• 1
  • 2
2023-03-04, 01:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera
2023-03-04, 19:52
Medlem
Willtoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Nu blev det väl ändå fel hos dig 600Gb på 5 minuter ?

Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
600Gb på 5 minuter, du trollar väl ;-)

Hoppsan, ja det vart väldigt fel där.
Trollar inte utan fick en rejäl brainfart.

på 5min skulle jag kunna tanka ner ca 30GB... Lite skillnad.
Citera
2023-03-12, 18:20
Medlem
Megaforces avatar
Vi har haft denna typ av problem på jobbet för användare som sitter på Bahnhofs nät och som får orimligt långa nedladdningstider på filer som de hämtar ner till sina hemmaarbetqplatser. Det visade sig att Bahnhof begränsat hastigheten från jobbet till 6 Mbit. Troligen pga för mycket trafik t.ex. från supernoder som tillhandahåller Windows uppdateringar och liknande.
Citera
2023-03-19, 13:38
Medlem
GrillTeknikers avatar
Starta om allt som går att starta om, framförallt routern.

Fattar inte hur det fortfarande år 2023 kan behövas manuella omstarter av routrar pga. konstiga nätverksproblem, men så är det. Råkade ut för det nyss själv, skulle installera en extender och det krånglade nåt så satans, och när extendern väl kom åt internet (trots att den sa att Internet inte var tillgängligt) så fungerade aftonbladet.se men inte expressen.se, Speedtest fungerade inte men Bredbandskollen fungerade ända tills man skulle starta mätningen, höll fan på att slita mitt hår efter att ha hållt på pch resettat och installerat om extendern flera gånger.

Till slut visade det sig att det var routern som (som vanligt) var orsaken. En omstart och sedan fungerade allt normalt. Helt sjukt att det inte år 2023 finns någon funktion som kan känna av att det är något fel och starta om skiten automatiskt. Hade nog kunnat bespara psykmottagningar och blodtrycksmottagningar världen runt mycket pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in