• 1
  • 2
2023-02-28, 23:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Ok. Några billiga som jag såg för ett tag sedan låg i lövgärdet, Göteborg, 22 kvm med kokvrå. Låg på omkring 2000 kr i månaden, har jag för mig. Poseidon. I vart fall var det klart under 3000 kr i månaden. Inget kul område, men var ju inte vad som efterfrågades.

Det var fan billigt!
Skiter i området, vill bara veta ur billigt nån ni känner kan bo.
Citera
2023-02-28, 23:38
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var fan billigt!
Skiter i området, vill bara veta ur billigt nån ni känner kan bo.
Jo. Kolla upp det. Tror det är dom röda 2-våningshusen, med vita knutar, som Poseidon har. Bra bostadsbolag är det.
Boplats i gbg lägger ut ibland.
Citera
2023-02-28, 23:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Jo. Kolla upp det. Tror det är dom röda 2-våningshusen, med vita knutar, som Poseidon har. Bra bostadsbolag är det.
Boplats i gbg lägger ut ibland.

Är inte intresserad av att flytta öht, vill bara veta hur billigt man kan bo i Sweden.
Citera
2023-02-28, 23:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
För tre år sen var jag och tittade på flera rövbilliga hyreslägenheter. Samtliga var små 1or med kokvrå, ordentlig toa hade allihopa. Den minsta var 15 kvadrat och "kokvrån" var en diskho med kran, typ 40 cm bänkyta, en spisplatta (ingen ugn), en kombinerad kyl och frys och två skåp, men då var hyran 1200/månaden. Övriga jag tittade på hade mer ordentliga kokvråar med lite mer yta och spis med ugn och överskåp och underskåp, samtliga hade hyror mellan 1400-1600 kronor per månad. Storleken: 20-25 kvadratmeter. Jag velade rätt länge mellan att ta en sån minilägenhet med max 1500 kronor i hyra eller ta en tvåa för någon tusing till, det var därför jag var och kollade på såna. Så ja. Dom finns. Men dom var omåttligt populära och hade typ 500-600 intresseanmälningar per lägenhet. Att jag ens fick gå på visning berodde på att jag hade typ 15 års kötid. Och då var jag inte ens på plats 1 på alla.

Detta var i Luleå.

Fanns det dusch/bad i dessa?
Citera
2023-02-28, 23:45
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Osäker på det. Minns ej. Men tror det.
Citera
2023-02-28, 23:48
Medlem
vantablacks avatar
Citat:

Dusch i allihopa. Några hade även badkar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in