2024-10-04, 12:46
  #133
Medlem
Grytor och tacos brukar bli bättre dagen efter, frugan gör en curry kycklingsoppa som blir helt magiskt god dagen efter
Citera
2024-10-04, 13:37
  #134
Avslutad
Kall pizza med en kopp kaffe är icke fel.
Citera
2026-06-14, 11:51
  #135
Medlem
Bartbags avatar
Söndagssteken. Kalla skivor direkt från kylen eller på smörgåsen är fantastikt. Den varma steken med kokt potatis inte så mycket
Citera
2026-06-14, 12:03
  #136
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartbag
Söndagssteken. Kalla skivor direkt från kylen eller på smörgåsen är fantastikt.

Absolut!
Allt kött smakar mycket bättre nästa dag.
Även köttsoppa, revben, surkålssoppa, med mera.

Ärligt talat så äter jag så mycket kött så att hela världens "Miljö-Gretor" gråter ögonen ur sig om det får veta..
Citera
2026-06-14, 17:42
  #137
Medlem
smörgåstårta.

tillagad entrocoté på ben (fettet oxiderar något, god nötig smak)

ungspannkaka. bara värma på...

valfri slow cook

potatismos.

makaronistuvning med grädde. mac-n-cheese

osbågar (ändrar karaktär, blir segmjuka)

vällagrad ost.

valfri krämig soppa. typ kräftsoppa (Bisque)
__________________
Senast redigerad av fonzen 2026-06-14 kl. 17:57.
Citera
2026-06-15, 12:24
  #138
Medlem
Julskinka.
Citera
2026-06-15, 22:06
  #139
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whaddafawk
Ostbågar.
Prova låt ostbågar ligga framme ett par veckor så dom blir riktigt sega...
Kan tacka mig sen..
Detta är fan det bästa som finns. Veckor vet jag inte.. Men två dagar.. Mumma!
Citera
2026-06-16, 08:51
  #140
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Spansk tortilla
Grönsaksröror som Pico de gallo
Pajer
Finns ju hur mycket som helst när man tänker efter
Citera
2026-06-16, 11:19
  #141
Medlem
Sladdarens avatar
Kyckling lasagne
Citera
2026-06-16, 14:36
  #142
Medlem
Inlagd mat, typ sill, grönsaker.
Citera
2026-06-16, 16:14
  #143
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Detta är fan det bästa som finns. Veckor vet jag inte.. Men två dagar.. Mumma!

Korrekt. En-två dagar för perfekt textur
Lite konstigt att man tycker om dem mindre krispiga.
Men på nått vis blir det ett bättre crunch
Citera
2026-06-16, 17:03
  #144
Medlem
Sladdarens avatar
Mögelost som legat framme väldigt länge och utvecklat mer mögel.. Riktigt smarrigt :-P
Och makaroner på spisen får den där goa segheten flera dar efter

Nä skämt osido. Vad som blir godare är ju inplastad räkmacka såklart som gjordes dagen innan eller
med ost på ochså och ägg mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in