2023-02-27, 22:24
Medlem
berger.s avatar
Har spelat dessa manager spel och dess företrädare Championship manager sedan Championship manager 99/00. Och jag har fått två klubbar jag verkligen gillar och skulle vilja se på riktigt någongång. genom streaming, lagligt naturligtvis.

Dessa klubbar är Plymouth Argyle och Gateshead. Jag vet att Gateshead ligger söder om Newcastle och att orten heter samma som klubben. Deras arena har ett trevligt namn international stadium. Klubbmärket såg först ut som en figur med något som liknar vingar men stram och konstfull till utseendet.
Plymouth ligger långt västerut nära lands end i sydvästra England. Dom ligger just nu tvåa i Ligue one och tar dom sig till championship så lär jag abonnera på Viasat för att se dom nästa säsong.
Någon mer i forumet som fått nya favoritlag tack vare spelen?
Senast redigerad av berger. 2023-02-27 kl. 22:24. Anledning: felstavning
Citera
2023-02-27, 23:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Torquay United brukade man köra med. Längst ner i botten och sedan upp till högsta. Minns det var en usel klubb spelmässigt men hade bra förutsättningar med arena. Sedan är det ju Basil Fawltys favoritlag också. Går inget vidare för dom IRL som det verkar. I botten av National League så på gränsen att de spelar amatörfotboll numera.

Mest kul var ju spelen att börja längst ner och arbeta sig uppåt.
Citera
2023-02-27, 23:12
Medlem
Ja, Gateshead. Spelade alltid dem när jag var pojk och lirade Premier Manager 2. Från Conference och upp i Premier league och ut i europa. Bästa managerspel som någonsin gjorts.
Senast redigerad av KR12345 2023-02-27 kl. 23:17.
Citera
2023-02-28, 00:05
Medlem
berger.s avatar
Men har ni dessa klubbar som favoriter även utanför spelen då??
Citera
2023-02-28, 07:06
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Nya favoritlag, nja, men visst jag reagerar ju på om jag ser Hartlepools resultat i tidningen eller på text-tv. Det beror enbart på Championship Manager 97/98.

Men favoritlag ? Det beror på hur det definieras. Det finns egentligen bara ett lag för mig Kalmar FF, det är mitt favoritlag. Men jag föredrar Hartlepool framför alla andra lag i league 2 eller hur man ska säga. Men har aldrig sett en match med Hartlepool eller köpt en halsduk och kommer aldrig göra det heller.
Citera
2023-02-28, 23:07
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berger.
Har spelat dessa manager spel och dess företrädare Championship manager sedan Championship manager 99/00. Och jag har fått två klubbar jag verkligen gillar och skulle vilja se på riktigt någongång. genom streaming, lagligt naturligtvis.

Dessa klubbar är Plymouth Argyle och Gateshead. Jag vet att Gateshead ligger söder om Newcastle och att orten heter samma som klubben. Deras arena har ett trevligt namn international stadium. Klubbmärket såg först ut som en figur med något som liknar vingar men stram och konstfull till utseendet.
Plymouth ligger långt västerut nära lands end i sydvästra England. Dom ligger just nu tvåa i Ligue one och tar dom sig till championship så lär jag abonnera på Viasat för att se dom nästa säsong.
Någon mer i forumet som fått nya favoritlag tack vare spelen?

Figuren på Gatesheads logga är Angel of the North, ett konstverk av Anthony Gormley. Jag har besökt konstverket IRL för 11 år sedan.
Citera
2023-03-08, 12:39
Medlem
Hirvis avatar
Relationer har definitivt förstärkts eller försvagats utifrån filer i FM.
Mina främsta är kanske Venezia, där jag efter att ha besökt Venedig 2012 tror jag, spelade med dom i FM och hade en långkörare, första filen där jag började emotionellt bry mig om mina egna regens. Och efter det följer jag dom lite extra.

Samma med Fulham och Coventry och Werder Bremen och Utrecht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in