2026-09-12, 14:49
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Och nu fungerar det även med VPN , måste vara min vpn leverantör son strular. Då precis samma sak hänt tidigare.
Citera
2026-09-14, 19:45
Medlem
kukflashs avatar
Har hittat ett paket som har bra utbud, bra sortering på kanaler osv. Men månadskostnad på 350kr. Är inte det mycket? Blir givetvis billigare om man köper ett helt år, men känns lite sådär när man bara fått prova 1 timme
Citera
2026-09-14, 20:04
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har hittat ett paket som har bra utbud, bra sortering på kanaler osv. Men månadskostnad på 350kr. Är inte det mycket? Blir givetvis billigare om man köper ett helt år, men känns lite sådär när man bara fått prova 1 timme

Det är som sagt inte så konstigt att en månad är förhållandevis dyrt. Dom vill hellre sälja 12 månader helt enkelt. Men 350 kr låter lite väl mycket. Tjänsten jag har nu kostar 89€/år och 19€/år.

/#LOUDmouth#
Citera
2026-09-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det är som sagt inte så konstigt att en månad är förhållandevis dyrt. Dom vill hellre sälja 12 månader helt enkelt. Men 350 kr låter lite väl mycket. Tjänsten jag har nu kostar 89€/år och 19€/år.

/#LOUDmouth#
Funkar sin grej bra? Kollar du på Sport?
Citera
2026-09-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash

Köp ett år direkt, slipper du fippla med transaktioner och varje månad.

Kolla fall dom har nåt typ discordforum eller nåt också så finns de alltid någon att tillgå
Citera
2026-09-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Ok ....ger det några dagar sedan får jag testa detta - Är väl ingen brådis då det inte blev någon lag ;-)

NordVPN:s vanliga svenska servrar använder ett adressblock som fortfarande står registrerat på ett brasilianskt bolag, trots att servrarna står i Stockholm. Din IPTV leverantör läser den registerdatan och tror därför att du sitter i Brasilien. Därför fungerar inte dina kanaler med VPN. Använder du N1 måste du ha en svensk ipadress om du inte ber N1 ändra till något annat land. Du är helt enkelt inställd på Sverige, samtidigt som det ser ut som att du befinner dig i Brasilien.

NordVPN har bekräftat felet men har ingen tidsplan för när det rättas.

Lösningen är att ta sig utanför det blocket. Double VPN med svensk utgång fungerar. Dedikerad IP gör samma sak.
Citera
2026-09-15, 15:44
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Ahhhhh ... tack för bra info :-)

Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
NordVPN:s vanliga svenska servrar använder ett adressblock som fortfarande står registrerat på ett brasilianskt bolag, trots att servrarna står i Stockholm. Din IPTV leverantör läser den registerdatan och tror därför att du sitter i Brasilien. Därför fungerar inte dina kanaler med VPN. Använder du N1 måste du ha en svensk ipadress om du inte ber N1 ändra till något annat land. Du är helt enkelt inställd på Sverige, samtidigt som det ser ut som att du befinner dig i Brasilien.

NordVPN har bekräftat felet men har ingen tidsplan för när det rättas.

Lösningen är att ta sig utanför det blocket. Double VPN med svensk utgång fungerar. Dedikerad IP gör samma sak.
Citera
2026-09-16, 17:45
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Funkar sin grej bra? Kollar du på Sport?

Japp, funkar utmärkt. Kollar mest svensk fotboll men lite annan fotboll ibland också. Lite svensk hockey kan det bli å.

I övrigt är det linjär-tv jag kollar, dock ganska sparsamt. Jag är gubbe och sommar bara när jag kollar något som jag inte är verkligt intresserad av

/#LOUDmouth#
Citera
2026-09-16, 19:33
Medlem
Ponera att man skulle vilja starta ett ”IP-TV”-bolag, hur tar man betalt på bäst sett?

Vet att krypto är bästa lösningen, men krångligt för gemene man att fixa o trixa med.

Såg en stolle som tog Swish, flera miljoner, som till sist åkte dit.
Citera
2026-09-16, 21:02
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewishmafia
Ponera att man skulle vilja starta ett ”IP-TV”-bolag, hur tar man betalt på bäst sett?

Vet att krypto är bästa lösningen, men krångligt för gemene man att fixa o trixa med.

Såg en stolle som tog Swish, flera miljoner, som till sist åkte dit.

Det finns sätt att acceptera kortbetalningar genom utlandet men det kostar en hel del att sätta upp och har rätt höga transaktionsavgifter etc. Och sen ska du "ta hem" pengarna också, det kostar också och det kommer ställas frågor. Förutsättningarna kan också ändras med kort varsel så anonymiteten blir lägre. Dessutom är kortbetalningar alltid spårbara även om man kan göra det betydligt svårare att spåra genom kreativa lösningar via utlandet.

Krypto är enkelt i jämförelse

EDIT: bästa sättet är nog genom en målvakt men det har ju uppenbara nackdelar det också.

/#LOUDmouth#
Citera
2026-09-17, 08:51
Medlem
Har en tvip box , alltid funkat , men just nu är skärmen enbart svart och buffrar, vad kan de bero på
Citera
2026-09-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Har en tvip box , alltid funkat , men just nu är skärmen enbart svart och buffrar, vad kan de bero på

Har du fått din att funka igen?
Min gör likadant.

Får inte igång det trots omstart gånger flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in