så lyckas jag inte casta från mobilen varken till Cromecast eller Apple TV, någon som har nåt tips där? Anledningen till att jag vill casta till Apple TV är att i mobilappen så finns det en sökfunktion vilket jag inte lyckas hitta i Apple TV-appen.

Ser att många rekommenderar Tivimate, finns det sökfunktion i den för Apple TV? Är helt omöjligt att hitta filmer som man vill se om man ska bläddra och leta.

Ja det finns sökfunktion. Och man kan sortera filmer/serier på senast tillagd, bäst betyg, osv.
Citera
2023-10-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ja det finns sökfunktion. Och man kan sortera filmer/serier på senast tillagd, bäst betyg, osv.

Fast finns ens tivimate till apple tv?
Citera
2023-10-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76

På android telefon har smarters en master search direkt på första sidan, men på Samsung och Lg kan man enbart söka efter att ha gått in på resp sektion, dvs TV, serier eller film. Men sökfunktion finns alltså. Kanske samma på apple tv?
Citera
2023-10-24, 17:36
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitGirl
Tänk på att de där billiga kinaboxar kan vara en säkerhetsrisk. Något att tänka på.

Japp, det uppmärksammades tidigare i år.

https://www.tomsguide.com/news/thousands-of-android-tv-boxes-infected-with-dangerous-malware-linked-to-fraud

https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ
Citera
2023-10-24, 21:22
Medlem
eribabsis avatar
Finns det någon bättre app än iPlayTV till Appletv? Jag är nämligen inte helt nöjd och skulle tänka mig prova annat.
Citera
2023-10-25, 16:32
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Finns det någon bättre app än iPlayTV till Appletv? Jag är nämligen inte helt nöjd och skulle tänka mig prova annat.

Den iPlayTV som finns i App Store är nu en Legacy-app, och uppdateras inte längre. En ny version är på g, men arbetet med den går extremt långsamt. Några andra appar du kan testa under tiden är SWIPTV, Snappy och UHF. Den sistnämnda finns just nu bara till iOS, men en tvOS-version är också på gång. Alla de här apparna är mer eller mindre "ofärdiga", vissa grundläggande funktioner saknas helt eller delvis, men utvecklarna är väldigt aktiva på Discord och de är snabba med att implementera ändringar som andra användare föreslår.
Citera
2023-10-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Funkar bra faktiskt.
Såpass att det bara är dumt köpa dyrare tjänster.
Efter en vecka är det bara att instämma, livekanalerna funkar kanon. Det enda negativa är att dom inte uppdaterar med nya avsnitt av serier så frekvent samt att svensk text inte finns till alla filmer.
Citera
2023-10-25, 18:03
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listen
Kan ni rekommendera en androidbox som klarar tivimate utan lagg och liknande?

Jag har själv en Nvidia shield och det fungerar klockrent men har en vän som inte vill spendera riktigt så mycket pengar på en box, finns det något billigare alternativ? Helst något med ingång för ethernet.
Xiaomi MI Box är väl det billigaste alternativet för en hyfsad box.
Kör själv på Nvidian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in