2023-06-07, 15:38
Medlem
Har Formuler Z11 Pro MAX.
En fråga: Om man går in i appen MYTVOnline 3 och om man väljer rensa data,ej cacheminnet-försvinner anvuppgifter,lösen osv då?
Citera
2023-06-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Just nu har N1 problem fick jag höra från min säljare (pappa kör kvar n1 i nuläget) samma problem som du då. Vi får hoppas det löser sig!

Jag har både N1 och Camd och mitt N1 funkar nu och även vid tillslaget förra veckan. Däremot Camd låg nere ett dygn vid tillslaget men de fick snabbt upp nya servrar.
Är du helt säker på att det är N1 ni har och inte någon som utgör sig för att vara dem
Citera
2023-06-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Jag har både N1 och Camd och mitt N1 funkar nu och även vid tillslaget förra veckan. Däremot Camd låg nere ett dygn vid tillslaget men de fick snabbt upp nya servrar.
Är du helt säker på att det är N1 ni har och inte någon som utgör sig för att vara dem

Ja, 100% säker. Det funkar nu, men legat nere.
Citera
2023-06-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ja, 100% säker. Det funkar nu, men legat nere.

Ok. Här har det funkat hela tiden
Citera
2023-06-08, 11:09
Medlem
Citat:
N1 har haft problem med överbelastning och även själva påpekat det, är en anledning till uppgraderingen som skedde tidig 2023.
Loadbalancing hjälper, men när det inte kan hjälpa tillräckligt så blir det flaskhals istället. Jobbat med nätverk proffosionellt 15+ år.

Leverantörerna har flertal servers, när 1 blir överbelastad så kickar balanseringen igång, det vet alla som vet hur en router och trafik fungerar 👊

Så jäkla mycket påhitt från n1 om det nu är därifrån infon kommer, och inte från någon reseller som har 0koll som de flesta av n1's resellers har.

Överbelastning tar max ett par timmar att lösa så har man en ny/a fräscha 10+Gbps server stående.
Hur kan det bli en flaskhals om man sköter/övervakar sina servrar och bryr sig om kunderna?

Bara att inse att n1 har under en längre tid haft en nedåtgående trend. Bara titta på deras infokanaler på TG. Releasekanalen översvämmar av massa arabcovers. Inget fel i det med att då kalla sig för Nordic One är ju bara patetiskt. Avbrott i deras tjänst titt som tätt. Skulle det varit några kanaler hit eller dit så fine men när man inte ens kan logga på så är det illa, riktigt illa.

Tacka vet jag en annan leverantör som också börjar på N. Ett fåtal ggr som deras tjänst legat nera på kanske 2-3år och då heller inga långa perioder. Deras support är GULD!
Citera
2023-06-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Så jäkla mycket påhitt från n1 om det nu är därifrån infon kommer, och inte från någon reseller som har 0koll som de flesta av n1's resellers har.

Överbelastning tar max ett par timmar att lösa så har man en ny/a fräscha 10+Gbps server stående.
Hur kan det bli en flaskhals om man sköter/övervakar sina servrar och bryr sig om kunderna?

Bara att inse att n1 har under en längre tid haft en nedåtgående trend. Bara titta på deras infokanaler på TG. Releasekanalen översvämmar av massa arabcovers. Inget fel i det med att då kalla sig för Nordic One är ju bara patetiskt. Avbrott i deras tjänst titt som tätt. Skulle det varit några kanaler hit eller dit så fine men när man inte ens kan logga på så är det illa, riktigt illa.

Tacka vet jag en annan leverantör som också börjar på N. Ett fåtal ggr som deras tjänst legat nera på kanske 2-3år och då heller inga långa perioder. Deras support är GULD!

Jag har ju också N1 och har nästan aldrig avbrott
Citera
2023-06-08, 17:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Många inlägg handlar om N1 o dess förträfflighet eller bristen på denna. Kan tycka att det är märkligt att den är nere så ofta, samtidigt som den fungerar problemfritt hos andra, o detta sker samtidigt.
Kringutrustningen som konsumenten har hemma borde ju rimligtvis vara standardiserad, ändå så olika upplevelser av tjänsten.
Hur kommer sig detta? Någon av parterna måste ju rimligtvis fara med osanning....
Citera
2023-06-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Många inlägg handlar om N1 o dess förträfflighet eller bristen på denna. Kan tycka att det är märkligt att den är nere så ofta, samtidigt som den fungerar problemfritt hos andra, o detta sker samtidigt.
Kringutrustningen som konsumenten har hemma borde ju rimligtvis vara standardiserad, ändå så olika upplevelser av tjänsten.
Hur kommer sig detta? Någon av parterna måste ju rimligtvis fara med osanning....

Ja jag tycker också det känns konstigt.
Jag kör Telia fiber 500mbit/s med asus router ax56u.
Har både formuler z10 pro max och z11 pro max och har ytterst sällan problem
Citera
2023-06-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky

Vad är ofta? Vad är sällan? Alla tycker olika... 2ggr är mycket för någon, mindre för någon annan.
Det som nog är det största problemet är att slutkunden inte vill/kan förstå hur internet fungerar.

Står servern i xxx land så kan det hända att Telia i södra Sverige tar en väg,
medans Telia i norra Sverige tar en annan väg till xxx land men tyvärr finns det någon form av driftstopp på denna väg. Då fungerar det inte helt enkelt för den personen i norr.
Genom att använda VPN så kan man "tvinga" datan ta en annan väg och då kan det fungerara.
Detta är väldigt enkelt förklarat.

Sedan att kunder tror bara för att YT eller Netflix fungerar så ska allt annat också fungera, helst om man har 500/500 från tex telia. Så mycket tror jag är okunskap och även att man inte vill/kan eller ha kunskap att tex prova en VPN tjänst.
Citera
2023-06-09, 14:06
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Vad är ofta? Vad är sällan? Alla tycker olika... 2ggr är mycket för någon, mindre för någon annan.
Det som nog är det största problemet är att slutkunden inte vill/kan förstå hur internet fungerar.

Står servern i xxx land så kan det hända att Telia i södra Sverige tar en väg,
medans Telia i norra Sverige tar en annan väg till xxx land men tyvärr finns det någon form av driftstopp på denna väg. Då fungerar det inte helt enkelt för den personen i norr.
Genom att använda VPN så kan man "tvinga" datan ta en annan väg och då kan det fungerara.
Detta är väldigt enkelt förklarat.

Sedan att kunder tror bara för att YT eller Netflix fungerar så ska allt annat också fungera, helst om man har 500/500 från tex telia. Så mycket tror jag är okunskap och även att man inte vill/kan eller ha kunskap att tex prova en VPN tjänst.
Tack för det klargörandet..
Citera
2023-06-10, 21:14
Medlem
Någon som vet om det på ett (hyfsat) stabilt sätt går att köra Android på en äldre TVIP 605? Har googlat en del men inte hittar speciellt mycket mer än nåt mindre där nån skrivit att de kört dual OS.
Citera
2023-06-11, 01:46
Medlem
Tjena, någon som har en bra förklaring hur man får iptv till datorn? sökt runt och hittar inte någon m3u länk eller fil som man pratar om. har i dagsläget iptv via formuler z11 pro, men vill kunna sitta vid dator och kolla också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in