2022-09-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Om det är samma serveradress oavsett var man köper är det väl samma tjänst/utbud med filmer, serier och kanaler? Rätta mig om jag har fel
Har noterat att det blir allt flera programplatser/filmer och serier. Tas det aldrig bort något?

Det borde väl påverka användandet till slut oavsett vad man har för hårdvara?

Om man köper en tjänst på tex Ali som kör samma portaladress som tjänster som säljs i Sverige fast till ett lägre pris. Då riskerar man att stå utan support eller kunna få tex en m3u-länk kopplad till sitt konto om man kör MAG från början.
För säljare på tex Ali som säljer under det tillåtna priset blir avstängda från sin panel om det uppdagas att dom sålt under lägsta priset.
Gäller så klart alla säljare.
Senast förra veckan stängdes en av.

Varför skulle det påverkas?
Det enda som tas bort är gårdagens Event från sportkategorierna.
Hårdvaror uppdateras ju efterhand det laddas upp mer och mer.
Senast redigerad av instagam 2022-09-25 kl. 15:07.
Citera
2022-09-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om man köper en tjänst på tex Ali som kör samma portaladress som tjänster som säljs i Sverige fast till ett lägre pris. Då riskerar man att stå utan support eller kunna få tex en m3u-länk kopplad till sitt konto om man kör MAG från början.
För säljare på tex Ali som säljer under det tillåtna priset blir avstängda från sin panel om det uppdagas att dom sålt under lägsta priset.
Gäller så klart alla säljare.
Senast förra veckan stängdes en av.

Varför skulle det påverkas?
Det enda som tas bort är gårdagens Event från sportkategorierna.
Hårdvaror uppdateras ju efterhand det laddas upp mer och mer.

Då tolkar jag det som om det är samma oavsett var man köper det så länge det är samma
serveradress.
Vad jag menade med hårdvara var ens egen box / tv eller vad man nu tittar igenom. Det borde sagga ner lite om det är många programplatser?

Har för mig att du skrev för några månader sedan att du testade en Google certifierad Android box?
I så fall hur blev utfallet av det?
Har letat mest för skojs skull. Det enda jag hittat med vettig prestanda är några Mecool boxar. De blir dock rätt dyra att få hem och då kan man ju lika gärna köpa en Formuler box av något slag..
Citera
2022-09-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Då tolkar jag det som om det är samma oavsett var man köper det så länge det är samma
serveradress.
Vad jag menade med hårdvara var ens egen box / tv eller vad man nu tittar igenom. Det borde sagga ner lite om det är många programplatser?

Har för mig att du skrev för några månader sedan att du testade en Google certifierad Android box?
I så fall hur blev utfallet av det?
Har letat mest för skojs skull. Det enda jag hittat med vettig prestanda är några Mecool boxar. De blir dock rätt dyra att få hem och då kan man ju lika gärna köpa en Formuler box av något slag..

En box/tv med lite internminne blir ju lättare slö med en stor playlist.

Många stänger inte av sina enheter utan låter dom gå ner i standby bara.
Då töms inte cacheminnet.
Då blir enheterna ännu mer slöa.

Jo, köpte hem en Mecool KM2 box för totalt 850 kr.
Skickades via Belgien så slapp tull och moms.
Funkar felfritt med Tivimate på. 👍🏻
Senast redigerad av instagam 2022-09-25 kl. 19:12.
Citera
2022-09-26, 00:43
Medlem
Någon som vet vart jag kan köpa den nordiska "remote controllern"? Min börjar se sina bästa dagar.
Citera
2022-09-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowe
Någon som vet vart jag kan köpa den nordiska "remote controllern"? Min börjar se sina bästa dagar.
Om du ska köpa en fjärr så kan du nog länka till vilken du menar.
Finns ju rätt många fjärrkontroller att välja mellan.
Citera
2022-09-26, 22:39
Medlem
Persimååns avatar
Jag har kört med Ali i två dagar samtidigt som jag testar en svindyr tjänst från "Sverige". Ingen av dem imponerar överhuvudtaget. Fotbollen buffrar konstant på båda, kanaler fryser och en del fungerar inte alls.

Det här med streaming är verkligen inte för alla. Hur kul är det att kolla på sport när bilden buffrar konstant?
Senast redigerad av Persimåån 2022-09-26 kl. 22:43.
Citera
2022-09-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag har kört med Ali i två dagar samtidigt som jag testar en svindyr tjänst från "Sverige". Ingen av dem imponerar överhuvudtaget. Fotbollen buffrar konstant på båda, kanaler fryser och en del fungerar inte alls.

Det här med streaming är verkligen inte för alla. Hur kul är det att kolla på sport när bilden buffrar konstant?

Vad kör du för hårdvara till iptv?

Du har testat två stycken.
Vad säger säljarna då?

Sen kan du ju nämna vilka kanaler som strulat så kan säkert folk säga hur det funkat för dom.
Citera
2022-09-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån

Jag hade samma problem på mina tjänster (ett billigare och ett dyrare).Det löste sig när jag bytte internetleverantör.
Citera
2022-09-27, 16:41
Avstängd
Jag är så glad att man kör IPTV istället för Telia, grattis alla som sitter där nu utan vissa kanaler
Citera
2022-09-27, 17:58
Medlem
Blir tyvärr Telia blir av med viaplay. Sade idag upp skiten, vilken iptv rekommenderar ni, vill se premier leauge?
Citera
2022-09-27, 18:18
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillelinho
Blir tyvärr Telia blir av med viaplay. Sade idag upp skiten, vilken iptv rekommenderar ni, vill se premier leauge?

Läs startinlägget av moderator i denna tråd. En av reglerna är att vi får ej tipsa om leverantörer här.
Citera
2022-09-27, 18:21
Medlem
Såg det nu, sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här