Jag har haft ett väldigt underligt symtom ett tag nu som jag behöver kolla ifall någon vet mer om:
Om jag ligger ner i sängen med huvudet åt vänster så känner jag en yrselkänsla som kryper sig på mer och mer intensivt. I denna intensitet så känner jag även att jag börjar tappa känseln i mina muskler, så självklart vrider jag bort huvudet och allt försvinner efter en stund.
Ligger jag med huvudet på höger sida så händer ingenting av detta.
Samma symtom dyker även upp om jag står upp och tex böjer mig raklång framåt, där jag i samma stund känner blodet rusa upp i skallen och yrseln med muskeldomningen kommer.
Drar jag sedan upp huvudet så snurrar det väldigt mycket en stund innan det försvinner.
Självklart kommer jag att kolla upp detta ifall det inte går över, men just nu är jag nyfiken på ifall någon vet vad det kan bero på?
Jag vågar heller inte prova att se vad som händer om jag låter symtomen öka ännu mer
Vet inte om det har med detta att göra, men ett annat symtom som uppstått är att jag ibland får okontrollerade snabba ögonrörelser, typ när jag försöker fokusera blicken på en liten punkt.