2022-07-29, 11:14
Medlem
Är faktiskt många, då menar jag väldigt många vad jag bara vet Rapid och N1 kunder som har problem med att deras lina används.

Om någon vet kanske vorre intressant att veta vad det kan bero på? Säljare som säljer vidare linan kan ju vara en av orsakerna, finns det fler?

Att hacka in sig hur troligt är det egentligen.
Var det i te Gen eller Rapid som för några år sedan hade enorma problem och medelade alla kunder/säljare att byta username/pass på linan, samt göra wn HW lock på boxar?
Citera
2022-07-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Hittade en sommarrea på IPtv och är sugen på att köpa då Netflix utbud är så dåligt men vad kan man som privat person få för straff? Sen undrar jag om det är säkrare att använde en box kontra att streama via en app.

Ingen i Sverige har fått straff vad vi vet om iaf. Men bra att ha VPN ifall man nu tycker det är tryggare.
Citera
2022-07-29, 11:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Är faktiskt många, då menar jag väldigt många vad jag bara vet Rapid och N1 kunder som har problem med att deras lina används.

Om någon vet kanske vorre intressant att veta vad det kan bero på? Säljare som säljer vidare linan kan ju vara en av orsakerna, finns det fler?

Var det i te Gen eller Rapid som för några år sedan hade enorma problem och medelade alla kunder/säljare att byta username/pass på linan, samt göra wn HW lock på boxar?

Får man sådana problem hoppas jag att folk byter lösenord. Hos vissa leverantörer kan man ju göra det själv, men annars tror jag säljarna byter lösenord rätt fort om en kund meddelar sådana problem. Hoppas det iallafall.

Jag har för mig i bakhuvudet att det var någon app som inte var så skyddad förut, och via den appens servrar fick dom tillgång till massa linor. Men jag minns inte riktigt.
Citera
2022-07-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Inget svårt att hacka Mac adresser.
Citera
2022-07-29, 12:33
Medlem
Hej, har formuler från dreamhost som har strulat senaste dagarna. Kommer fram till att den ska connecta till dreamhost sen står den still. Är det någon fler än jag som har samma problem? Tips på vad man kan göra?
Citera
2022-07-29, 12:43
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Hej, har formuler från dreamhost som har strulat senaste dagarna. Kommer fram till att den ska connecta till dreamhost sen står den still. Är det någon fler än jag som har samma problem? Tips på vad man kan göra?

Gör allt strömlöst ett tag, inklusive router. Om samma problem kvarstår, kontakta din säljare.
Citera
2022-07-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Gör allt strömlöst ett tag, inklusive router. Om samma problem kvarstår, kontakta din säljare.

Det löste problemet, tack så mycket! 🙂
Citera
2022-07-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Det löste problemet, tack så mycket! 🙂

Ställ in boxen så den stängs av helt när du trycker på STB knappen istället för standby om du inte redan har det så.

Då tömmer du cacheminnet varje gång du stänger av den.
Citera
2022-07-29, 14:48
Medlem
Nån som har tvip605 boxen och har haft problem med?Så som konstant reloading med kanalerna och hoppar till menyn när man tittar nåt från VOD?Isf,vad är lösningen?
Citera
2022-07-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilguun
Nån som har tvip605 boxen och har haft problem med?Så som konstant reloading med kanalerna och hoppar till menyn när man tittar nåt från VOD?Isf,vad är lösningen?

Skadar ju aldrig att göra en fabriksåterställning på den.

Då vet du att boxen är nyinstallerad i alla fall.
Citera
2022-07-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilguun

Som instagam skrev, factory reset: S.INFO, 4, 9, S.INFO. Then press OK
Citera
2022-07-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ställ in boxen så den stängs av helt när du trycker på STB knappen istället för standby om du inte redan har det så.

Då tömmer du cacheminnet varje gång du stänger av den.

Okej 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in