Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Ja det är problem varje gång det är CL-matcher. Nu funkar det men börjar bli lite tröttsam

CL-matcherna sänds ju på flera olika kanaler.
Vilken kanal hade du problem med?
Citera
2021-03-10, 19:59
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
CL-matcherna sänds ju på flera olika kanaler.
Vilken kanal hade du problem med?

Kunde öht inte ens komma in för att välja kanal, var bara kolsvart. Sen funka det helt plötsligt. Var samma sak igår
Citera
2021-03-10, 20:00
Medlem
Citat:
Kunde öht inte ens komma in för att välja kanal, var bara kolsvart. Sen funka det helt plötsligt. Var samma sak igår
Vad kör du med? Box eller app?

Testade du på din mobil hur det var där om du körde med mobilens mobildata (4G)?
Citera
2021-03-10, 20:06
Medlem
Citat:

Samma här, kort stund men ändå jobbigt.

När det väl funkade så buffrade FHD extremt mycket, och HD funkade men blev svart lite då och då. Som tur är svenska mitt 4e språk så jag hade andra kansler att välja mellan, men ändå, tröttsamt.

Sen det där med att rösten stoppas 1-2 sek innan reklam stör mig så inni h......

Edit: Z8 formuler

-/ C
Citera
2021-03-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Samma här, kort stund men ändå jobbigt.

När det väl funkade så buffrade FHD extremt mycket, och HD funkade men blev svart lite då och då. Som tur är svenska mitt 4e språk så jag hade andra kansler att välja mellan, men ändå, tröttsamt.

Sen det där med att rösten stoppas 1-2 sek innan reklam stör mig så inni h......

Edit: Z8 formuler

-/ C

Hur funkar det på din Apple TV då?

Det är väl den du kör mest med?
Citera
2021-03-10, 20:11
Medlem
Citat:
Hur funkar det på din Apple TV då?

Det är väl den du kör mest med?

Samma. Givetvist testar jag på alla enheter inkl mobil. Nu fungerar det men upplevde samma som Freebop upplevde. Nä mest Z8 och nvidia shirld.
Citera
2021-03-10, 20:12
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Att du inte har svensk text på vissa kanaler och filmer/serier har ju med att göra vilken leverantör du kör med.

Alla leverantörer lägger inte fokus på att ha textning som fungerar.

Vad kör du för hårdvara? Box eller kör du app i tvn?

Finns ingen tjänst som är 100 procentig.

Det kan du inte ens räkna med att få hos de stora mediabolagen.

Jag kör med ATV 4 K
Citera
2021-03-10, 20:15
Medlem
Citat:
Samma. Givetvist testar jag på alla enheter inkl mobil. Nu fungerar det men upplevde samma som Freebop upplevde. Nä mest Z8 och nvidia shirld.

Okej.. Trodde du körde mest med Apple TV i och med att du inte gillade Formuler innan.

Men om svenska är ditt fjärde språk, hur funkar kanalerna på de tre andra språken du talar bättre än svenska? Laggar dom lika mycket? För du säger ju det är överbelastning.
Citera
2021-03-10, 20:43
Medlem
Citat:
Okej.. Trodde du körde mest med Apple TV i och med att du inte gillade Formuler innan.

Men om svenska är ditt fjärde språk, hur funkar kanalerna på de tre andra språken du talar bättre än svenska? Laggar dom lika mycket? För du säger ju det är överbelastning.

Jo jag tyckt att formuler är bra iptv box. Må ga gånger rekommenderar den! Men min i sovrummet är en apple

Igår och idag samma problem alla länder kanaler. Andra dagar fel kanal källan, då byter jag till italienskt och testar där, eller polskt, oftast det min man och barn förstår. Kollar jag själv så blir det enklare då jag förstår fler språk. Men nej jag kan inte säga vad problemen är men jag tro det för många som tittar

Tillägger att väldigt ofta löses med en reset på router, värt andra att alltid testa och reset boxen!
Senast redigerad av Cachero 2021-03-10 kl. 20:48.
Citera
2021-03-10, 20:50
Medlem
Citat:
Jo jag tyckt att formuler är bra iptv box. Må ga gånger rekommenderar den! Men min i sovrummet är en apple

Igår och idag samma problem alla länder kanaler. Andra dagar fel kanal källan, då byter jag till italienskt och testar där, eller polskt, oftast det min man och barn förstår. Kollar jag själv så blir det enklare då jag förstår fler språk.

Tillägger att väldigt ofta löses med en reset på router, värt andra att alltid testa och reset boxen!

Om det löses med reset av din router kan det ju knappast vara överbelastning hos leverantören?

Att göra sina enheter plus router strömlösa en stund är alltid det första man ska testa.
Citera
2021-03-10, 20:52
Medlem
Citat:
Om det löses med reset av din router kan det ju knappast vara överbelastning hos leverantören?

Att göra sina enheter plus router strömlösa en stund är alltid det första man ska testa.

Missförstå mig inte nu snälla, jag pratar om flera stycken situationer i ett inlägg. Det kan omöjligt alltid vara en och samma problem. Ibland fel i hemmet, ibland leverantören, ibland kan vara ddos attack eller något.

Nu tillexempel är det problem och jag fixk det bekräftad av Support på Telegram. Det är inte bara jag som har problemen.
Citera
2021-03-10, 20:56
Medlem
Precis när CL ska börja vafan! 😡😤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här