2023-03-01, 00:29
Medlem
Ponera att man har ett välbetalt arbete som anställd på ett bemanningsföretag på ett fyra månaders kontakt. Om man då blir långtidssjukriven efter ca tre månader hur beräknar då FK nivån på ersättningen?

Fortsätter den höga nivån på ersättningen även efter anställningen upphör då du blev sjukskriven under tiden som du var anställd?
Citera
2023-03-01, 00:37
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Ponera att man har ett välbetalt arbete som anställd på ett bemanningsföretag på ett fyra månaders kontakt. Om man då blir långtidssjukriven efter ca tre månader hur beräknar då FK nivån på ersättningen?

Fortsätter den höga nivån på ersättningen även efter anställningen upphör då du blev sjukskriven under tiden som du var anställd?
Den går på din sjukpenninggrundande inkomst vilket är SGI. Vad har du för SGI sedan tidigare?
Citera
2023-03-01, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Den går på din sjukpenninggrundande inkomst vilket är SGI. Vad har du för SGI sedan tidigare?

Ca 40 i månaden och nu 15 extra under avtalstiden. Är det efter 90 dagar ersättningen sjunker och efter 6 mån ytterligare?

Om jag alltså jobbar på kontrakt med 55/mån under ett år så går SGIn på det eller hur räknas SGIn?
Citera
2023-03-01, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ca 40 i månaden och nu 15 extra under avtalstiden. Är det efter 90 dagar ersättningen sjunker och efter 6 mån ytterligare?

Om jag alltså jobbar på kontrakt med 55/mån under ett år så går SGIn på det eller hur räknas SGIn?
Jag gjorde jobbet åt dig

SGI baseras på en uppskattning av din årliga arbetsinkomst och räknas ut genom att multiplicera hela årsinkomsten med 0,97. För att ta fram maximal ersättning kan du sedan multiplicera din SGI med 0,8.

https://www.fortnox.se/fortnox-foret...de-inkomst-sgi
Citera
2023-03-01, 07:32
Medlem
Citat:

Det finns ett tak på SGI. Högsta SGI 2023 är 525000 (43750 per månad).
Citera
2023-03-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Jag gjorde jobbet åt dig

SGI baseras på en uppskattning av din årliga arbetsinkomst och räknas ut genom att multiplicera hela årsinkomsten med 0,97. För att ta fram maximal ersättning kan du sedan multiplicera din SGI med 0,8.

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Stort tack!!
Citera
2023-03-01, 23:22
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Jag gjorde jobbet åt dig

Citat:
Korrekt!
Citera
2023-03-02, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Korrekt!
Fan vad duktig du är som håller med. Imponerande av dig!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in