2023-02-27, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
99% ett gräl mellan två individer då. Undrar då vem det är. Har några namn som inte är särskilt trevliga typer. Finns många mänskliga poliser i Norrköping också. Inga jag önskat livet ur, då de bara delat ut både lavetter och jävligt ruttna beteenden omotiverat i sin uniform. För att inte tala om "jag bryr mig inte"-mentaliteten när de slängt in folk som överdoserat i LOB-förvar.

Har vi med en Mena-polis som står i skuld till en falang eller är det ännu värre ?
Citera
2023-02-27, 23:11
Medlem
C.H.Ts avatar
Expressen:

Citat:
Den skadade polisen har opererats och läget är stabilt, rapporterar NT med hänvisning till Polisförbundets presskontakt i region Öst, Sara Walters.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...-i-norrkoping/
Citera
2023-02-27, 23:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.expressen.se/nyheter/bro...-i-norrkoping/ sköt en med vasst tillhygge

Med armborst eller pilbåge?
Citera
2023-02-27, 23:41
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Har vi med en Mena-polis som står i skuld till en falang eller är det ännu värre ?
Jag tänker mer okomplicerat att en röta som fått betala sin karmaskuld i ett bräde. Polisen då.

Men jag hade fel i första gissning där ockhams rakkniv tillämpades, så inte otroligt det är mer avancerat än så.
Citera
2023-02-27, 23:48
Medlem
Är det någon som vet reg.nr på den silverfärgade bil som står utanför polishuset den kanske har ett samband med händelsen.
Citera
2023-02-27, 23:51
Medlem
”Vid 23-tiden hade nationella bombskyddet lämnat platsen. Efter deras arbete har polisen inlett en förundersökning gällande allmänfarlig ödeläggelse.”-Aftonbladet

Kanske en bombplacering blev avbruten!?
Citera
2023-02-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min idé är att den lite äldre mannen, känd av polisen sedan tidigare, angripit en kriminalare han hyst agg för och försökt mörda med kniv.

Från polishuset har det stäppat ut en polis med tjänstevapen och skjutit gärningsmannen.

Det är alltså två skadade som jag uppfattar detta. Men vi får se vad som utredningen visar.

Poliser måste lämna kvar sina vapen i vapenskåp
Så det blev nog inte så mycket stäpp
Det var en polispatrull i tjänsten som sköt Ali Baba
Citera
2023-02-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkisen

OK jag hade nog lite fel i mina slutsatser.
Citera
2023-02-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitarg
Enligt Aftonbladet låter det som att han har en chans att överleva:
Antog precis aftonbladet offrets könsidentitet eller har dom frågat offret. Kan lika gärna var en person som identifierar sig som kvinna och blir jättekränkt.
Citera
2023-02-28, 02:32
Medlem
Citat:

Inte nödvändigtvis. Som polis kan du få tillstånd av befäl att bära tjänstevapen privat vill jag minnas.
Citera
2023-02-28, 05:36
Medlem
jjagares avatar
Citat:

De kan få tidsbegränsade tillstånd att ta med vapnet hem, vid tex hot. Vet ej hur vanligt det är dock.
Citera
2023-02-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Kan faktiskt vara så att det kan vara en snut som har förtjänat kniven eller vad det nu kan vara för vapen...
Man ska aldrig dra för stora slutsatser innan man vet, personen i fråga kan har planera detta i många år.. Skit ska bara skit ha, " gärningsmännen" kan lika gärna vara en hjälte det vet vi ej...
Sen kan det ju självklart oxå vara en knäppskalle, som bara ville skada en snut. Om så skulle vara fallet så skulle kulan snuten sköt varit dödande!
Är du helt störd, dom gör sitt jobb som vem som helst som jobbar. När dom är lediga så är dom som vilken person som hällst, man önskar inte livet av någon. Växupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in