2023-03-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Nja, ärlighet är bra men det finns så många puckon som hittar på att dom blkivit våldtagna mm att det kan ge en ev arbetsgivare dåliga vibbar, ljug och säg att du vartit och tågluffat eller nåt i stället,

Just tågluffa vet jag inte om det funkar? Var fortfarande många covidrestriktioner i l olika länder för ett halv år sedan? Får nog hitta på något annat mer permanent istället i så fall. Kanske tillfällig hemmafru i USA, frågan är hur mycket man bör läsa på om aktuell delstat isåfall? Kan ju hända att rekryteraren har personlig kännedom om aktuell plats och börjar småprata om den?
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 15:38.
Citera
2023-03-02, 15:38
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Just tågluffa vet jag inte om det funkar? Var fortfarande många covidrestriktioner i l olika länder för ett halv år sedan? Får nog hitta på något annat mer permanent istället i så fall. Kanske hemmafru i USA?

Jag vet inte vem du är och hur din situation ser ut men håll dig inte till sanningen om du inte har stort förtroende för din framtida arbetsgivare i alla fall
Citera
2023-03-02, 16:20
Bannlyst
Citat:
Jag hade en osäker anställning och ville fortsätta jobba där, UTAN att bli ofredad. Skulle få fortsatt anställning "om allt gick bra"..Jag älskade allt UTOM våldet Trodde att det skulle bli bättre om jag höll mig undan och en kollega (kvinna....) tog ett allvarligt prat med honom. Men icke. Jag hade inte rätt verktyg för honom, men det är inget brott. Tro mig, jag visade med kroppen att jag inte ville, tog bort hans händer osv. Jag offrade en fortsatt anställning genom att berätta.
Ändå lyckas du bli våldtagen 3-4 gånger. Duktig du!!!
Citera
2023-03-02, 16:23
Medlem
Citat:
Nej, handlar om att situationen är annorlunda nu och gäller ett sommarjobb. Kanske underskattar folk, men tror få orkar läsa hela storyn, därav ny tråd. Och vad har elallergi och Whiplash med min tråd att göra, är ju ingen foliehatt? Är extremt arbetsam i vanliga fall. Har du hört talas om "oflyt"?
Och det blir en ny tråd när det gäller ett kontorsjobb, och en tredje när det gäller ett svartjobb?

Jag tog upp andra exempel där personer söker bekräftelse genom att älta någon incident de har varit med om, om det inte framgick ur sammanhanget.

Du är extremt arbetssam, utom under de här sex månaderna?
Citera
2023-03-02, 19:19
Medlem
Säg att du blev utsatt för ett brott och var sjukskriven på grund av sviterna av detta.

Sanningen men utan detaljer.

Edit: och Flashback är egentligen inte rätt ställe för en sån här fråga- de mängder av kvinnohatare som hänger här tenderar att ALLTID skuldbelägga och klandra våldtagna kvinnor. Det såg man komma innan man ens läst tråden.
Senast redigerad av babyhime 2023-03-02 kl. 19:22.
Citera
2023-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Ändå lyckas du bli våldtagen 3-4 gånger. Duktig du!!!

Det var en eskalerande situation. Först smicker och oskyldiga kramar i och smekningar och sedan förvärrades det till EN våldtäkt. En våldtäkt för mycket.Eller vad tycker du? Är sexuellt våld på jobbet ok?
Citera
2023-03-02, 20:26
Bannlyst
Citat:
Det var en eskalerande situation. Först smicker och oskyldiga kramar i och smekningar och sedan förvärrades det till EN våldtäkt. En våldtäkt för mycket.Eller vad tycker du? Är sexuellt våld på jobbet ok?
Du sa ju inte nej på 3-4 månader utan du lät det fortgå. Sen blev du våldtagen och tyckte synd om dig 6 månader till.
Ge dig…
Citera
2023-03-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Du sa ju inte nej på 3-4 månader utan du lät det fortgå. Sen blev du våldtagen och tyckte synd om dig 6 månader till.
Ge dig…

Har du läst aktuella polisförhör med mig och vittnen? Märkligt att polis och åklagare tar detta på så stort allvar, om det nu är så enkelt som du tycks tro.

Varför inte ta tillfället i akt att lära dig lite om hur (arbets)livet kan fungera? För jobbigt kanske....
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 21:36.
Citera
2023-03-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Säg att du blev utsatt för ett brott och var sjukskriven på grund av sviterna av detta.

Sanningen men utan detaljer.

Edit: och Flashback är egentligen inte rätt ställe för en sån här fråga- de mängder av kvinnohatare som hänger här tenderar att ALLTID skuldbelägga och klandra våldtagna kvinnor. Det såg man komma innan man ens läst tråden.

Tack. Jag var förberedd på hat. Men också goda råd. Jag tar till mig av det goda, summerar och ansöker!
Citera
2023-05-25, 09:19
Medlem
Citat:
Inte vet jag. Tre månaders tafsande och en våldtäkt kanske tar 6 mån i snitt att läka? Påbörjade en kurs som gick sådär pga koncentrationen. Så gjorde ett försök iaf. Fick vissa men av skiten, blev till exempel lätt fobisk gentemot att gå ut och träffa på folk ifrån arabländer som kunde komma nära mig.

öhm...en våldtäckt är ett trauma man får leva med resten av sitt liv; jag har svår komplex PTSD, depressioner & svår social ångest; då skedde detta för ca 16 år sedan
Citera
2023-05-25, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BouncingSoles
öhm...en våldtäckt är ett trauma man får leva med resten av sitt liv; jag har svår komplex PTSD, depressioner & svår social ångest; då skedde detta för ca 16 år sedan

Har du inte gått i behandling? Jag har fått visst samtalsstöd, men så här ett år senare så har jag svårt att fokusera och har inte ens tagit mig för att söka jobb dagligen som jag tänkt. Gör inte saken bättre att jag bor nära där det skedde.

All lycka till dig!
Citera
2023-05-25, 11:30
Medlem
Citat:
Har du inte gått i behandling? Jag har fått visst samtalsstöd, men så här ett år senare så har jag svårt att fokusera och har inte ens tagit mig för att söka jobb dagligen som jag tänkt. Gör inte saken bättre att jag bor nära där det skedde.

All lycka till dig!

kuratorer, remiss till både psyk & ptsd-centrum, läkarkontakt minst en gång i månaden och testat varenda medicin som finns men enligt min senaste psykolog så har jag kronisk ptsd och deppression.

Hoppas det löser sig för dig; men ta inte för lätt på ditt trauma tar man i för mkt är det lätt att man får en ny sjukdoms-episod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in